۵۳۸۵۲۷
۸ نظر
۵۰۰۵
۸ نظر
۵۰۰۵
پ

دولت در سایه یا سایه‌ای بر سر دولت روحانی؟

محمد فاضلی در یادداشتی درباره ایده دولت سایه سعید جلیلی نوشت: جناب جلیلی و جناح و تفکرشان ابزارهایی دارند که بر سر دولت منتخب سایه بیندازند؛ و خدای ناکرده «دولت در سایه» عبارت پوششی برای «سایه‌ای بر سر دولت» منتخب اکثریت (و موظف به رعایت‌ حقوق و آزادی‌ها و مطالبات همه مردم ایران) نباشد.

ایران آنلاین: محمد فاضلی در یادداشتی درباره ایده دولت سایه سعید جلیلی نوشت: جناب جلیلی و جناح و تفکرشان ابزارهایی دارند که بر سر دولت منتخب سایه بیندازند؛ و خدای ناکرده «دولت در سایه» عبارت پوششی برای «سایه‌ای بر سر دولت» منتخب اکثریت (و موظف به رعایت‌ حقوق و آزادی‌ها و مطالبات همه مردم ایران) نباشد.
جناب آقای سعید جلیلی ایده تشکیل «دولت در سایه» را مطرح کرده‌اند. من اگرچه ترجیح می‌دهم همه فعالان سیاسی نظیر ایشان مسیر تحزب را تقویت کنند و به عوض ایجاد دولت در سایه، با ایجاد یک حزب مسئول و پاسخ‌گو، ظرفیت آراء خود را برای نقد عالمانه دولت و ارائه راهکارهای دقیق و کارشناسانه به‌کار بگیرند؛ دو نکته هم درباره سخن ایشان دارم؛اول، حاصل همه تلاش‌های ایشان و هم‌فکران‌شان در سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ در نقد دولت، شناسایی مسائل اساسی کشور و ارائه راهکارهای حل مسائل در سه جمله خلاصه شد: تقسیم جامعه به ۴ و ۹۶ درصد؛ ارائه یارانه ۱۵۰ هزار تومانی؛ و بیکارانه ۲۵۰ هزار تومانی. خوب نیست که منتقدان سخت‌کوشی نظیر ایشان بعد از چهار سال تلاش، کل برنامه نجات مملکت‌شان همین سه کلمه باشد بدون آن‌که بتوانند یک متن منسجم و دقیق درباره مسأله‌شناسی کشور و راهکارهای حل مسائل منتشر کنند. دولت سایه‌ای هم اگر تشکیل می‌دهند، خدا کند حاصل کارش بیشتر از حاصلی باشد که در این چهار سال به دست آوردند و به ملت ارائه نمودند.

دوم، خوب است جناب آقای جلیلی و دوستان‌شان فقط «دولت در سایه» تشکیل دهند، و خدای ناکرده نخواسته باشند «سایه‌ای بر سر دولت» تشکیل بدهند. جناب جلیلی و جناح و تفکرشان ابزارهایی دارند که بر سر دولت منتخب سایه بیندازند؛ و خدای ناکرده «دولت در سایه» عبارت پوششی برای «سایه‌ای بر سر دولت» منتخب اکثریت (و موظف به رعایت‌ حقوق و آزادی‌ها و مطالبات همه مردم ایران) نباشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دولت یکی داریم اونم روحانی . جلیلی نزد همگان منفور است چون کاری نکرد تحریم شدیم

    • بدون نام

      اقای جلیلی خواهشا این طرحت رو نخواسنیم ما رای دادیم به اقای روحانی. که هیات وزراش این مملکت رو درست کنه سما بااین کارتون دارید به سعور 23میلیون نفر توهین میکنید

    • بدون نام

      اقای جلیلی ادامه بده. مطمینم ایده خوبی دادی که اینهمه مورد حمله قرار گرفته!

    • رضا

      از قدیم گفته اند. تنبل،نرو به سایه. سایه خودش میایه. این بنده خدا خواسته یک کاری بکنه،که بگه ما هستیم. حالا همه نظر میدن.

    • رضا

      اگر دولت منتخب به فکر مردم باشد اولا وزرای از کار افتاده کهحتی رای دهنده ها نیز منتظر عزل اونها هستند وتیم اقتصادی نه بانظر جهانگیری شاید جهانگیری خوب باشه ودوستانی که به بدنه اقتصادی دولت ت

    • بدون نام

      به دولت کمک کنید نقد سازنده کنید تا کشورمان به پیش برود .هم خودتان را به مردم نشان دهید تا مردم به شما اعتماد کنند ودوره ی بعدی رای بیاورید.

    • محمد سلطان

      بابا اینها رو از دولت بندازید بیرون! تفکر احمدی نژادی مرد رفت پی کارش! مملکت را دو قطبی نکنید اینجوری امنیت ملی به خطر میوفتد! گویا اینها از یه دنیای دیگه اومدن و میخوان درستش کنن! 8سال مملکت رو به اندازه 40سال عقب بردید!

    • چچن

      ازجناب دکترروحانی وجناب جهانگیری عاجزانه وعاجلانه تقاضا داریم بهیچ وجه منالوجوه تحت هیچ گونه شرایطی وتحت هیچ سفارشی کلا واکیدا حق استفاده از زائده های دولت تحریم وتورم وتوهم واختلاس وگرانی وبیکاری نهم ودهم که بمدت هشت سال درسایه دولت زیرسایه کشوررابورطه نابودی وفساد اقتصادی سوق دادند اطمینان نکنیدوهرگز ازوجود این دشمتان قسم خورده اصلاحات استفاده نکنید دوران عمراصولگرایی بادولت احمدی نزاد افولگرا شدوبتاریخ تاریک ایران پیوست خواهشا به اراجیف وشیوه های این باند اجازه ورود دردولت ندهید که چیزی جزپشیمانی نیست ضمنا جناب سردبیر مطلب بنده راچاپ نمایید وسانسور نکنید شرعا مسیولید زیرا لر هرچه بگوید از داغ دلش بگوید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج