۵۳۶۲۸۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

داستان سرباز نروژی فیلم می شود

دو مرد نروژی سال ها پیش در آفریقا به جرم قتل بعد از جلسات متعدد دادگاه به زندان افتادند و حالا ماجرای عجیب تنها بازمانده آن ها روی پرده بزرگ می رود.

روزنامه بانی فیلم: دو مرد نروژی سال ها پیش در آفریقا به جرم قتل بعد از جلسات متعدد دادگاه به زندان افتادند و حالا ماجرای عجیب تنها بازمانده آن ها روی پرده بزرگ می رود.

به نقل از هالیوود ریپورتر، داستان هولناک جاشوآ فرنچ، سرباز نروژی-بریتانیایی که همین هفته بعد از هشت سال زندانی شدن در یکی از زندان های کنگو آزاد شد، تبدیل به یک پروژه سینمایی روی پرده بزرگ می شود. ماریوس هولست روی صندلی کارگردانی فیلم «کنگو» می نشیند که کمپانی تهیه فیلم فریلند فیلم که پروژه «Headhunters» با نقش آفرینی نیکولای کاستر-والدو ستاره «بازی تاج و تخت» را ساخته بود، آن را تولید می کند. کمپانی تراست نوردیسک کار فروش حقوق فروش بین المللی این پروژه را به دست گرفته و آن را در فستیوال فیلم کن به خریداران بالقوه ارایه می کند.
داستان سرباز نروژی فیلم می شود

فرنچ و تیوستولف مولاند که قبلا سرباز بود با یک طرح جاه طلبانه به کنگو رفتند تا بتوانند یک شرکت تامین امنیت خصوصی در آفریقا تاسیس کنند. اما در سال ۲۰۰۹ آن ها را به دلیل ظن به کشتن راننده کنگویی شان دستگیر کردند. آن ها ادعا کردند که یک تیرانداز آن ها را غافل گیر کرده و راننده شان را به قتل رسانده است. هر دو نفر در ارتباط با چند اتهام مختلف گناهکار شناخته شده و به مرگ محکوم شدند. مدارک و شواهدی منتشر شد که حاکی از این بود که محاکمه آن ها ساختگی بوده است؛ یک سازمان خیریه بریتانیایی در حمایت از آن ها مدارکی را کشف کرد که نشان می داد تمام اعضای رای دهنده در این محاکمه هر یک پنج هزار دلار برای شرکت در جلسه دادگاه دریافت کرده بودند. با این حال بعد از برگزار شدن یک جلسه دادگاه دیگر، حکم مرگ آن ها دوباره صادر شد و حکم قبلی کنار گذاشته شد.

در سال ۲۰۱۳، فرنچ در زندانی در شهر کنشاسا از خواب بیدار شد و متوجه شد که مولاند مرده است. تحقیقی با همکاری بین نروژ و کنگو برگزار شد که به این نتیجه رسید که مرگ او خودکشی بوده است، اما محاکمان کنگویی فرنچ را به اتهام قتل مولاند محاکمه کردند، او را محکوم کردند و حکم زندان ابد به او دادند. بعد از نزدیک به یک دهه کمپین کردن توسط خانواده او و دولت نروژ، فرنچ بالاخره همین هفته از زندان آزاد شد.

هولست گفت: «ما تصمیم گرفتیم که در فیلم جدید «کنگو» اجازه دهیم تمام حقایق دانسته شده در مورد این پرونده و تحقیقات بسیار دقیق و باجزییاتی که انجام شده است، پایه و اساس روایت دراماتیک پروژه را شکل دهد.»

سوینونگ گولیمو، مدیر اجرایی تهیه و توسعه در انستیتوی فیلم نروژ، که با ۱٫۷ میلیون دلار از ساخته شدن این پروژه حمایت کرده، اضافه کرد: «وقتی یک مرد در جنگل کنگو مشغول کار بود به طرز هولناکی به قتل رسید. ما نمی دانیم در حقیقت چه اتفاقی افتاد، اما دو مرد جوان نروژی که کارفرمایان او بودند، متهم به قتل او شدند. امروز، تنها یکی از آن ها هنوز زنده است، و تا آخر عمر روی او آثار این مسئله باقی خواهد ماند. ساختن یک فیلم سینمایی با الهام از داستان جاشوآ فرنچ و تیوستولف مولاند فقید کاری بسیار طاقت فرساست.»

نوردیسک فیلم دیستریبیوشن این فیلم را برای اکران در مناطق اسکاندیناوی خریداری کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج