۵۳۵۹۵۰
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

توقف ۸۰ درصدی بهره برداری از جنگل ها

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور از توقف ۸۰ درصدی قرارداد بهره برداری جنگل های شمال کشور در سال جاری خبر داد و گفت: دولت دوازدهم درنظر دارد امسال برداشت بی رویه حدود ۲۵۰ هزار هکتار از جنگل های شمال را متوقف کند.

خبرگزاری ایرنا: رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور از توقف ۸۰ درصدی قرارداد بهره برداری جنگل های شمال کشور در سال جاری خبر داد و گفت: دولت دوازدهم درنظر دارد امسال برداشت بی رویه حدود ۲۵۰ هزار هکتار از جنگل های شمال را متوقف کند.

«خداکرم جلالی» روز یکشنبه در نشست هم اندیشی همیاران و نمونه های منابع طبیعی سراسر کشور که در محل این سازمان برگزار شد، افزود: طبق تذکرها و تاکیدهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حفظ جنگل های شمال کشور دستور توقف بهره برداری از جنگل ها در نیمه دوم سال ۹۵ صادر شد که توانستیم بهره برداری و برداشت چوب از ۱۵۰ هزار هکتار از اراضی را متوقف کنیم.

وی اظهارداشت: امسال قرار است عملیات توقف بهره برداری از جنگل های شمال را داشته باشیم و بقیه توقف بهره برداری (۲۰ درصد قراردادهای بهره برداری) با تشخیص دولت و مجلس شورای اسلامی در سال ۹۷ اجرایی می شود.

جلالی تصریح کرد: این توقف بهره برداری از جنگل های شمال به معنای رهاسازی جنگل ها نیست بلکه به دنبال حفاظت و احیای جنگل ها هستیم و تلاش داریم تعهداتی که با مجریان طرح ها در گذشته داشته ایم تا حد ممکن رعایت کنیم و در چارچوب قوانین و مقررات و همچنین قراردادهای موجود موضوع را پیگیری کنیم.

مهار عوامل ناپایدار از برنامه های ششم دولت دوازدهم
وی گفت: اکنون عوامل ناپایدار در منطقه، منابع طبیعی ایران را شکننده کرده است به طوری که آبخیزداری، آبخوانداری و بیابان زدایی در برنامه ششم توسعه مورد تاکید قرار گرفته است.

رئیس سازمان جنگل هاف مراتع و آبخیزداری کشور ابراز امیدواری کرد که بتوان در برنامه ششم در مهار عوامل ناپایدار منابع طبیعی گام های موثری برداشت زیرا اگر آبخیزداری مورد توجه قرار نگیرد، می تواند مقدمه بیابان زایی و در نهایت عاملی برای افزایش پدیده گرد و غبار و ریزگردها باشد که ناپایداری اکولوژیکی را به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: پدیده گرد و غبار و ریزگردها یک مساله فرادستگاهی است که باید با نگاه ملی و مردمی دنبال شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مگر جنگلی مونده که مهار بشه همین جمعه جنگل بودم بیست ساله برای تفریح به این جنگل میام به نام اندرگلی،دراین مدت روستا به عنوان مثال از ده هکتار به صد هکتار مربع رسیده و کسانی که تا همین ده سال پیش باغ داشتن باقطع کردن درختان باغهای خود را گسترش داده وچند برابر کردن چرا ؟ همین جمعه اونجا بودیم شالیزاری که از جنگل فاصله داشت درهمین یکسال وصل به جنگل شده وجالبتر اینکه در کنارش قطعات دیگر شالیزاری درحدود متراژ سه هزار متری پدید آمده وشدن صاحب زمین،اصلا هم نمی‌دونی که به کجا باید گزارش بدی چون سندی نداری تا ده سال دیگه فکر کنم مثل ساحل دریا حتی اگر جنگلی بمونه بتونی ازش استفاده کنی چون همش میشه شخصی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج