۵۳۶۶۷۳
۱۲ نظر
۵۰۰۹
۱۲ نظر
۵۰۰۹
پ

باهنر: نامزد برنده فکر نکند تا ابد هست

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین از آغاز رفاقت‎ها پس از رقابت‎های انتخاباتی سخن گفت و افزود: از این پس باید به دولت به عنوان یک تیم ملی نگاه و کمک کنیم تا در مسابقات جهانی پیروز شود.

خبرآنلاین: دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین از آغاز رفاقت‎ها پس از رقابت‎های انتخاباتی سخن گفت و افزود: از این پس باید به دولت به عنوان یک تیم ملی نگاه و کمک کنیم تا در مسابقات جهانی پیروز شود.

محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پيروان خط امام و رهبري در نخستين نشست خبري خود پس از انتخابات رياست جمهوري که آن را "حماسه بسيار خوب" مي‎خواند به تحليل نتيجه انتخابات پرداخت و گفت: در حال حاضر رقابت ها باید تبدیل به رفاقت شود و همه دولت را در حصول اهدافی که به نفع نظام است پشتیبانی و یاری کنند.

به گفته وي، کشورهای متخاصم و رسانه های معاند و بعضی از گروه های هنجارشکن داخلی در این مدت دسیسه هایی انجام دادند تا مردم را از آمدن به پای صندوق های رای منع کنند اما سیاست های راهبردی نظام و تمهیداتی اتخاذ شده، باعث شد همان هایی که مردم را برای حضور نیافتن دعوت می‌کردند، توصیه کنند مردم به پای صندوق های رای بروند. به گفته موکد رهبر معظم انقلاب حضور پرشکوه مردم پای صندوق رای بالاترین قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران است.

اهم سخنان وي از اين قرار است:

* رکورد ۷۳درصدی حضور مردم پای صندوق های رای، رکورد بسیار خوبی است و برنده اصلی مردم هستند. رهبر معظم انقلاب فرمودند که شکرگزار این نعمت بزرگ که لبیک مردم به دعوت ایشان پای صندوق رای هستند.

* طرفین انتخابات یکی از عوامل مهم دعوت مردم به پای صندوق های رای بودند که زحمت خود را کشیدند، اظهارکرد. جناح های مختلف حرف ها و برنامه های خود را گفتند، بعضی از این گفت وگوها اغراق بود و بعضی مستند نبود و بعضی هم تهمت بود که البته لازمه مردم سلاری است. باید تلاش کنیم که این گفت وگوها پالایش و مستندتر شود.

*در ایام انتخابات رقابت هایی بوده اما درحال حاضر باید این رقابت ها به رفاقت ها تبدیل شود و باید باورمان این باشد که طرف برنده تیم ملی است و با رقبای خارجی می خواهد مسابقه بدهد. دولت را از این به بعد باید به عنوان یک تیم ملی نگاه و کمک کنیم تا در مسابقات جهانی پیروز شود زیرا موفقیت دولت از این به بعد موفقیت جمهوری اسلامی است.

* همه باید باور کنند رییس‌جمهور برای ‌صددرصد مردم است و هشتاد میلیون نفر چشم به او دارند و چهل درصد هم بدانند که دولت را باید در حصول اهدافی که به نفع نظام است و امنیت ملی را تامین می‌کند پشتیبانی و رصد کنند.

* اگر نقدی هم وجود دارد باید نقد مشفقانه باشد نه به این امید که ثابت کند دولت ناکارآمد است بلکه تلاش کند این‌ها را تبدیل به کارآمدی کند. دو طرف رقابت بر حل مشکلات وحدت نظر داشتند. البته راه کارهای متفاوت داشتند اما هدف یکی بود. آنان باید همت کنند و هم پویاتر و کارآمدتر و مدبرتر و البته با کابینه‌ای جوان‌تر کار را پیش برند.

*حضرت آقا در میان تبریک‌شان اشاره‌ای به مدیران جوان داشتند که کابینه باید از آن حالت خستگی بیرون بیاید و مسیر را دنبال کند.

*اوایل دولت روحانی خدمت ایشان عرض کردم و به وزرا هم گفتم بیایید سنت حسنه‌ای برای خود بگذارید و آن این که وزرا و استانداران مسئولان قبلی خود را در جلساتی ماهیانه و فصلی دعوت کنند و هم‌اندیشی کنند برخی وزرای قبلی ممکن است در دسترس نباشند اما تعداد زیادی در دسترس هستند. این هم صله‌رحم است هم تندی رقابت را تخفیف می‌دهد. هم می‌شود از مشورت این‌ها استفاده کرد. البته او موظف به اجرای مشورت‌ها نیست اما می‌تواند این‌ها را بشنود. این می‌تواند قدرت نرمی ایجاد کند. باید همه تمرین کنیم رقابت‌ها مختص انتخابات است و بعد از آن رفاقت است و نقدها باید عادلانه باشد.

*رییس جمهور شصت درصد آرا را دارد اما این چهل درصد هم نظارت می‌کند. توصیه من این است اگر نقد هست باید عادلانه و عالمانه باشد برای حل مشکلات مردم و نواقص کار دولت باشد نه افزون کردن آن. اگر کسی بخواهد ثابت کند دولتی که سر کار آمده ناکارآمد است در نیت او باید شک کرد. الان همه باید تلاش کنند دولت در مطالبات اصلی مردم منضبط و بصیر باشد.

* به دولت توصیه می‌کنیم کارهای نیمه تمام خود را تمام کند. حتما باید دولت سرحال‌تر باشد. البته اعضای دولت یازدهم کارآمدی زیادی داشتند برخی نیروهای خوب و انقلابی هستند اما دیگر وضعیت جسمی برخی از آنها برای دولت مناسب نیست.

*{در مورد استعفای ناطق‌نوری از ریاست دفتر بازرسی مقام معظم رهبری} ایشان ۲۸ سال است مسئول دفتر بازرسی هستند من زمانی که برای مجلس دهم ثبت نام نکردم خیلی‌ها می‌پرسیدند چرا؟ من می‌گفتم من ‌۲۸ سال این راه را رفتم شاید آقای ناطق هم می‌خواست نیروی جوان‌تری بیاید. تا جایی که من می‌شناسم ایشان خود را سرباز نظام می‌داند بارها از زبان ایشان شنیدم تبعیت ایشان از رهبری در حدی است که بارها به رهبری هم گفتند اگر رهبر امر کنند ایشان برود میرجاوه مسئول سیاسی عقیدتی آنجا شود ایشان تبعیت می‎کند. خود ایشان مقلد رهبر هستند شاید به دلیل کبر سن و تکراری بودن کار بوده که ایشان از بازرسی استعفا دادند.

* طبق قانون، مجمع تشخيص مصلحت نظام دوره قانوني مشخص ندارد و مي‎تواند به اراده رهبري تمديد شود اما فكر مي‎كنم رييس و اعضاي مجمع تشخيص مصلحت تا خرداد ماه تعيين تکلیف شود. فكر مي‌كنم رييس و اعضاي مجمع تشخيص مصلحت تا خرداد ماه تعيين تكليف شود.

*در مورد اینکه آیا باید بگوییم در مملکت یک جناح باشد، بارها صحبت شده است. یک جناح به تنهایی مملکت را نمی‌تواند اداره کند و باید از همه ظرفیت‌ها استفاده شود. هر دولت فکر می‌کند باید اتوبوسی تغییرات ایجاد کند. من نمی‌خواهیم رقیب را متهم کنم نیروهای ما هم همین هستند اگر نیروهای کشور را روی هم بگذارید ۲۰۰ نفر نمی‌شود. برخی سفرا هستند برخی وزرا و استان‌دارها هستند که سیاسی هستند برخی از دیگر مسئولان سیاسی نیستند . وقتی یک جناح می‌رود یک حزب می‌آید می‌شود ‌۲۰۰ نفر را تغییر داد. این رفت‌وآمدها همیشه بوده است.

*فکر می‌کنم دوگل رییس‌جمهور فقید فرانسه فاصله دو زمان به قدرت رسیدنش ۱۸ سال بود. یا کشور نیکاراگوئه. در زمان انقلاب آنها که همزمان با ما بود گروهی حاکم شدند و بعد از دو دوره کنار رفتند. چند سال قبل رییس جمهور آنها به ایران آمد که همان رییس جمهور ۲۵ سال پیش آنها بود. یعنی بعد از این همه سال باز روی کار آمد در سیاست آدم نباید کم‌حوصله باشد توصیه ما به برندگان و بازندگان این است که کسی که برده نباید فکر کند تا ابد هست، دیگری هم نباید فکر کند به آخر زمان رسیده است.

* یکی از اتفاقاتی که در این انتخابات افتاد این بود که در سال ۹۶ عملکرد دو سال آخر دولت دهم آوار شد روی سر کاندیداهای اصولگرا در حالی که آنها می‌گفتند ما احمدی‌نژاد نیستیم!

* اغراق‌هایی در مناظره شد هر دو طرف هم یکدیگر را به اتهاماتی متهم کردند که مستدل نبود. فرصتی هم برای قضاوت نیست دادگاهی هم نیست. ان‌شاالله در قانون تصویب شود از دوره آینده نامزدهای ریاست جمهوری دستگاه دروغ‌سنج نصب کنند. چهل درصد در مجموع رای خوبی است و باید از اینها حفاظت شود و خدایی نکرده استفاده نا به هنجار ار آن نشود. تیمی که احساس کند رای نیاورده فکر نکند باید ثابت کند تیم برنده ناکارآمد است. البته باید رصد کند و نقد کند و مشفقانه نقد کند. دولت هم وسط کار است بعضا وقت دولت آنقدر گرفته شده که از مسائل اساسی غفلت می‌کند.

* داستان ۸۸ باید زنده بماند و نه دی نیز زنده باشد تا پیشگیری شود از تکرار این فجایع. یک تعداد از هنجارشکنان سال‌های ۷۸ و ۸۸ به این نتیجه رسیدند همه باید مطالبه را پای صندوق رای دنبال کنند این قدم بزرگ به پیش بود. اگر بعضی از این آقایان را سال ۷۸ محاکمه می‌کردیم آنها هنجارشکن بودند ما شاهد بودیم که در این دوره حتی کشورهای متخاصم ما هم توصیه به تحریم انتخابات نکردند این پیروزی بزرگی برای نظام ایران بود. آن زمان هم سران فتنه عقل‌شان نرسید یا توهم آنقدر بزرگ بود من به یکی از سران فتنه گفتم اگر باز انتخابات برگزار شود و باز هم شما پیروز نشدید چه؟ گفت دوباره برگزار می‌کنیم این زیان منافع ملی را باید زنده نگه داشت تا از تکرار آن پیشگیری شود.

* در این دوره از انتخابات طرفی که موفق نشد خدا را شکر برخورد منطقی داشت اگر طرف مقابل هم پیروز نشده بود باز برخورد منطقی نشان می‌داد داستان فتنه با تحلیلی که ما داریم برای همیشه به گور رفته است. مشروط بر اینکه یاد این داستان زنده بماند.

*{در واکنش به اينکه قوه قضاییه در ادعایی گفته روحانی را درباره ادعاهایش در مناظره بازخواست می‌کند} برای اینکه انضباط گفتاری و رفتاری حاکم شود قوه باید رسیدگی کند. اما اگر بنا باشد فردی بنا به عرف حرفی بزند و یک مقام سطح بالا به محاکمه کشیده شود ما صلاح نمی‌دانم اما اینکه در یک محفلی صحت و سقم این حرف‌ها مشخص شود بسیار خوب است.

*اولویت‌هایی دولت باید اجماع بین کاندیداها باشد. راه‌حل اینها متفاوت بود اما همه اتفاق نظر داشتند درباره مشکلات. دولت یازدهم گفت رشد به ۸ درصد رسیده درست هم هست اما ۷ درصد آن برای نفت و گاز است اگر از این به بعد قرار باشد این رشد باشد درصد پایین است دولت دوازدهم باید بتواند رشد ۵ درصدی را محقق کنند.

*{درباره سند ۲۰۳۰} رهبری مطرح کرد و دولت اعلام کرد ما حق تحفظ می‌گذاریم و همه آن را قبول نداریم در حالی که این حرف‌ها قبلا زده نشده بود. برخی جملاتی از ۲۰۳۰ گفتند که درست نبود اما در مورد اینکه ۲۰۳۰ یک سند ضد نظام هست یا نه بله هست. خود دولت هم به این مساله اقرار کرد. دولت گفت این سند لازم‌الاجرا نیست. باید تبیین شود کجای آن لازم‌الاجرا نیست. من هم سیاه و سفید نمی‌بینیم اما روی خاکستری‌ها باید حساس باشیم. گاهی یک اتفاق ظرف شش ماه می‌افتد گاهی ظرف شش سال و پنجاه سال باید روی همه این‌ها حساس باشیم. اینکه یک طرف کفر مطلق و یک طرف حق مطلق است، هم درست نیست.

*کسانی که توسط شورای نگهبان احراز صلاحیت می‌شوند یعنی حداقل شرایط را دارند اگر رییس‌جمهور بشوند ناصالح نیستند اما یکی کمتر یکی بیشتر. مسائل علوم انسانی شناور است. ما گاهی اسمی روی یک گروه می‌گذاریم اما معنی آن نیست که اسم درست است یک عده می‌گفتند ما خط امامی هستیم. در سفر کرمان رهبری بحث اصولگرایی و اصلاح‌طلبی را گفتند ما اصلاح‌طلب غیراصولگرا و برعکس نداریم. این تعاریف فلسفی دارد در اصلاحات شما ممکن است بگویید چرا جذب آن شدید ما می‌توانیم بگوییم بسیاری از اصلاح‌طلبان که می‌گفتند شورای نگهبان و ناجا نباید باشد و ولایت فقیه چیست. امروز چارچوب نظام را پذیرفته‌اند و به این‌ها رسمیت می‌دهند به این‌ها. همین حمله که تغییر مشی دادند یک زمان می‌گفتند به خیابان بروید رای خود را پس بگیرید الان همین سران می‌گویند پای صندوق بروید و تمکین کنید. این تغییر ماهیت است. برخی می‌گویند تاکتیک است اما تکرار این‌ها میتواند نهادینه شود. بنابراین این ریزش‌ها و رویش‌ها دو طرف بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نیلوفر

      میشه...اینقدر منفی حرف نزنید...دنیا دوران دورانه یادتون باشه...ولی دوران شما تموم شده

    • بدون نام

      شما ؟؟؟
      بجا نیاوردم ؟؟؟ آهان شما همون کسی هستید که از ترس شکست در انتخابات مجلس کاندیدا نشدید ؟؟؟
      آقای باهنر مردم رو بحال خودشون بگذارید

    • بدون نام

      دوره متحجرین و عوامفریبان دیگه تموم شده اقای باهنر شماها و هم فکرانتان دیگه به تاریخ پیوستید مردم از شما خوششون نمیاد

    • بدون نام

      گاهی افاضاتی میکند که فراموش نشود..یک تبسم را هم بر ملت برنمی تابند .نام مردان نکونام درتاریخ وسینه مردمان ثبت است .هیچکس نمیتواند دستکاری کند..همین تاریخ معاصر ایران ومردان خودساخته اش..

    • علی

      بله درسته واسه هیچکس نمونده حتی برای شماهم نموند یادتون هست شمشیر از رو می بستی برای توهم تموم شد

    • محمد

      آقا ی با هنر خواهشا شما توی هیچکاری دخالت نکنید اصلا کی از شما نظر خواست

    • بدون نام

      باز این اصولگراها حرف زدن

    • بدون نام

      داداش کلید میزاریم زیر گلدون برای جهانگیری حالا حالا هستیم

    • بدون نام

      ما هستیم. شما فکری به حال خودت بکن

    • بدون نام

      آقای باهنر شما هم که همیشه علیه دولت روحانی هستی .به نظر اکثر مردم احترام بگذارید دولت را زیاد اذیت نکنید.کمک کنید به دولت.

    • بدون نام

      آقای باهنر شما دوستان شکست خورده تان از جانب مردم حرف نزنید مردم در انتخابات نظرشونو اعلام کردند.

    • بدون نام

      اقای باهنر. عراق هشت سال مملکت مارا ازبین برد هنوز کوچه بس کوچه های خرمشهر درست نشده اما حالا شدن برادر ما ولی هنوز هی بکوهید فتنه فتنه 88

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج