۵۳۸۱۷۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

نتفلیکس: حضور در کن دیگر جذاب نخواهد بود

رییس بخش محتوایی «نتفلیکس» به تصویب قوانین جدید فیلم‌های بخش مسابقه کن واکنش نشان داد. به گفته تد ساراندوس اگر از سال آینده این قوانین اجرایی شوند و محصولات نتفلیکس از حق شرکت در بخش رقابتی محروم شوند، حضور در کن دیگر جذابیت لازم را نخواهد داشت.

آی ‌سینما: رییس بخش محتوایی «نتفلیکس» به تصویب قوانین جدید فیلم‌های بخش مسابقه کن واکنش نشان داد. به گفته تد ساراندوس اگر از سال آینده این قوانین اجرایی شوند و محصولات نتفلیکس به دلیل اکران محدود در سالن‌های سینما از حق شرکت در بخش رقابتی محروم شوند، حضور در کن دیگر جذابیت لازم را نخواهد داشت.


نتفلیکس: حضور در کن دیگر جذاب نخواهد بود

امسال برای نخستین‌بار، دو محصول این کمپانی شامل «اوکجا» به کارگردانی پونگ ژون هو و «داستان‌های خانواده مایروویتز» ساخته نوا بامباک در بخش مسابقه روی پرده رفتند که اعتراض سینماداران فرانسه و موضع مخالف پدرو آلمادوار رییس هیات داوران بخش اصلی هفتادمین جشنواره فیلم کن را به دنبال داشته است.

ساراندوس در گفت‌وگوی اخیرش با «ورایتی» در رابطه با اختلاف پیش آمده و همچنین تصویب قوانین محدودکننده جشنواره توضیحاتی ارایه کرده است. او ابتدا در پاسخ به این پرسش که آیا حاضر است با این شرایط سال آینده به کن برگردد یا نه، خیلی قاطعانه «نه» گفت اما بلافاصله اضافه کرد: «خب، نباید چنین جوابی می‌دادم. بی‌شک، جذابیتش را از دست می‌دهد، چون استراتژی جشنواره‌های سراسر دنیا را نسبت به نتفلیکس تحت تاثیر قرار خواهد داد.»

ساراندوس در ادامه تاکید کرد فیلم‌ها را باید بر اساس ارزش هنری‌شان سنجید و نه ظرفیت تجاری‌شان: «اگر حرف‌تان این است که برای شرکت در بخش رقابتی جشنواره، فیلم باید حتما از امکان پخش در سالن‌های سینما و فروش تجاری برخوردار باشد، پس عملکردتان واقعا تناقض دارد.» ساراندوس با اشاره به این که مطرح‌ترین جشنواره‌های سینمایی دنیا مانند ونیز، تورنتو و تلوراید از نتفلیکس دعوت به عمل آورده‌اند، گفت: «دلم نمی‌خواهد فیلم‌ها و فیلمسازان اگر شیوه پخش ما را برای نمایش آثارشان انتخاب می‌کنند، با محرومیت روبه‌رو شوند.»

رییس بخش محتوایی نتفلیکس همچنین خشم خود را نسبت به قوانین سخت‌گیرانه نمایش فیلم‌ها در فرانسه پنهان نکرد. طبق قوانین پخش و نمایش آثار سینمایی در فرانسه، محصولات آنلاین و یا VOD تنها زمانی از مجوز پخش برخوردار می‌شوند که سه سال از اکران عمومي‌شان در سالن‌های سینما گذشته باشد.

ساراندوس با لحنی معترضانه گفت: «فرانسه تنها جایی در دنیا است که چنین محدودیتی اعمال می‌کند.» درخواست مجوز موقت برای اکران محدود «اوکجا» و «داستان‌های خانواده مایروویتز» در فرانسه، با مخالفت مقامات مسئول روبه‌رو شد. او همچنین درباره حل این معضل توضیح داد: «در نتیجه باید سعی کنیم راه‌هایی بیابیم که با زمان پخش تداخل پیدا نکنند. ضمن این که نمی‌خواهیم قوانین را زیر پا بگذاریم.»

به علاوه‌، ساراندوس تاکید کرد تمایلی به «محدود کردن مخاطبان فیلم‌ها» ندارد. هر دو محصول اخیر نتفلیکس که در روزهای گذشته در بخش رسمی کن روی پرده رفتند با واکنش تحسین‌آمیز منتقدان روبه‌رو شده‌اند. ساراندوس علاوه بر ابراز خرسندی نسبت به بازخوردها گفت خوشحال است که رسانه‌ها به جای تمرکز بر حواشی و جنجال‌هایی که به دنبال حضور نتفلیکس در کن به راه افتاده بود، به ارزش هنری این دو محصول توجه نشان دادند.

در پایان، رییس بخش محتوایی نتفلیکس به شوخی گفت: «برگزارکنندگان کن از جار و جنجال خوش‌شان می‌آید و از این یکی باید با عنوان «رسوایی نتفلیکس» یاد کرد».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج