جاباما
۵۳۸۸۱۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

اخراج ۲ دیپلمات روسیه از خاک استونی

دو دیپلمات بلندپایه روسیه که برای انجام مأموریت دیپلماتیک خود در کشور استونی بسر می برند، با دستور مقامات تالین از خاک این کشور اِخراج شدند.

خبرگزاری مهر: به نقل از راشاتودی، وزارت امور خارجه استونی و سفارت روسیه در شهر «تالین»- پایتخت استونی- تأیید کردند که به دو دیپلمات بلندپایه روسیه دستور داده شده است خاک استونی را هرچه سریعتر ترک نمایند.

«دیمیتری کازینوف» کنسول روسیه در شهر «ناروا» استونی و کنسول «آندری سورگائف» در روز جمعه یادداشتی دریافت کردند که در آن از آنها خواسته شده بود این کشور حوزه بالتیک را ترک نمایند.

وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به این اقدام دولت استونی اعلام کرد که این وزارتخانه اخراج این دو دیپلمات را «یک اقدام غیردوستانه و کاملاً بی پایه و اساس» می داند و این گونه اقدامات از سوی مقامات تالین، «بدون پاسخ نخواهد ماند».

گفتنی است که در میان نمونه های برجسته ای از اِخراج دیپلماتهای روسیه می توان به تصمیم دولت پیشین آمریکا- باراک اوباما- اشاره کرد که با اتهام زنی به روسیه برای هک وبگاههای حزب دموکرات در دسامبر سال گذشته، ۳۵ تن از دیپلماتهای روسیه را از خاک آمریکا اخراج کرد.

مقامات واشنگتن در توجیه این تصمیم خود مدعی شدند که دیپلماتهای روسیه «عوامل اطلاعاتی» بودند؛ در حالی که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین اظهار داشت که اخراج گروهی دیپلماتهای روسیه به دستور دولت آمریکا «ظرف چند دهه گذشته در عرصه روابط دیپلماتیک امری بی سابقه بوده است».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج