۵۳۵۲۹
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

جلیلی: تفکر بسیجی باید در ادارات حاکم شود

کسی که می خواهد وارد عرصه دولتی شود نگران است که چگونه از این هفت خان عبور کند در حالی که باید دستگاه های دولتی ما به سراغ ارباب رجوع رفته و مشکل او را حل کنند؛ باید تفکر بسیجی را در ادارات حاکم کنیم.

خبرگزاری مهر: سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دیشب در مسجد شهید بهشتی جنوب شرق تهران با بیان اینکه یکی از بحث های اساسی که در طول تاریخ موضوع دعوا و اختلاف بین انبیاء مخالفان آنها بوده ربوبیت الهی است گفت: قرآن می فرماید از مخالفان سوال کنید که خالق آسمان ها و زمین کیست حتی آنها هم می گویند خدا اما حقیقتاً چه چیزی موضوع اصلی اختلاف انبیاء و دشمنان آنها بوده است.

وی افزود: دعوای اصلی انبیاء مسئله ربوبیت بوده که چه کسی باید رد باشد، فرعون ها در طول تاریخ همیشه با ربوبیت الهی مشکل داشتند؛ ادعای فرعون این بود که من خدا هستم امروز هم همین موضوع وجود دارد، کسانی که امروز به دشمنی با پیامبران خدا برخواستند در موضوع خالقیت خدا بحثی ندارند بحث آنها این است که ما باید بگوییم چه چیز باید در جهان حاکم باشد و ما باید برای اقتصاد، سیاست و مناسبات قدرت ها در جهان تعیین تکلیف کنیم اما انقلاب اسلامی یک نه بزرگ به تصدی این فرعون های بزرگ بود.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه انقلاب بر مبنای ربوبیت الهی بود و وعده های الهی این بود که اگر شما پاسخ مثبت دهید حیات جدید پیدا خواهید کرد ادامه داد: ملت ما این باور قرآنی را در ۳۴ سال گذشته تجربه کرد، امروز اگر نگاهی به مسیر پیشرفت های ملت در ۳۴ سال گذشته بیاندازیم می بینیم هر قدر گفتیم خداوند رب است و استقامت کردیم مسیر پیشرفت برایمان باز شده است.

جلیلی گفت: بارها در گفت وگو با قدرت های بزرگ از آنها شنیدیم که گفتند شما از مواضع خود کوتاه بیایید و نگویید خداوند رب است ما هم مواضع خود را تغییر می دهیم، بارها در مواضع خود اعلام کردند که دعوای ما با شما دعوای هسته ای نیست؛ ملت ما امروز با مقاومت و ایستادگی توانسته موفقیت ها بسیاری را رقم بزند.

وی با اشاره به اینکه امروز مقامات آمریکایی اعلام می کنند که بسیاری از مسائل جهان به ویژه ایران حل نمی شود و ایران یک قدرت بزرگ در منطقه است، خاطرنشان کرد: این عزت و اقتدار برای جمهوری اسلامی بسیار مهم است که باید بدانیم چگونه به دست آمده است.

وی گفت: اگر امروز ارزیابی درستی نداشته باشیم که در چه نقطه ای قرار داریم و علت این قدرت چیست ممکن است در ادامه راه دچار خطا شویم، امروز تمام تلاش دشمنان این است که ناکامی هایی که در عرصه های مختلف در برابر ملت ما با آن مواجه شده اند را با استفاده از رسانه های خود جبران کرده و القاء کنند که شما در نقطه رأس هستید و ملت را به تجدیدنظر مسیر خود وادار کنند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: این که رهبری می فرمایند امروز در موقعیت خیبر هستیم نه شعب ابی طالب یک ارزیابی درست از وضعیت کشور است.

جلیلی با بیان اینکه باید ارزیابی صحیح از نقاط ضعف و آسیب هایی می تواند مانع این مسیر شود داشته و آنها را بیان کنیم عنوان کرد: ملت ما اندیشه ربوبیت الهی که همان اسلام ناب بود و امام پرچم آن را بلند کرده و رهبری آن را ادامه داد باور کرده و برای آن جانفشانی کرده است، ملت توانست طاغوت را سرنگون کرده و در ۸ سال دفاع مقدس جانانه ایستادگی کند و اجازه ندهد یک وجب از خاکش به یغما برود؛ این هنر امام بود که ظرفیت ملت بسیج و آن را آزاد کرد.

جلیلی خاطرنشان کرد: امنیتی که امروز در جمهوری اسلامی وجود دارد بی مثال است علی رغم اینکه همه دشمنان زمان خود را برای دشمنی با ما گذاشته اند.

وی با اشاره به اینکه باید این ظرفیت ها را درک کرده اما نباید به این راضی بود و باید بسیار بیشتر از آنکه امروز هستیم با شتاب این مسیر پیشرفت را ادامه دهیم گفت: شرط اول این پیروزی تکیه بر گفتمان انقلاب اسلامی به زعامت امام و رهبری است، شرط دوم این است که ملت خود را باور کنیم، باید بدانیم این ظرفیت را ملت آزاد کرد و فرزندان شما مردم در ۸ سال دفاع مقدس آن را نشان داد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: کسی که در رأس دولت و ساختار اجرایی کشور قرار می گیرد باید تمام ظرفیت دولت را در این جهت به کار گیرد که توانمندی های کشور از جمله سخت افزاری، نرم افزاری و ظرفیت هر یک از آحاد ملت روز به روز بهتر آزاد شده و از انحلال و انفعال مصون بماند.

جلیلی با اشاره به اینکه ماشین دولت به عنوان ساختار اجرایی بسیار بزرگ است و بسیاری از ثروت کشور برای آن هزینه می شود ادامه داد: باید این ماشین به سرعت و در شأن ملت حرکت کند، نباید مانع حرکت ملت شود؛ ساختار اجرایی و دستگاه های اداری باید با الهام از گفتمان انقلاب و تفکر بسیجی که توانست دفاع مقدس را پیش ببرد عمل کرده و این تفکر را در تمام وزارتخانه ها جریان دهد گفت: دستگاه های دولت باید مانع ظرفیت ها نشوند و خودشان در این مسیر مشوق باشند.

وی افزود: امروز مردم ما با چند مشکل اساسی از جمله گرانی، بیکاری، مسکن و... دست به گریبان هستند اما اگر ما ظرفیت هایمان را به شکل صحیح مدیریت کنیم بسیاری از این مشکلات نمی توانند بروز کند.

وی با طرح این سوال که آیا ظرفیت های ما در کشور نمی تواند این مشکلات را حل کرده و چنین چیزی را مدیریت کند عنوان کرد: براساس بررسی تمام ظرفیت ها می توان این مشکلات را به خوبی حل کرد که هر زمان علاوه بر اینکه شغل داشته باشد خود یک کارآفرین شود؛ رهبری سال گذشته را سال حمایت از تولید نامیدند این امر باید برنامه و سرلوحه همه کارگزاران به خصوص قوه مجریه باشد.

جلیلی با اشاره به اینکه هر میزان تولید افزایش پیدا کند به همان نسبت کالا زیاد شده و می تواند باعث کاهش تورم و گرانی شود گفت: هر قدر تولید بیشتر شود اشتغال بیشتری ایجاد می شود اما چرا در زمینه تولید دستوری که مقام معظم رهبری تحت عنوان حمایت از سرمایه و کار ایرانی دادند را جدی نگرفتید.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه اگر به کالای خارجی اجازه دادیم که وارد کشور شود تولیدات داخلی را تضعیف کردیم عنوان کرد: سال گذشته ۱۱ میلیارد دلار کالاهای اساسی وارد کشور کردیم. این کالاها، کالاهایی بودند که خودمان می توانستیم همه آنها را تولید کنیم. از جمله: گندم، برنج، شکر و دانه های روغنی؛ اگر ظرفیتی را که برای واردات گذاشتیم و برای آن ارز کشور را هزینه کردیم به کشاورزی منتقل کرده و آن را مدیریت می کردیم تولید گندم به ۲ برابر می رسید و علاوه بر آنکه نیاز کشور را تأمین می کرد می توانستیم صادر کنیم.

جلیلی خاطرنشان کرد: باعث تأسف است در شرایطی که ارز را به زحمت جمع می کنیم فقط در سال ۹۰، ۳۹ میلیون دلار صرف واردات چوب بستنی به کشور کنیم؛ چوب بستنی را در دورترین روستاهای ما هم می توانند تولید کنند.

وی با بیان اینکه، اگر ساختار اجرایی کشور متناسب با اهداف انقلاب و خواست مردم در جهت خدمت قرار گیرد بسیاری از ظرفیت هایی که از آن نام می بریم به خوبی آزاد می شود ادامه داد: مشکل قاچاق یکی دیگر از مشکلاتی است که به تولید ضربه می زند، کالاهایی که از مجاری غیرقانونی وارد می شوند هم مانع تولید هستند.

این اندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: کسی که می خواهد وارد عرصه دولتی شود نگران است که چگونه از این هفت خان عبور کند در حالی که باید دستگاه های دولتی ما به سراغ ارباب رجوع رفته و مشکل او را حل کنند؛ باید تفکر بسیجی را در ادارات حاکم کنیم.

جلیلی با اشاره به اینکه اگر این ساز و کار متناسب با گفتمان انقلاب اسلامی در ادارات ما حاکم شود ظرفیت های کشور نه تنها منحرف و منفعل نمی شود بلکه برای کشور آزادسازی ظرفیت ها را به عقب خواهد زد گفت: منابع مالی، ریالی و ارزی ما به جای آنکه پشتیبان تولید قرار گیرد پشتیبان شرکت هایی است که به دنبال بورس بازی و دلال بازی هستند.

وی ادامه داد: آنچه ملت ما از پیشرفت و موفقیت داشته مرهون اندیشه و تفکر بسیجی است، مردم ما با این موضوع مشکل ندارند و از آن استقبال می کنند اما باید این مسئله به شکل صحیح انجام شود.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پایان با اشاره به اینکه امروز مسئله دنیا این است که ایران فقط مقاومت نکرده و پیشرفت هم کرده گفت: ما باید این پیشرفت را سرعت دهیم، بسیاری از این مشکلات با کمک شما مردم و با تفکری که در دوران دفاع مقدس حاکم شد حل می شود؛ اگر ۳ اصل گفتمان انقلاب، احترام و اعتماد به مردم و جاری کردن گفتمان انقلاب در دستگاه های اجرایی را حاکم کنیم دولتی سر کار خواهد آمد دولتی خواهد بود که از فرصت ها به درستی استفاده کرده و مانع از بروز تهدیدها می کنند؛ ان شاء الله آنگونه که مورد نظر رهبری است به الگویی برای جهان تبدیل شویم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بسيجي

      جناب آقاي جليلي من احساس ميكنم كلمه بسيج در جامعه معني ديگري پيدا كرده و داره تقدس و مخلص بودنه خودش رو از دست مي دهد.بسيجي يعني اينكه اگر كسي به كمك احتياج پيدا كنه و مستاصل بشه كسي كه اسمش رو ميذاره بسيجي بايد بياد به ياري ايشان كما اينكه جان خودش رو هم بده.كسي كه اسم خودش رو ميذاره بسيجي يعني داره ميگه من ادامه شهدا هستم... البته تو همه اقشار خوب و بد هم هست.من كلي گويي نميكنم.تو سعادت آباد داشتيم بسيجي كه رفت گروگان سارق بانك رو نجات بده با گلوله شهيد شد.به نظر من بايد بسيج گزينشي بشه و هر كسي نياد تو بسيج و كلمه بسيج رو خدشه دار كنه.بسيج يعني بدون مزد خدمت كردن و فقط براي خدا خالصه خالص

      پاسخ ها

      • عضوی از ارتش بیست میلیونی

        ضمن تایید صحبت های بسیجی عزیز، به جمله آخر اشاره می کنم که حفاظت از تفکر بسیج با گزینش هم حل نمی شود. اجر بسیجی نزد خداست، فقط باید به ترویج فرهنگ بسیجی پرداخته بشه نه این که اون رو قربانی سایر عوامل مثل نهادها اداری و کشوری کرد!

    • اکسیژن

      منم که طبق معمول فیلتر شده حرفام و درج نشد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج