۵۳۵۵۴۸
۴ نظر
۵۰۰۹
۴ نظر
۵۰۰۹
پ

چرا «سایت کارورزی»، فیلتر شده بود؟

معاون دادستان کل کشور در رابطه با اطلاعیه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر تعطیلی سایت کارورزی با دستور مرجع قضایی بدون هرگونه تحقیق و مذاکره توضیحاتی ارائه کرد.

خبرگزاری ایسنا:‌ معاون دادستان کل کشور در رابطه با اطلاعیه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر تعطیلی سایت کارورزی با دستور مرجع قضایی بدون هرگونه تحقیق و مذاکره توضیحاتی ارائه کرد.

به نقل از دادستانی کل کشور، عبدالصمد خرم‌آبادی، معاون قضایی دادستان کل کشور در امور فضای مجازی به ارائه توضیحاتی در رابطه با اطلاعیه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر «تعطیلی سایت کارورزی با دستور مرجع قضایی بدون هرگونه تحقیق و مذاکره»، پرداخت و اظهار کرد: سایت کارورزی توسط مرجع قضایی فیلتر نشده، بلکه در اجرای دستور کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مسدود شده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه وزارت کار تفاوت بین دستگاه قضایی و کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه را تشخیص نمی‌دهد که چنین اطلاعیه خلاف واقعی صادر می‌کند.

معاون دادستان کل کشور با بیان اینکه سایت کارورزی به استناد ماده ۳۳ قانون انتخابات ریاست جمهوری که تطمیع در امر انتخابات را منع کرده فیلتر شده است، افزود: وزارت کار نباید دقیقا بعد از فیلتر شدن سایت کارانه که متعلق به یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بود و همزمان با تبلیغات انتخابات و هماهنگ با وعده‌های انتخاباتی رئیس‌جمهور با عجله به راه اندازی این سایت اقدام می‌کرد.

وی با تاکید بر این نکته که برخلاف ادعای مطروحه در اطلاعیه وزارت کار، دستور فیلتر سایت کارورزی طی نامه‌ای رسمی در تاریخ ۹۶.۲.۲۴ به وزیر محترم کار ابلاغ شده است، گفت: وزیرکار هم بعد از ابلاغ این نامه با دادستان محترم کل کشور تماس گرفته و مذاکره کرده و پس از انجام مذاکره فعالیت سایت متوقف شده است.

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با بیان اینکه سایت کارورزی مانند سایت کارانه مصداق جرم شروع به تطمیع در امر انتخابات تشخیص داده شده است، ادامه داد: وفق موازین حقوقی نه تنها راه‌اندازی سایت کارورزی بلکه بسیاری از اقدامات دیگر مانند برقراری مجدد یارانه‌های قطع شده که در دوره تبلیغات انتخابات انجام شد از مصادیق جرم تطمیع در امر انتخابات است، ولکن چون ارتباطی به فضای مجازی و حوزه مسئولیت کاری این معاونت نداشته اقدامی انجام نشده است.

خرم آبادی در پایان خاطرنشان کرد: آن قسمت از اطلاعیه وزارت کار در رابطه با ادعای پیگیری رفع فیلتر این سایت از طریق مراجع بالادستی نیز خلاف واقع است؛ چراکه از همان ابتدا طی نامه رسمی به وزیر کار ابلاغ شد که این سایت صرفا تا تاریخ ۹۶/۲/۳۰ فیلتر می‌باشد و صبح سی‌ام اردیبهشت رفع فیلتر شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یعنی هرکاری تونستن کردن که روحانی رای نیاره ولی بنازم ملت بیدار ایران. انشالله اون ۱۵ میلیون هم بیدار بشن

    • بدون نام

      سایت بنده خدا قالیاف را مصادره کردید الان برا بستنش عزا گرفتید .مگه مال خودتونه.

    • توتو

      چون این دولت اصلا برنامه ای برای کار نداره

    • بدون نام

      دو روز باز شد ملت گول خوردن به حسن رای دادن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج