۵۳۶۲۵۹
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

ترامپ در عربستان به دنبال چیست؟

چهار رییس جمهور پیشین ایالات متحده در نخستین سفر خارجی خود روانه کانادا و یا مکزیک شده بودند. اما دونالد ترامپ، در اقدامی دور از انتظار، عربستان سعودی را برای اولین دیدار بین المللی خویش برگزیده است.

خبرآنلاين: چهار رییس جمهور پیشین ایالات متحده در نخستین سفر خارجی خود روانه کانادا و یا مکزیک شده بودند. اما دونالد ترامپ، در اقدامی دور از انتظار، عربستان سعودی را برای اولین دیدار بین المللی خویش برگزیده است.

به نقل از كانال تلگرامي از نفت چه خبر، دونالد ترامپ رييس جمهور جديد آمريكا در سفر به عربستان سعودي علاوه بر شیوخ ریاض، با رهبران کشورهای حاشیه خلیج فارس و دولت های عرب منطقه نیز دیدار خواهد کرد. گفته می شود در این سفر دو روزه، چند قرارداد بزرگ تجاری به امضا خواهد رسید. این سفر، راه را برای ده ها میلیارد دلار سرمایه گذاری شرکت های عربستانی در خاک ایالات متحده، هموار خواهد کرد. همچنین شرکت های آمریکایی می توانند در بازار عربستان، جایگاه خود را تقویت کنند. در افق سال ۲۰۳۰ میلادی، وابستگی اقتصاد عربستان سعودی به نفت پایان خواهد یافت. و این هبری خوب برای شرکت های آمریکایی است. در این سفر، چند قرارداد نظامی نیز منعقد می شود. عربستان مهمترین شریک تجاری آمریکا در خاورمیانه بوده و در سال ۲۰۱۶ میلادی، حجم گردش مالی تجارت دو کشور ۳۵ میلیارد دلار بوده است. هم اینک، این کشور دومین صادرکننده نفت خام به ایالات متحده پس از کانادا محسوب می شود.

در سال جاری، عربستان ۵۱ میلیارد دلار و یا ۲۱ درصد بودجه خود را به بخش نظامی اختصاص داده است. نیمی از صادرات محصولات نظامی واشنگتن، روانه خاورمیانه می شود. در این سفر، مدیران ارشد ۴۵ شرکت آمریکایی نظیر لاکهید مارتین، ریتون، بویینگ، اکسون موبیل، دوچمیکال، جنرال الکتریک، سی تی گروپ، مورگان استنلی و چند شرکت ارایه دهنده خدمات نفتی و گروه های سرمایه گذاری حضور خواهند داشت.

اما سازوکار خصوصی سازی شرکت آرامکو به عنوان بزرگترین واگذاری سهام یک شرکت در تاریخ دنیا، از مسایل مورد توجه در این سفر خواهد بود. مدیران بورس نیویورک مذاکرات گسترده ای برای انجام این واگذاری ۲ تریلیون دلاری با مدیران آرامکو در سال ۲۰۱۸ میلادی داشته اند، هرچند بورس لندن نیز تمایل زیادی برای اجرای این طرح دارد. اما آیا ترامپ که روابط گرمی با رهبران اتحادیه اروپا ندارد، حاضر است این لقمه چرب را به رقبای خود تقدیم کند؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا بختیار

      واقعا سیاسیون مدعی کشور من که خود را کارشناس و ریس و استاد و صاحب امتیاز رسانه می دانند اگر انصاف هم خرج بدهید عربستان از لحاظ ساختار شهری بسیار مدون و مدرن شده است که همراه سرمایه گذاری های کلان داخلی با اجرا و نظارت عالی ترین شرکتهای عمرانی و ساختمانی جهان بوده است از شماها درخواست دارم مرا تفهیم کنید که چرا عربستان با چنین نزولی در پیشرفت و ما با چنین افولی در پس رفتم هستیم از لحاظ منابع و معادن طبیعی و صنایع ایران صد برابر عربستان حرفی برای اثبات تولید نیز به همراه دارد ولی از لحاظ مالی در قبال سعودی ها صفر است چرا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج