۵۳۷۹۲۹
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

چرا ترامپ، ریاض را مقصد اولین سفرش قرار داد؟

ولع ترامپ برای رسیدن به گاو شیرده سعودی و دست یافتن به دلارهای نفتی به قدری بود که ریاض را برای جنایت بیشتر در یمن و دیگر کشورهای منطقه مورد حمایت قرار داد.

باشگاه خبرنگاران جوان: دونالد ترامپ رئیس جمهوری که این روزها بسیاری از سیاستمداران آمریکایی در عملکرد وی بر اساس عقلانیت شبهه وارد و همواره او را به رفتارهای بدون خرد متهم می‌کنند، مجال مناسبی را برای سران سعودی فراهم کرده تا این رژیم با تکیه بر عقاید و افکار پوسیده وهابی شرایط را برای ایجاد آشفتگی و تنش در منطقه فراهم سازد. از آنجا که ترامپ نیز فردی تاجر پیشه و دلال است، سعودی با تکان دادن دلارهای نفتی پیش چشمان رئیس جمهور آمریکا خود را برای خلق جنایات بیشتر در یمن و دیگر کشورهای منطقه تحت حمایت آمریکا قرار داده است.

دونالد ترامپ هم به دعوت سعودی‌ها پاسخ داد و در معامله‌ای دو سر برد راهی عربستان شد. چرا که از طرفی به آن ها به چشم بازار مناسبی نگاه می‌کند که می‌تواند با آن به وعده‌ انتخاباتی خود مبنی بر نجات کارخانه‌های اسلحه سازی از ورشکستگی تحقق بخشد و از سوی دیگر شاید بتواند بار دیگر با هدایت زراد‌خانه‌های سعودی و به قیمت ریختن هزاران کودک و غیرنظامیان بر پیکر نیمه‌جان نظام سلطه در جهان امروز جان دوباره‌ای ببخشد.

دونالد ترامپ در جریان سفرش به فلسطین اشغالی در فرودگاه بن گوریون گفته است: «شاهد این هستم که همسایگان عرب اسرائیل بیش از بیش به این پی می‌برند که خطر مشترک (هم برای اعراب و هم اسرائیل) ایران است.»

وی همچنین روز گذشته در نشست ریاض و در میان رهبران ۴۰ کشور مسلمان! به شدت از به ایران اسلامی که لنگرگاه ثبات منطقه‌است حمله کرده بود و از حاضران در جلسه خواسته بود که برای انزوای ایران همپیمان شوند. رئیس جمهور ایالات متحده دلیل اینگونه سخنان را اینگونه بیان کرد که «ایران خواستار نابودی اسرائیل است و خاورمیانه را بی‌ثبات کرده است که در سوریه شاهد آن هستیم.» وی بدون در نظر گرفتن حضور پرشور مردم ایران در انتخابات روز گذشته بیان می‌کند که «بزرگترین قربانیان رژیم ایران، خود مردم ایران هستند.»

در حالی ترامپ از مردم به عنوان قربانیان جمهوری اسلامی یاد می‌کند که انتخابات ریاست جمهوری ایران در دموکراسی کامل برگزار شد و ملت با حضور در صفوف طولانی بار دیگر عهد و پیمان خود را با نظام اسلامی و رهبری معظم انقلاب تجدید کردند. و نشان دادند که نظام جمهوری اسلامی با پشتوانه آحاد ملت از هیچ تهدیدی نمی‌هراسد. چرا که در مدل مردم‌ سالاری دینی، مردم در عرصه سیاسی با شرکت در انتخابات حرف اول و آخر را می‌زنند.

این در حالی است که در غرب عمدتا همه مردم نظام سیاسی مستقر را متعلق به خودشان نمیدانند و می گویند ما مشارکتی در این حوزه نداشته ایم در واقع اگر از غرب دو فاکتور ثروت و رسانه را بگیرند همین میزان مشارکتی که در اروپا دیده می شود نیز به شدت کاهش پیدا خواهد کرد. مردم در ایران در حالی پر قدرت درباره کسانی که قرار است بر آنها حکومت کنند تصمیم می‌گیرند که چند کیلومتر آن طرف‌تر رژیمی در عربستان بر سرکار است که مردمش هیچوقت رنگ انتخابات را ندیده‌اند و کلمه مشارکت برایشان کاملا مفهومی بی‌معناست و هر صدای مخالفی را در نطفه خفه می‌کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، چیزی که در دیدگاه کلی مسلم است اینکه تلاش‌های اینچنینی حکایت از درماندگی و شکست‌های مکرر آمریکا و سران سعودی دارد که آنها را وا داشته تا با ائتلاف با یکدیگر موج جدیدی را در پروژه ایران هراسی کلید زنند.
پیروزی‌های محور مقاومت و آشفتگی پدرخوانده داعش

تحلیل پیشروی‌ها و پیروزی‌های چشمگیر جبهه مقاومت در عراق و سوریه در ماه‌های اخیر از سردرگمی حامیان تروریست‌ها و نقش بر آب شدن نقشه‌های آنان حکایت دارد. شاید هیچ‌یک از حامیان گروه‌های تکفیری به‌اندازه آمریکا که در کسوت پدرخواندگی آن‌ها ظاهرشد، از شرایط میدانی حاکم در منطقه آشفته نیست، به‌ویژه آنکه شهر راهبردی حلب از کنترل آن‌ها خارج‌شده و موصل نیز در آستانه پاکسازی کامل قرارگرفته است. در حال حاضر دست برتر مقاومت در تحولات منطقه‌ای باعث شده که عقبه تروریست‌ها در نقاط استراتژیک قطع شود و افق نابودی کامل آن‌ها پدیدار شود. ولی آنچه در این میان اهمیت دارد، اثبات چندباره بطلان ادعاهای واشنگتن در زمینه مبارزه با تروریسم در سوریه و عراق است که عملاً و تمام‌قد، برخلاف ادعاهای خود به حمایت از داعش و سایر تروریست‌ها پرداخته و تمام تلاش خود را به کار گرفته تا بلکه از سقوط و نابودی حتمی و قطعی تروریست‌ها جلوگیری کند و یا به هر قیمت ممکن، وقوع آن را به تأخیر بیندازد.

با مروری بر عملکرد آمریکا و متحدانش در پرونده حمایت از تکفیری‌ها، جای تردیدی باقی نمی‌ماند که آمریکا و تروریست‌ها دقیقاً در یک جبهه قرار دارند و این همان نکته‌ای است که مدتی پیش یکی از فرماندهان گروهک تروریستی جبهه النصره نیز به آن اذعان کرد و از این واقعیت پرده برداشت که آمریکا در کنار تروریست‌هاست و با حمایت مستقیم و غیرمستقیم خود مانع سقوط و نابودی آن‌ها شده و می‌شود.

ناتو عربی بازی جدید آمریکا در منطقه

آمریکا برای اینکه از روند سرعت شکستش در منطقه بکاهد در دوره ترامپ طرح ناتوی عربی را پیشنهاد داده است.

پیش از این نیز ناتوی اروپایی برای مقابله با اتحاد جماهیر شوری ایجاد شده بود که پس از فروپاشی شوروی این ناتو علیه روسیه وارد عمل شد. اکنون نیز آمریکایی ها برای اینکه هم هزینه‌های خود را کم کنند و هم از ظرفیت های سران کشورهای عربی منطقه بیشتر استفاده ببرند ائتلافی کذایی به نام ناتوی عربی را در سر پرورانده‌اند.

هزینه‌های سنگین مداخلات نظامی و ایجاد پایگاه های نظامی در اقصی نقاط دنیا از جمله منطقه خلیج فارس، که با سیاست ایران هراسی و ایران ستیزی از سوی آمریکا در منطقه و جهان دنبال می شود، آمریکایی ها را به این فکر انداخته که یک ناتوی کوچک در منطقه غرب آسیا و خلیج فارس ایجاد کنند.

از سوی دیگر اگر ایالات متحده کشورهای عربی را از دست بدهد، باید منطقه خلیج فارس را ترک و پایگاه های نظامی خود را تعطیل کند. چنین اتفاقی شکستی سنگین برای آمریکا خواهد بود که دور از دسترس نیست و به زودی شرایط و تحولات منطقه، این رخداد مهم را رقم خواهد زد.

ناگفته پیداست که سیاست‌های کینه توزانه علیه ایران به سال‌ها اخیر منتهی نمی‌شود و کشورهایی که جمهوری اسلامی ایران دست آنها را از چپاول اموال منطقه کوتاه کرده است، هیچگاه دست از توطئه در منطقه علیه ملت شریف ایران بر نداشته‌اند و تاریخ فراموش نمی‌کند زمانی‌ را که حمله ارتش صدام علی رغم حمایت‌های گسترده مالی اعراب منطقه به ویژه بنی‌سعود و تحمیل جنگی هشت ساله با سرافکندگی آغازگران آن به پایان رسید. اینبار نیز پیشنهاد دولت تازه کار آمریکا برای تشکیل ناتو و انزوای ایران با همین سرنوشت روبروست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شهرام

      برای اینکه استخون جلوشون بریزه

    • بدون نام

      اصلاجواب این سوال راحتی ساده ترین مردم هم می دانند باوجود سران احمق وهوسباز سعودی وایران هراسی جهت فروش سلاح بایدجناب ترامپ کشورسعودی را گزینه اول خودقراردهد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج