۵۳۸۵۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

وقتی ۱۱۵ تهران دیر می رسد چه کار کنیم؟

قرار گرفتن در حادثه و موقعيت‌هاي اورژانسی و بحرانی از آن دست اتفاق‌هايي است که هرگز خبر نمی‌کند و وقت و ساعت سرش نمی‌شود. حفظ خونسردی در این شرایط و بررسي وضعيت بيمار يا مصدوم پیش از هر اقدامی موثر است و بعد از آن تماس با اورژانس است.


وقتی 115 تهران دیر می رسد چه کار کنیم؟

مجله سیب سبز: قرار گرفتن در حادثه و موقعيت‌هاي اورژانسی و بحرانی از آن دست اتفاق‌هايي است که هرگز خبر نمی‌کند و وقت و ساعت سرش نمی‌شود. حفظ خونسردی در این شرایط و بررسي وضعيت بيمار يا مصدوم پیش از هر اقدامی موثر است و بعد از آن تماس با اورژانس است. مهم اين است در شرايطي كه تعداد جمعيت در شهرها زياد است و امكانات و ظرفيت محدودي براي پاسخگويي به نيازهاي مردم در شرايط بحراني وجود دارد بايد به شيوه‌اي از اين امكانات استفاده كنيم كه سلامت افراد ديگري كه با خطر مرگ و مير رو به رو هستند، را به خطر نيندازيم. با مطالعه نشانه‌‌هاي اورژانسي در موقعيت‌هاي مختلف متوجه مي‌شويد در چه شرايطي بايد از اورژانس بخواهيد با مراقبت‌هاي ويژه بيمارتان را به بيمارستان برساند و در كدام موقعيت‌ها مي‌توانيد با تلفن يا انتقال بيمارتان به نزديك‌ترين بيمارستان يا درمانگاه براي درمان او اقدام كنيد.

وقتی 115 تهران دیر می رسد چه کار کنیم؟

۱. نشانه‌های اورژانس‌های اسکلتی چیست؟

در صورتی فردی بر اثر تصادف، سانحه یا هر حادثه‌ای دچار شکستگی های باز یا بسته استخوان شود، در رفتگی مفصل یا پارگی وسیع در یک یا چند بافت نرم در اندام‌های بدن را تجربه کند، نیاز به مراقبت‌های اورژانسی دارد و باید خیلی زود به حال او رسیدگی شود.

بیمارستان‌های ارتوپدی که باید بشناسیم

بیمارستان شهید معیری یکی از بیمارستان‌هایی است که به طور تخصصی خدمات مربوط به ارتوپدی و انواع شكستگي‌ها، جراحي و داخلي را به مراجعان خود ارائه مي‌كند.

آدرس: میدان بهارستان، خیابان مجاهدین اسلام، رو‌ به ‌روی مجلس شورای اسلامی

بيمارستان اختر با ۱۳۵ تخت از جمله بيمارستان‌هايي است كه به طور تخصصي خدمات درماني و مراقبي و جراحي‌ در حوزه ارتوپدي و انواع شكستگي‌ها را به مراجعه‌كنندگان ارائه مي‌كند.

آدرس: خيابان شريعتي، پل رومي، خيابان شريفي‌منش، بن‌بست آذر، بيمارستان اختر


2. نشانه‌هاي اورژانس‌های چشم چيست؟

در شرايطي كه ضربه‌اي به چشم وارد شود يا مواد شيميايي روي چشم بريزد يا در مواردي كه چشم به دليل قرار گرفتن در شرايط غيرعادي دچار سوختگي حرارتي شود يا فشار چشم زياد شود به اين ترتيب كه فرد دچار درد ناگهاني در چشم، حدقه و سردرد شديد و تاري ديد شود بايد فورا بيمار را به بيمارستان رساند يا از اورژانس درخواست كمك كرد.

بيمارستان‌هاي چشم پزشکی كه بايد بشناسيم

بيمارستان به‌آفرين يا بيمارستان صدر يكي ديگر از بيمارستان‌هاي زيرمجموعه تامين اجتماعي- درماني است كه به طور تخصصي به ارائه خدمات چشم پزشكي و اورژانس مي‌پردازد و تجهيزات تخصصي زيادي در اين زمينه دارد. علاوه بر اين بخش ماموگرافي، پرتونگاري، راديولوژي و سونوگرافي و آزمايشگاه تخصصي تشخيص پزشكي دارد.

آدرس: خيابان كريم‌خان، خيابان به‌آفرين، بعد از بيمارستان فيروزگر

بيمارستان شركت نفت با ظرفيت 332 تخت ثابت از جمله بيمارستان‌هايي است كه تخصص چشم‌پزشكي را در كنار تخصص‌هاي ديگري نظير پوست، زنان و زايمان، جراحي، داخلي و كودكان به مخاطبانش ارائه مي‌كند.

آدرس: خيابان حافظ، زير پل حافظ، خيابان سرهنگ سخايي

بيمارستان فوق تخصصي چشم نور نخستين بيمارستان تخصصي چشم پزشكي در كشور است كه با حضور چشم‌پزشكان و متخصصان چشم‌پزشكي مسلط به دانش روز خدماتی همچون تكنيك‌هاي جدید پيوند قرنيه، جراحي كاتراكت با ليزر، اصلاح نزديك بيني، كاشت لنزهاي داخل چشمي و ديگر خدماتي درماني و اورژانسي مربوط به چشم را ارائه مي‌كند.
آدرس: خيابان شريعتي، خيابان شهيد گل‌نبي

بيمارستان چشم پزشكي فارابي وابسته به دانشگاه علوم پزشكي تهران است كه درمانگاه‌هاي تخصصي رتين، قرنيه، استرابيسم، مجراي اشكي واربيت و ديگر خدمات چشم پزشكي و اورژانس چشم پزشكي را به مخاطبان ارائه مي‌كند. درمانگاه اورژانس اين بيمارستان به صورت شبانه‌روزي بيماراني را كه از ناحيه چشم مصدوم شده باشند، پذيرش مي‌كند.
آدرس: تهران، خیابان کارگر جنوبی، میدان قزوین، بیمارستان فارابی


وقتی 115 تهران دیر می رسد چه کار کنیم؟

۳. نشانه‌هاي اورژانس‌هاي گوارشي چيست؟

از مواردي كه بيماران مبتلا به بيماري‌هاي گوارشي ممكن است نياز به اورژانس و خدمات درماني سريع داشته باشند مي‌توان به خونريزي‌هاي گوارشي، استفراغ خوني، مدفوع قيري شكل، درد شديد شكم، حساسيت زياد شكم، استفراغ و بي‌اشتهايي اشاره كرد.

بيمارستان‌هاي گوارش كه بايد بشناسيم

بيمارستان ايرانشهر بخش‌هاي درماني و درمانگاه‌هاي تخصصي مختلفي دارد كه يكي از شاخص‌ترين بخش‌هاي تخصصي آن كلينيك‌ بيماري‌هاي گوارش است كه در كنار كلينيك غدد، مغز و اعصاب، روماتولوژي و جراحي قلب خدمات درماني را به بيماران ارائه مي‌كند.

آدرس: شريعتي، نرسيده به سه راه طالقاني، خيابان شهيد جواد كارگر

بيمارستان بانك ملي با ۲۶۸ تخت از جمله بيمارستان‌هاي تحت نظارت دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي است كه داراي تخصص‌هاي گوارش، داخلي، جراحي عروق، جراحي فك و صورت، غدد، زنان و زايمان، چشم پزشكي و غدد است.

آدرس: خیابان فردوسی، پايین‌تر از چهارراه استانبول، رو به ‌روی سفارت آلمان


وقتی 115 تهران دیر می رسد چه کار کنیم؟

۴. نشانه‌های اورژانس‌های بارداری چیست؟

خانم‌های باردار از جمله گروه‌هایی هستند که احتمال نیاز آنها به کمک‌ها و خدمات اورژانس بسیار محتمل است. این گروه در صورتی که با سقط جنین، تشنج، فشار خون بالا و تاری دید، خونریزی شدید و حتی دردهای زایمان که دسترسی به پزشک با دشواری همراه است، مواجه باشند نیاز به خدمات اورژانس پیدا می کنند و باید در سریع‌ترین زمان ممکن برای نجات جان آنها و جنین‌شان اقدام کرد.

بیمارستان‌های زنان که باید بشناسیم

بیمارستان مهر از نظر رتبه‌بندی در گروه بیمارستان‌های درجه یک محسوب می‌شود که در بخش‌های مختلف تخصصی، فوق تخصصی و گروه‌های پاراکلینیک مجهز خدمات درمانی و مراقبتی به بیماران ارائه می کند. بخش‌های زنان و زایمان، جراحی زنان، جراحی مغز و اعصاب، جراحی گوش و حلق و بینی، ازجمله خدماتی است که این بیمارستان به مراجعان خود ارائه می‌کند. کلینيک‌های فوق تخصصی این بیمارستان نیز در بخش کلیه و دیالیز، غدد داخلی و دیابت خدمات درمانی ارائه می‌کنند. علاوه بر این بیمارستان مهر در بخش زایمان خود بخشی به نام زایمان بدون درد دارد که خدماتی را به خانم‌هایی که تمایل به زایمان طبیعی دارند ارائه می‌کند.

آدرس: میدان ولیعصر، خیابان زرتشت غربی، بیمارستان مهر

بیمارستان و درمانگاه‌های تخصصی بازرگانان یا شهید اندرزگو با ۱۷۵ تخت در منطقه ۱۲ تهران واقع است. بخش‌‌های زنان و زایمان، زنان، داخلی زنان و نوزادان این بیمارستان در کنار بخش‌های داخلی مردان، جراحی مردان و اتاق عمل خدمات درمانی متنوعی را به بیماران ارائه می‌کند.

آدرس: ری، تقاطع بزرگراه محلاتی، بیمارستان بازرگانان (شهیداندرزگو)


5. نشانه‌های اورژانس‌های اعصاب چیست؟

افراد مبتلا به بیماری‌های اعصاب در برخی موقعیت‌ها و شرایط دچار اختلال‌ها و حمله‌هایی می‌شوند که نیاز به مداخله و خدمات درمانی اورژانس پیدا می‌کنند. تشنج و حمله صرعی، سکته مغزی با علائمی نظیر فلج اعضاء، اختلال در سطح هوشیاری و تکلم، سردردهای شدید و ناگهانی به همراه سفت شدن عضلات گردن، وارد آمدن ضربه به جمجمه یا ستون فقرات از جمله این موقعیت‌هاست که بیمار نیاز به اورژانس پیدا می کند.

بيمارستان‌هاي مغز و اعصاب كه بايد بشناسيم

بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی ایرانمهر از جمله بیمارستان های خصوصی- درمانی با ظرفیت 135 تخت است که در حال حاضر تخصص‌های جراحی مغز و اعصاب، جراحی قلب، جراحی و کودکان را در کنار بخش سی سی یو و آی سی یو به بیماران و متقاضیان ارائه می کند.

آدرس: ضلع شرقي خيابان شريعتي، دوراهي قلهك

دپارتمان مغز و اعصاب بیمارستان تخصصی‌دی از جمله مجهزترین بخش‌های این بیمارستان است که امکانات پیشرفته تشخیصی نظیر دستگاه الکتروآنسفالوگرافی، الکترومیلوگرافی، آنژیوگرافی مغز و داپلر سونوگرافی در زمینه تشخیصی و درمانی بیماری‌های مغز و سیستم عصبی در کنار سایر تخصص‌ها مثل جراحی مغز و اعصاب، چشم پزشکی، اونکولوژی و روانپزشکی ارائه می‌دهد.

آدرس: تهران، خیابان ولی عصر، نبش شهید عباس‌پور ( توانیر )


۶. نشانه‌هاي اورژانس‌هاي تنفسي چيست؟

در شرايطي كه بيماري دچار تنگي نفس شود به اين معني كه با بروز اين حالت به سختي نفس بكشد يا تنفس او شكلي غيرعادي داشته باشد بايد اورژانس را خبر كنيم. بايد هوشيار باشيم كه تند تند نفس كشيدن را با تنگي نفس اشتباه نگيريم. توجه داشته باشيم افراد مبتلا به بيماري‌هاي تنفسي، عفونت‌هاي ريوي و آسم از جمله افرادي هستند كه احتمال بروز شرايط اورژانسي و تنگي نفس برايشان زياد است.

بيمارستان‌هاي ریه كه بايد بشناسيم

بيمارستان مسيح دانشوري از جمله مراكز آموزشي، پژوهشي و درماني سل و بيماري‌هاي ريوي است كه ۱۲ بخش و ۱۳ درمانگاه دارد. بخش داخلي اين مركز خدمات عمومي، ريه، بيماري‌هاي عفوني ريه، داخلي ريه، و قلب و سل را به مخاطبان خود ارائه مي‌كند. اين مركز همچنين واحدهاي آزمايشگاهي متعددي چون ميکروب شناسي، بيوشيمي، هماتولوژي، پاتولوژي، مايکوباکتريولوژي، ايمونولوژي دارد.

آدرس: تهران، خيابان شهيد باهنر (نياوران)، دارآباد، انتهای خیابان پورابتهاج، بیمارستان مسیح دانشوری

بيمارستان تخصصي و فوق‌تخصصي خاتم‌‌الانبياء (ص) با حضور سرشناس‌ترين متخصصان ريه و پزشكان فوق تخصص ريه يكي از مجهز‌ترين آزمايشگاه‌هاي تنفسي را به منظور بررسي و ارزيابي عملكرد ريه و وضعيت تنفسي برای تشخيص بيماري‌هاي تنفسي، آسم، آمفيزم، برونشيت و ديگر بيماري‌هاي تنفسي دارد.

آدرس: خيابان وليعصر، بالاتر از بلوار ميرداماد، خيابان رشيد ياسمي، بيمارستان تخصصي و فوق تخصصي خاتم‌الانبياء(ص)


7. نشانه‌‌های اورژانس‌هاي قلبي چيست؟

وجود درد، احساس سنگيني و فشار در قفسه سينه در حالتي كه با سوزش در ناحيه پشت همراه باشد از جمله مواردي است كه احتمال اختلال و درد با منشاء قلبي را به همراه دارد و بايد فورا اورژانس را خبر كرد يا بيمار را به اورژانس رساند. در صورتي كه يكي از اعضاي خانواده دچار درد در اين نواحي شد و درد كمتر از 30 دقيقه با او همراه بود‌، احتمال كاهش خون‌رساني به قلب مطرح مي‌شود. اما اگر درد بيش از نيم‌ساعت طول بكشد و بيمار علاوه بر درد‌، تهوع و استفراغ داشته باشد يا دچار درد در ناحيه زير جناغ، قفسه سينه، شانه‌ها، بين دو كتف و شكم باشد در اين حالت بايد احتمال سكته قلبي بررسي شود.

بيمارستان‌هاي قلب كه بايد بشناسيم

بيمارستان مركز قلب تهران يكي از مجهزترين و پيشرفته‌ترين مراكز تشخيصي، درماني و پژوهشي در زمينه قلب و عروق است كه داراي 7 اتاق عمل قلب باز، آزمايشگاه تخصصي، سيستم‌هاي تصويربرداري پيشرفته، ام آر آنژيو، سونوگرافي داپلر و خدمات درماني ديگر است.

آدرس: تهران، كارگر شمالي، نبش بزرگراه جلال آل‌احمد

بيمارستان شهيد دكتر لواساني زير مجموعه تامين اجتماعي- درماني است. قلب، جراحي قلب، سي‌سي يو، آي سي‌ يو و داخلي و جراحي از جمله تخصص‌هاي موجود در اين بيمارستان است.
آدرس: جاده آبعلي، بعد از سه راه آزمايش، مقابل صنايع مكانيك ارتش

بيمارستان فوق‌تخصصي قلب جماران از جمله بيمارستان‌هاي مجهز در حوزه قلب است كه علاوه بر درمانگاه و اورژانس تخصصي قلب خدماتي نظير آي‌سي يوي قلب، آنژيوگرافي، آنژيوپلاستي، الكتروفيزيولوژي و داخلي قلب زنان و مردان دارد.

آدرس: تهران، خيابان شهيد باهنر، خيابان جماران، كوچه شهيد حسني‌كيا
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج