۵۳۶۵۹
۶ نظر
۵۰۰۳
۶ نظر
۵۰۰۳
پ

گپ و گفتی با محمودرضا قديريان

شبکه تهران چگونه ۲۵ ساعته شد؟

پسر خوش‌صداي نمايش‌هاي راديويي با يك دهه سابقه‌اي كه در تلويزيون دارد اين بار با برنامه‌اي شبانه سر زبان‌ها افتاده كه اجرايش در كنار سبك نو برنامه او در واپسين ساعت‌هاي شب خيلي‌ها را براي ديدن ساعت ۲۵ بيدار نگه مي‌دارد.


شبکه تهران چگونه 25 ساعته شد؟

مجله زندگی ایده آل: پسر خوش‌صداي نمايش‌هاي راديويي با يك دهه سابقه‌اي كه در تلويزيون دارد اين بار با برنامه‌اي شبانه سر زبان‌ها افتاده كه اجرايش در كنار سبك نو برنامه او در واپسين ساعت‌هاي شب خيلي‌ها را براي ديدن ساعت 25 بيدار نگه مي‌دارد. محمودرضا قديريان كه چهره او را پيش ازاین در سريال‌هاي تلويزيوني هم ديده بوديد اين بار با تجربه‌اي متفاوت وارد تلويزيون شده است.پاي صحبت‌هايش مي‌نشينيم تا ماجراي خلق ساعت 25 را خودش براي‌مان بگويد.

شبکه تهران چگونه 25 ساعته شد؟

به فضاي تازه‌تري نياز داشتم

من پيش از هرچيز، گوينده و بازيگر راديو هستم و به غير از فعاليتم در راديو، در چند فيلم و سريال بازی کرده‌ام. اما در زمينه اجراي تلويزيوني به دليل اينكه تهيه‌كننده و كارگردان سينما و تلويزيون زياد دوست ندارند با مجري‌ها كار كنند به همين دليل این حرفه را دنبال نکردم. اما در راديو مسئله فرق مي‌كند. فعاليت من در راديو بازيگري است و تقريبا تمام اجراهايي كه در راديو هم داشتم به سبك بازيگري بوده است.

بعد از ۱۱-۱۰ سالي كه در راديو فعاليت داشتم احساس كردم به فضاهاي جديدي نياز دارم البته با تاكيد به اين نكته كه در راديو هم با فكرهاي جوان و آدم‌هاي خوشفكري كار مي‌كردم اما با اين حال تصميم به اجرا در تلويزيون گرفتم و به‌‌رغم پيشنهادهاي مختلف كه براي اجراهاي متفاوت داشتم، دنبال برنامه‌اي پرانرژي و در عين‌حال دلنشين بودم كه كارم را با آن شروع كنم و درنهایت این اتفاق هم افتاد.

مثل ساعت ۲۵ نداشتيم

ساعت ۲۵ انتخاب من شد، چون این برنامه‌اي زنده شبانه با محوريت موسيقي با نگاهي تازه و تمي دوست‌داشتني بود. اگرچه دوست داشتم بنا به حيطه كار خودم با بازيگران و عوامل سينما و تلويزيون برنامه‌اي با همين محوريت داشته باشم اما چون موسيقي هم مثل بازيگري هنري است كه محبوبيت ويژه‌اي دارد این تجربه هم برایم جالب بود.ما به آن صورت در تلويزيون برنامه‌اي در باب موسيقي نداريم به غير از ۲، ۳ برنامه‌اي كه در سال‌هاي مختلف توليد شد اما هدف اصلي آنها باز هم موسيقي نبود. فقدان چنین برنامه‌اي در تلويزيون كاملا احساس مي‌شد بنابراين با ايده تهيه‌كننده و عوامل توليد اين برنامه راه افتاد كه شكر خدا از بازخوردها اينطور به نظر مي‌رسد كه بسيار موردتوجه قرار گرفته است.

موسيقي هنري است كه مستقيما با روح و روان مردم سر و كار دارد و مردم آن را دوست دارند به خصوص اگر به سبك‌‌هاي مختلف باشد نه فقط سنتي و محلي و اين بار پاپ را هم به مردم عرضه كنيم آن هم با شكل و شمايل حقيقي چاپ.

شبکه تهران چگونه 25 ساعته شد؟

جاي خودمان را باز کرديم

از طريق پيامك‌هايي كه براي برنامه ارسال مي‌شود يا نظراتي كه روي سايت شبكه گذاشته مي‌شود محسن چاووشي، محسن يگانه، رضا صادقي و بهنام صفوي بيشترين درخواست‌ها را از طرف مردم داشتند و طرفداران آنها تا اين جاي كار بيشتر بوده‌اند. اين اتفاق براي بقيه خواننده‌ها هم افتاده چون ما هر شب آمار زيادي از درخواست‌ها از خوانندگان مختلف داريم مثلا سيروان خسروي و بقيه كه هميشه تماس‌هاي زيادي براي پخش كارهاي‌شان داشتيم. خب، برنامه مختص موسيقي است و پر از خوانندگان بااستعداد و پرطرفدار و قطعا هركسي طرفداران بي‌شمار خودش را دارد. بازتاب برنامه از طرف خواننده‌ها و هنرمندان بسيار خوب بوده چه از طريق پيامك‌هايي كه به خود من هرازگاهي مي‌زنند و چه از گوشه و كنار كه شنيده مي‌شود، متوجه اين قضيه شده‌ايم خود هنرمندان هم راضی هستند.

کارهايي که هيچ جا پخش نمي شوند

براي كار هر خواننده و ترانه آن براي پخش بايد قطعا مجوز گرفته شود كه خدا رو شكر مسئولان همكاري‌هاي لازم را در ساده كردن راه براي اين برنامه انجام داده‌اند. خيلي از كارها هستند كه تيتراژ پرطرفدار سريال‌‌هاي محبوبند و بعضي ديگر كه از طريق سي‌دي مجوز وزارت ارشاد منتشر شده‌اند اما هیچ‌وقت فرصت پخش تلويزيون پيدا نكرده‌اند. در اين برنامه ما تمام تلاش‌مان اين است كه آهنگ‌هاي تازه و پرطرفداري كه مردم دوست دارند را از طريق خودمان يعني ساعت ۲۵ براي همه پخش كنيم.

به زودي سايت اختصاصي ساعت ۲۵ راه‌اندازي خواهد شد اما تا آن روز فعلا صفحه‌اي مختص ساعت ۲۵ در باشگاه مخاطبان شبكه ۵ براي برنامه وجود دارد. هر شب حدود ۸-۷ ترانه‌اي كه پخش مي‌‌شود در برنامه بعد براي انتخاب بهترين و محبوب‌ترين آنها نظرسنجي ۲۴ ساعته‌اي ترتيب داده بوديم كه از آن طريق با به دست آوردن سلايق مخاطبان، كارهاي متفاوت‌تر و بيشتري از خواننده مورد نظر با طرفدار بيشتر پخش كنيم.

شبکه تهران چگونه 25 ساعته شد؟

خودم موسیقی سنتي را ترجیح می‌دهم

قطعا من هم مثل بقيه مردم موسيقي را دوست دارم با تاكيد اين موضوع كه من موسيقي سنتي را بيشتر دوست دارم ولي خواننده‌هاي پاپ ما اين روزها آنقدر خوب عمل مي‌كنند كه من و مردم را به سمت شنيدن كارها و رفتن به كنسرت‌هاي‌شان سوق مي‌دهند. من موسيقي را دوست دارم و خوشحالم كه چنین برنامه‌اي به من پيشنهاد شد.

به اقتضاي كار و برنامه‌هايي كه داشتيم هرازگاهي با دعوت از خوانندگان آشنايي دورادوري با آنها داشتم اما اينكه كارها و عوامل آنها براي اطلاع بيشتر زير ذره‌بين داشته باشم تا به حال اينطور نبوده است. من تجربه موسيقيايي نداشته ام و فقط شنونده موسيقي هستم، بنابراين به اقتضاي برنامه مجبورم جزئيات بيشتري از موسيقي بدانم و حتي خود من هم مشغول آزمون و خطا هستم، يعني من و مردم با هم به بهانه ساعت ۲۵ خواسته‌ها و سبك‌ متفاوت اجراهايي كه آنها مي‌پسندند را مي‌گيريم و بعد از جمع كردن نظرات با هم به نتیجه می‌رسیم و پيش مي‌‌رويم.

ساعت ۲۵ خود من را با خيلي از ترانه‌سراها و آهنگسازان مستعد وخوب موسيقي آشنا كرد و بيش از همه متوجه اين موضوع شدم كه تنها خواننده نيست كه يك كار خوب را ارائه مي‌كند بلكه تيمي موثر و قوي پشت سر كارش قرار دارد.

مثل كار خودمان در اجراي تلويزيون كه تقريبا ۱۵-۱۰ نفر در پشت دوربين زحمت توليد كار را مي‌كشند ولي مجري برنامه به عنوان پيشاني كار ديده مي‌شود و اگر يك برنامه ديده مي‌شود به اين معني است كه تمام عوامل كارشان را درست انجام داده‌اند.

با دوربین سراغ منزل‌هایشان می‌رویم

فكرهاي بزرگي براي اين برنامه است ولي هدف ما اين است كه مردم اول بايد كار را بطلبند و بعد آرام‌آرام به سمت تزريق ايده‌هاي خوب برنامه پيش بروند. چون قبل از هر چيز بايد ميل مخاطب بكشد تا فكرهاي ما عملي شوند. هر شب تقريبا يك خواننده روي خط برنامه مي‌آيد و گپ كوتاهي با او در رابطه با خودش و كارهايش داريم. همچنين دوربين ساعت ۲۵ به‌زودي به منزل و محل كار ضبط كنسرت‌هاي هنرمندان خواهد رفت تا مردم با فضايي خارج از فضاي آهنگ‌هاي آنها با خودشان آشنا شوند.صداقت در كلام تحت هر شرايطي در اجراي برنامه از مواردي است كه هميشه برايم حائز اهميت بوده است و بعد از اين موضوع هميشه سعي كردم در عوض انرژي‌هايي كه از بازخوردهاي مردم مي‌گيرم به آنها آرامش هديه كنم. در اجراهاي شبانه بنا بر این بوده که لحن قصه‌گويي در کارمان داشته باشيم، لحني كه آن را از برنامه‌های شبانه‌مان در راديو به ارث برديم البته شبانه‌اي كه كسل‌كننده نباشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عشق است محسن چاوشی

    • امیرحسین

      ممنون از آقای قدیریان. فقط چاوشی.

    • بدون نام

      برنامه خوبیه اما آقای قدیریان خیلی خیلی اغراق آمیز حرف می زنه اعصاب آدمو بهم میریزه !!! به نظرم طبیعی تر رفتار کنه بهتره اصلا این مدل اجرا بهش نمیاد

    • پرنیان

      سلام خسته نباشید و تشکر از زحماتتون
      شما از آقای قدیریان فقط مصاحبه هایی رو میذارید که خیلی سربسته و مبهم هستن ازتون خواهش میکنم اگه در مورد زندگی خصوصی ایشون هم چیزی میدونید برام بفرستید
      مثلا ایشون متاهل هستن یا خیر؟....

    • پروانه

      برنامه چالبی تنهایی اخر شب را پر میکند .لطفا اهنگهای شچریان پخش کنید.

    • آرزو

      فقط احسان خواجه امیری آهنگ نابرده رنج

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج