۵۳۶۲۸
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

انتقاد محسن رضایی به سانسورهای تلویزیون

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ضمن انتقاد از سانسور صحبت هایش در برنامه با دوربین از صدا و سیما گفت: رئیس صدا و سیما می گوید این مسئله امنیتی بوده چرا مردم را امین نمی دانیم من در دولتم رابطه مردم و دولت را بازسازی خواهم کرد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ضمن انتقاد از سانسور صحبت هایش در برنامه با دوربین از صدا و سیما گفت: رئیس صدا و سیما می گوید این مسئله امنیتی بوده چرا مردم را امین نمی دانیم من در دولتم رابطه مردم و دولت را بازسازی خواهم کرد.

محسن رضایی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه گفتگوی ویژه خبری با اشاره به اینکه بخشی از صحبت های من در برنامه با دوربین حذف شده بود که آقایان بر اساس قاعده و قانون گفتند که مصلحت نیست و سانسور شد بیان کرد : من هم گفتم تابع قانون هستم و به همین دلیل به صحنه آمده ام که قانون شکنی را کنار بگذارم.

رضایی خاطرنشان کرد: اما درست نیست که رئیس صدا و سیما بگوید این یک مسئله امنیتی بود چرا مردم را امین نمی دانیم. مگر انقلاب به دست مردم رخ نداده و جنگ ما با عراق به کمک مردم نبوده است.

وی تاکید کرد: یکی از اقدامات من این است که رابطه بین مردم و دولت را بازسازی خواهم کرد چرا که رابطه فعلی درست نیست.

رضایی گفت: در کشور ما پیشرفت های عظیمی صورت گرفته و ایران تبدیل به قدرت بزرگ منطقه شده است. بسیاری از کشورها از جمله عراق، سوریه، فلسطین و لبنان به ما تکیه می‌کنند اما در تهیه گوشت، مرغ، و کره مانده ایم.

رضایی ملت ایران را به پرنده تشبیه کرد و گفت: یک بال این پرنده سیاست و امنیت است که در جمهوری اسلامی ایران بزرگ شده و بال دیگر اقتصاد و معیشت است که کوچک مانده و من می خواهم این مسئله را حل کنم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در سیاست خارجی نمی توانیم از پتانسیل ها استفاده کنیم تصریح کرد: مسئله دیگر تحریم های اقتصادی است.

وی در این باره که در دو دوره گذشته نیز در انتخابات حضور یافته است گفت: من برای حضورم احساس خطر کردم. از ۳۰ انتخابات که در کشور برگزار شده فقط در دو انتخابات شرکت کرده ام در حالی که می توانستم در همه انتخابات‌ها حضور یابم.

رضایی تصریح کرد: در سال ۸۸ گفتم اگر کاری نکنیم کشور به سمت پرتگاه می رود از همان موقع می شد فهمید که چرا من احساس خطر کردم.

وی افزود: موقعیت کشور ما مانند این است که یک جمعیتی خواسته اند به قله برسند و پرچم را نصب کنند اما آنقدر تاخیر کرده اند که دشمنان و رقبا فهمیدند. ما باید پرچم را بالا ببریم و کمین را رفع کنیم در این راه نیز دو کار مهم باید صورت گیرد اول اینکه پرچم را بالا ببریم یعنی رابطه دولت و مردم را درست کرده و مردم را وارد صحنه کنیم.

وی گفت: کار دیگر این است که یک برنامه ارائه کنیم و عدم توازنی که در معیشت و اقتصاد وجود دارد را رفع کنیم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای مطالعه جزئیات برنامه ام مردم می توانند به کتاب برنامه ام و همچنین سایت ویکی رضایی که برنامه ها در آن گذاشته شده و از ۳۰ هزار صفحه گذشته است مراجعه کنند.

رضایی در پاسخ به این سئوال که بارها در سخنرانی هایش در این باره که سفره دولت و ملت را یکی خواهد کرد و اقتصاد ایران را انقلابی می کند صحبت کرده است اظهار داشت: ما چشم انداز و سیاست های اصل ۴۴ را نوشته ایم و تمام آنها در کمیسیونی که بنده عضو آن بودم تهیه شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در سال ۷۹ برای اولین بار برای سند چشم انداز به خدمت رهبری رسیدم و به ایشان گفتم برای تدوین سیاست های کلی افقی داریم که تنظیم سیاست ها با مشکل مواجه شده است ایشان تامل کردند و فرمودند این مسئله از گم شده های نظام است و مجمع باید برای آن فکری کند. بر همین اساس نیز این سند در مجمع تدوین شد و خدمت رهبری ارسال و ایشان اصلاح کردند و اکنون این سند چشم انداز تدوین شده است و به همین دلیل ما نیمی از راه را رفته ایم.

رضایی با بیان اینکه آسمان باید بارش داشته باشد اما این بارش کم است خاطرنشان کرد: ما می خواهیم سند چشم انداز را محور برنامه بزرگ اقتصادی قرار دهیم و به همین منظور نیز برنامه هایی داریم که باید اجرا شود. در برنامه ما مدیریت کشور باید درست شود و دولت و مردم سر جای خودشان قرار گیرند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: یک پای دولت در صندلی خود و پای دیگرش بر صندلی مردم است. ما با احترام کامل پای دولت را از صندلی مردم بر می داریم اما در دولت من دولت و مردم هر دو سر یک سفره غذا می خوریم.

رضایی تاکید کرد: وظیفه نهادهای دولتی این است که نظارت کنند‍، ما جنگ را از طریق مردم به ثمر رساندیم و دولت بدون مردم نمی توانند کاری انجام دهند. با ورود مردم به صحنه اقتصاد و کنار کشیدن و همچنین نظارت و حمایت دولت انقلاب به وجود می آید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: پس از مردمی کردن اقتصاد ، اقتصاد تک محصولی ایران را به اقتصاد چند محصولی تغییر می دهیم و ساختمان چندین طبقه ای را که بر یک ستون نفت بنا شده است به چندین ستون قوی به اندازه نفت مجهز می کنیم.

وی در این باره که چرا بارها اعلام کرده در طول سالهای گذشته مجال کار و ارائه طرح های خود را پیدا نکرده است اظهار داشت: من همیشه خود را سرباز ملت می دانم و هر جایی که خطر بوده خودم را در اختیار گذاشته ام. از مقابله با رژیم شاه تا خنثی کردن کودتا ، منافقین ، شورش ها و حضور به عنوان فرمانده سپاه و آزادسازی سرزمین های اشغالی در همه این موارد مسئله این بوده است که خطر کجا بوده و ما باید آنجا برویم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: از بعد از جنگ تا امروز می توانستم کارهای بزرگی انجام بدهم اما اختیار را نداشته ام البته مشورت و برنامه داده ام و هیچ دولتی نیست که به آن کمک نکرده باشد اما این مثل آن نیست که فرمان به دست خودم باشد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با نشان دادن یک سند بیان کرد: سندی نشان می دهم که دغدغه من است. این برگه دستخط خاطرات شهید حسن باقری است که از تقویم او کنده شده و در ۱۲ بهمن ماه ۱۳۶۰ نوشته شده است. ایشان در این دست نوشته گفته است که برادر محسن برای ما صحبت کرد و این مطالب را گفت. در حقیقت این نوشته ها صحبت های من در سال ۱۳۶۰ است که شهید باقری در دفتر خود نگارش کرده بود. ایشان نوشته است برادر محسن گفت که آمریکا هر کاری می توانست انجام داده مانند مجاهدین، بنی صدر و جنگ و در تمام موارد ناکام شده است و از این به بعد دو اقدام انجام می دهد. منزوی کردن ایران در سیاست خارجی و محاصره اقتصادی کشور.

رضایی ادامه داد: این سند نگرانی های من است بعد از جنگ دغدغه من این بود که کشور از این آسیب پذیری رها شود.

رضایی افزود: نکته دیگری که در دفترچه از قول من به آن اشاره شده اتحاد کشورهای عربی است و اینکه ما تنها دشمن رژیم صهیونیستی در منطقه خواهیم شد. من در آن زمان سرباز بودم و هیچ راهی جز صبر و حوصله نداشتم هر چقدر هم که کمک می کردم با اینکه خودم به عنوان مجری بتوانم کاری انجام دهم فرق داشت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: من به همین دلیل پس از جنگ اقتصاد خواندم و حتی از سهیه رزمندگان که خودم از آقای هاشمی گرفته بودم استفاده نکردم و با اینکه تحصیلاتم پیش از جنگ در رشته مکانیک بود و علاقه ام هم به آن رشته بود اما اقتصاد خواندم.

رضایی گفت: در جنگ سه دفعه نزدیک بود اسیر شوم چرا که تا خودم موقعیت را شناسایی نمی کردم به خرازی ، باکری و دیگران اجازه نمی دادم که جلو بروند.

من در مجمع تشخیص مصلحت نظام ریاست کمیسیون اقتصاد کلان را به عهده گرفتم و به سراغ کمیسیون امنیت نرفتم چرا که خطر را از این ناحیه می دیدم و خوشحالم که در سال ۸۸ ایده هایم را گفتم و هشدار دادم متاسفانه به هشدارهای من توجهی نشد. من در آن سال به آقای احمدی نژاد گفتم که اگر دوباره رئیس جمهور شدید می خواهید مسئله گرانی و بیکاری را چطور رفع کنید؟ علت استمرار من نیز این شرایطی بود که فکر می کردم برای کشورم پیش می آید.

رضایی در پاسخ به این سئوال که چقدر امکان عملیاتی کردن برنامه هایش وجود دارد اظهار داشت: حرف هایم کاملا کارشناسی شده است. در مجمع تشخیص مصلحت نظام اتاق فکر در اختیار من است و ساعت ها با کارشناسان مختلف از دولت آقای خاتمی و آقای احمدی نژاد صحبت کردیم با اساتید دانشگاه و حتی حوزه در این موارد صحبت کردیم و پشتوانه برنامه ها قوی است چون خودم هم اقتصاددان هستم این موضوع را می فهمم. ایده اغلب برنامه ها مال خودم بوده است اما کل برنامه ها محصول کار کارشناسی است.

وی تاکید کرد: پیش از ورودم به عرصه نیز در حضور پروردگار با خودم گفتم که اکنون که می خواهم رئیس جمهور شوم باید مروری کنم و ببینم آیا می توانم به برنامه ها عمل کنم.

وی تصریح کرد: مسئله دیگر برای عملیاتی شدن برنامه ها تعامل است. تعامل من با مجلس و قوه قضائیه بالاست. من در گذشته هیچ درگیری و حاشیه ای درست نکرده ام و این اقدام را برای اکنون انجام داده ام که می خواهم از آن استفاده کنم و دولت فراگیر و کارآفرینی ایجاد کنم که از همه اقوام و پتانسیل ها در آن استفاده شود.

رضایی خاطرنشان کرد: برای ورود به دولت من تنها دو شرط لازم است اینکه رهبری و نظام را قبول داشته باشند و اصلا دلیل اینکه در ائتلاف ها حضور پیدا نکردم نیز همین بود چرا که برای من فرق نمی کند که افراد از کدام جناح باشند.

وی ادامه داد: مسئله دیگر سبک مدیریت من است که افراد ناشناخته را پیدا می کنم و با روش گلوله های برفی آنها را از بالای قله های جمعیتی مردم سرازیر می کنم و از دامنه مردم تبدیل به گلوله های برق می شوند و با فقر و بیکاری که برخورد می کنند پودر می شوند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: من تا به حال یک خاطره از جنگ مکتوب نکردم چرا که شرمنده فرماندهان شهید هستم اما من در جنگ مهدی باکری ها را راه انداختم . مهدی باکری از قله های سبلان آمد و هر گروه که پائین آمد مردم به دورش جمع شدند و تبدیل به لشکر ۳۱ عاشورا شد و جوانان را دوباره راه می اندازم و به کوری چشم دشمنان نشان خواهیم داد که ایران نه تنها در سیاست شکست ناپذیر است بلکه در اقتصاد نیز همین طور است.

رضایی افزود: موضوع دیگر در اجرای من است که شجاعت و قاطعیت من در نظم و نظارت در کشور است. من با خدای متعال خلوت کردم و دیدم که این توانایی ها در من وجود دارد و خود را آماده کردم که با دست مردم و آزاد کردن انرژی جوانان کشور مشکلات را حل کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود درباره یارانه های غیر تورمی بیان کرد: در دولت من رابطه جدیدی بین دولت و مردم برقرار و نگاه دولتمردان به اداره کشور عوض می شود. اکنون نگاه دولتمردان ، کارشناسان و حتی اپوزسیون خارج از ایران در عصر گذشته انقلاب یعنی نگاه امنیتی و سیاسی ما نیازمند نگاه اقتصادی و فرهنگی هستیم.

وی افزود: ساختار دولت را عوض می کنم چرا که دولت فعلی یک دولت پادگانی است که رضاشاه در ایران درست کرده و تمام اختیارات را به اینجا آورده است.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به تغییر رفتار دولت اشاره کرد و گفت: در دولت من مسئولیت پذیری از بالاترین سطح در قوه مجریه تا پائین ترین سطح خواهد بود. من پای نظام را وسط می کشم و پای هر حرفی که می‌زنم می ایستم و اگر غلط بود در تلویزیون عذرخواهی می کنم و اگر لازم باشد وقت مردم را نمی گیرم و کنار می کشم.

رضایی به اصلاحات در کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت: مسئله دیگر هدفمندی یارانه ها است که دولت در این باره تعهد کرده و مجلس قانون را تصویب کرده است. اکنون مردم ۴۵ هزار تومان دریافت می کنند که قرار است در مرحله دوم ۶۵ هزار تومن اضافه شود و به ۱۱۰ هزار تومان برسد. در دولت من این ۶۵ هزار تومان گردشی در تولید ایجاد می کند و معادل آن کالا به بازار می آید که وقتی به جیب مردم می رود تورم زا نیست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: سهام عدالت نیز پول خوبی است اما عملا در محاصره دولت قرار گرفته به این بهانه که مردم هنوز پول کامل را پرداخت نکرده اند و من این سهام را آزاد می کنم.

وی خاطرنشان کرد: سربازی حرفه ای را به جای سربازی اجباری مطرح و در شورای امنیت این مسئله را بررسی می کنیم و در صورت تایید مقام معظم رهبری می توانیم این طرح را در مجلس نیز تصویب کنیم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: ۵ میلیون کسب و کار خانگی ایجاد می کنم. نقدینگی کشور را کنترل و هدایت می کنم، صادرات غیر نفتی ایجاد و بازارچه های مرزی را به صورت گسترده باز می کنم.

رضایی با اشاره به اجرای طرح ارزآوری از طریق توریست بیان کرد: جوانان را برای اداره کشور در فرمانداری ها و استانداری ها با مدرک لیسانس و دکتری آماده و از بین آنها در آینده وزرا را انتخاب می کنم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به بحث محیط زیست گفت: در ایران از ۱۱ استان جنوبی غبار وارد می شود مسئله دریاچه ارومیه نیز نکته مهمی است که به این امور رسیدگی می کنم و برای تمام شهرهای ایران برنامه نوشته ام که در سایت ویکی رضایی موجود است.

وی همچنین تصریح کرد: هدیه ازدواج با ۲-۳ میلیون تومان برای تهیه جهیزیه از دیگر اقدامات من خواهد بود که این پول را برای جان گرفتن کارخانه ها به آنها می دهیم که موظفند معادل این پول را به زوج ها جهیزیه بدهند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مسئله دیگر منابع یارانه هاست که در این باره اولین موضوع این است که بعد از ۱۰۰ سال اقتصاد ایران را از دولت های پول خرج کن روی ریل پول درآوردن قرار می دهم. دولت را ثروتمند می کنیم و در تمام شهرها تولید راه می اندازیم البته این روند طول می کشد و به همین دلیل از یک میلیون بشکه نفتی که اکنون اضافه داریم و اجازه فروش آن را نمی دهند استفاده می کنیم از طریق پالایشگاهها این یک میلیون بشکه نیز در روز به مواد پتروشیمی تبدیل می کنیم و ۱۵۰ میلیارد دلار از طریق تبدیل آن بدست می آید. می خواهم ببینم آیا آمریکا می تواند جلوی مردم ما را که در مرز از کوهها بالا می روند و هر چه بخواهند به آن طرف مرز می برند بگیرد.

رضایی ادامه داد: اولین دغدغه من این است که دائم در کشور از پیشرفت و عدالت حرف می زنیم اما این مسئله اجرا نمی شود. یکی از شعارهای رهبر معظم انقلاب از دوران دولت اصلاحات این است که با فساد و تبعیض مقابله کنیم. من به این خواسته رهبری عمل می کنم اکنون در جامعه تبعیض ، رشوه و پارتی بازی وجود دارد که اجازه نمی دهد عدالت واقعی شکل بگیرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: باید در مسئله پیشرفت نگاهمان را به سیاست داخلی و خارجی درست کنیم و با یک دست ایستادگی و با دست دیگر پیشرفت را حل کنیم. بعضی ها تنها گفتمان را گفتمان ایستادگی می دانند که این گفتمان اول انقلاب بود. ما باید گفتمان ایستادگی را در کنار پیشرفت اقتصادی داشته باشیم. از یک طرف روی ارزشهای انقلاب بایستیم و از طرف دیگر پیشرفت اقتصادی داشته باشیم. یک جمهوری اسلامی ثروتمند می تواند حامی واقعی جهان اسلام باشد.

وی در مقوله سیاست خارجی نیز خاطرنشان کرد: ما در روابط خارجی به خوبی از اهرم ها استفاده نکردیم . ایران آنچنان موقعیتی در منطقه دارد که می تواند با یک لبخند میلیونها دلار بدست آورد. اگر به درستی از امکانات و موقعیت ژئوپولوتیک استفاده کنیم مشکلی نداریم.

وی گفت: من یک استراتژیک به نام قیچی تعریف کرده ام که یک لبه آن دیپلماسی قوی ، تیم قدرتمند و ارزشی از قوی ترین دیپلمات های ایران است که البته قبل از مذاکره به هیچ وجه دستم را باز نمی کنم چرا که سر میز مذاکره آنها می دانند از چه ترفندی استفاده می کنم.

رضایی ادامه داد: لبه دیگر قیچی کارآمدی اقتصادی است. ما در همان ماهها و سال اول به آمریکا نشان می دهیم که تحریم ها در حال بی اثر شدن است . آنها باید این مسئله را بفهمند و گرنه کوچکترین امتیازی به ایران نمی دهند.

وی گفت: طرحی برای آمریکا دارم که رهبری با بخشی از آن موافقت کرده است . ما در کنار مذاکرات ۱+۵ می توانیم درباره مسئله هسته ای با آمریکا مذاکره کنیم. رهبری اجازه داده اند هر چند که گفته اند خوشبین نیستند.

رضایی افزود: درباره دو مسئله دیگر نیز باید از رهبری اجازه بگیرم. یکی بحث محیط زیست و غبار ایجاد شده در در کشورهای همسابه یعنی اردن، عراق، عربستان و ایران است که باید در این رابطه باآمریکا مذاکره کنیم و دیگری نیز مسئله مواد مخدر ، که در چارچوبی که رهبری موافقت کنند دیالوگی را با آمریکا شروع می کنیم اما این به معنای آن نیست که از چالش ها کوتاه بیاییم.

وی تاکید کرد: من در مسئله اسرائیل جدی هستم آمریکایی ها باید طرح ما را قبول کنند و فلسطینی ها به سرزمین خود بازگردند. دخالت در امور کشورهای دیگر و خلع سلاح هسته ای از موضوعات دیگر مورد تاکید ماست. آن سه مسئله با این که با آمریکا به توافق کامل برسیم فرق دارد اما حسن آن که یک حرکت همراه با احتیاط را داشته باشیم.

رضایی درباره قانونگرایی نیز افزود: قانونگرایی را هم در بخش مشارکت و هم در اعتراض تقویت می کنم. قبول ندارم که تنها در راهپیمایی و انتخابات از مردم بخواهیم حضور داشته باشند اما اعتراض نکنند.

وی تاکید کرد: من در سال ۸۸ نیز به کف خیابان نرفتم چون به قانون اعتقاد دارم و اکنون نیز از همه کسانی که به هر دلیل رد صلاحیت شدند اما از قانون تمکین کردند تشکر می کنم . ما باید به هر چه قانون می گوید احترام بگذاریم.



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دکتر ما بهت رای میدیم ولی خواهش میکنیم وعده هات فراموش نشه

    • farzin

      به نظر من بهترین گزینه محسن رضایی است چون برنامه هاش روشن تر از بقیه است ومصمم تر

    • مه لقا

      ارزوی ما موفقیت اقای رضایی در این انتخابات است. ما با تمام وجود به ایشان و برنامه هایش اعتقاد داریم.و سالها ست منتظر پیروزی ایشان هستیم . به امید ان روز

    • رضا

      اقای رضایی فقط قصد دارد با سیاه نمایی و تخریب رای جمع کند که این خلاف فرمده رهبری است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج