۵۳۸۳۷۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

تولدی دوباره برای منچستریونایتد و ژوزه مورینیو

منچستریونایتد شب گذشته (چهارشنبه شب) با پیروزی دو بر صفر برابر آژاکس آمستردام هلند در استادیوم فرندز آرنای سوئد، نخستین جام اروپایی پس از خداحافظی الکس فرگوسن از دنیای مربیگری را کسب کرد، افتخاری که شاید منجر به تولد دوباره شیاطین سرخ گردد.

وبسایت نود: منچستریونایتد شب گذشته (چهارشنبه شب) با پیروزی دو بر صفر برابر آژاکس آمستردام هلند در استادیوم فرندز آرنای سوئد، نخستین جام اروپایی پس از خداحافظی الکس فرگوسن از دنیای مربیگری را کسب کرد، افتخاری که شاید منجر به تولد دوباره شیاطین سرخ گردد.

شاید زمانی که شهردار یکی از کوچک ترین شهرهای سوئد، به اسم سولنا، در سال ۲۰۰۹ پروژه ساخت استادیوم فوتبال پنجاه هزار نفری فرندز آرنا را آغاز می کرد، حتی تصور هم نمی کرد که تنها ۸ سال بعد، با اتکا به همین استادیوم زیبا، شهر کوچک آنها میزبان یکی از دو فینال بزرگ سالانه فوتبال اروپا بشود و از آن مهم تر، شاید تا مدت ها از فرندز آرنا و شهر سولنا به عنوان محل تولد دوباره باشگاه و سرمربی منچستریونایتد یاد شود.

باشگاه منچستریونایتد در سال احداث این استادیوم، یعنی سال ۲۰۰۹، پس از فتح دوباره لیگ جزیره با سرمربی افسانه ای خود، سرالکس فرگوسن، خودش را برای مصافی حساس با بارسلونای پپ گواردیولا در ورزشگاه المپیکوی رم و فینال لیگ قهرمانان اروپا آماده می کرد و در همان سال، ژوزه مورینیو هم مشغول برگزاری جشن قهرمانی در شهر میلان ایتالیا و در کنار هواداران پرشور اینتر پس از فتح سری آ ایتالیا بود. اما در این ۸ سال چرخ روزگار به نحوی چرخید که دیشب فزندز آرنا میزبان این باشگاه و سرمربی بزرگ باشد.

منچستریونایتد پس از سپری کردن ۴ سال ناکام در عصر وحشتناک پسا فرگی به سر می برد و ژوزه مورینیو بعد از اخراجی تحقیرآمیز به خاطر سپری کردن فصلی کابوس وار در چلسی، هر دو در کنار هم و با انگیزه احیای وجهه از دست رفته و غرور زخم خورده خود به جنگ پسران جوان و پرانگیزه پیترباس و باشگاه آژاکس می رفتند. شیاطین سرخ که در این جدال حساس و سرنوشت ساز که شاید به نوعی حکم مرگ و زندگی را برایشان داشت، با لشگری از غایبین پا به فزندز آرنا گذاشته بودند و زلاتان ابراهیموویچ، لوک شاو و اشلی یانگ را به دلیل مصدومیت و اریک بایی را به خاطر اخراج بچگانه در دقایق آخر بازی قبل و محرومیت از این بازی به همراه نداشتند.

با اعتماد دوباره آقای خاص، سرخ ها همچون سایر بازی های فصل جاریشان در لیگ اروپا، سرخیو رومروی آرژانتینی را در چارچوب دروازه و در سیستم ۱-۲-۳-۴ خود قرار دادند، دنی بلیند، کریس اسمالینگ، آنتونیو والنسیا و متئو دارمیان را در خط دفاع، آندره هررا، پل پوگبا، مروان فلینی، هنریک مخیتاریان و خوان ماتا را در خط هافبک و مارکوس رشفورد را به عنوان تک مهاجم خود می دیدند.

مرد پرتغالی در این بازی نیز به فلسفه فوتبالی خود وفادار بود و همچون اکثر بازی های خود در فصل جاری، با ارائه نمایشی اقتصادی، غیرمالکانه و موقعیت گرایانه، با دو گل پل پوگبا و هنریک مخیتاریان، بر حریف هلندی خود چیره شد. منچستریونایتد علاوه بر فتح لیگ اروپا و کسب سومین جام این فصل، صعود مستقیم خود به لیگ قهرمانان فصل آینده را تضمین و تولدی دوباره و توامان را برای خود و البته آقای خاص رقم زد.

تولدی دوباره برای منچستریونایتد و ژوزه مورینیو
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج