۵۳۹۲۱
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

عجيب‌ترين رژيم‌هاي لاغري جهان

برخي انسان‌ها چنان راه‌هاي عجيب و غريبي براي رژيم گرفتن انتخاب مي‌كنند كه نام‌شان در كتاب‌هاي مربوط به ركوردهاي عجيب و غريب ثبت مي‌شود. اين شايد عجيب و غريب‌ترين راه‌هاي رژيم غذايي در تاريخ باشد.

عجيب‌ترين رژيم‌هاي لاغري جهان

مجله سیب سبز: اگر اضافه وزن داريد حتما تا امروز يك يا چندنوع رژيم غذايي را امتحان كرده‌ايد، قطعا هم مي‌دانيد كه رژيم گرفتن يكي از سخت‌ترين كارهاي دنياست. شايد به همين دليل است كه بسياري از افراد به قرص‌هايي كه مدعي مي‌شوند خيلي راحت وزن را كم مي‌كنند متوسل مي‌شوند، اما اين راه اصلا عجيب نيست. درواقع برخي انسان‌ها چنان راه‌هاي عجيب و غريبي براي رژيم گرفتن انتخاب مي‌كنند كه نام‌شان در كتاب‌هاي مربوط به ركوردهاي عجيب و غريب ثبت مي‌شود. اين شايد عجيب و غريب‌ترين راه‌هاي رژيم غذايي در تاريخ باشد.

عجيب‌ترين رژيم‌هاي لاغري جهان

خوراك كرم براي لاغري

خوردن تخم كرم
كرم‌هاي نواري گونه‌هايي از انگل‌ها هستند كه در دستگاه گوارش انسان زندگي كرده و غذاهايي كه انسان مي‌خورد را جذب مي‌كنند و به همين دليل است كه افرادي كه اين نوع از انگل‌ها را در روده‌شان دارند معمولا لاغر هستند. اما گروهي از انسان‌ها بوده‌اند كه پس از تلاش براي لاغر شدن به شيوه‌هاي مختلف، به اميد لاغري تخم اين كرم‌ها را خوردند تا اين تخم‌ها در معده آنها تبديل به كرم شود و بخشي از كالري كه روزانه دريافت مي‌كنند را اين كرم‌ها جذب كنند. اما خب قطعا مي‌دانيد كه اين كار چقدر اشتباه است، اين كرم‌ها عوارض خيلي بدي براي بدن دارند و مثلا نمي‌گذارند هيچ ويتامين و ماده معدني در بدن جذب شود و انواع و اقسام بيماري‌ها از كم‌خوني گرفته تا سوء‌تغذيه و خونريزي گوارشي در فرد ايجاد شود.

زبانت را بدوز

بخيه زدن روي زبان
جراحي‌هاي مختلفي در طول تاريخ براي كاسته شدن اشتها يا كم شدن حجم معده يا سير گوارشي براي كاستن وزن ابداع شده است اما شايد عجيب‌ترين جراحي ابداع شده شيوه «رصد كردن زبان» باشد. در اين جراحي، روي زبان و نقاط مختلف آن چندين بخيه زده مي‌شود تا به وسيله اين بخيه‌ها حس چشايي فرد مختل شود. در فرم شديد اين جراحي اينگونه انجام مي‌شود كه فرد به دليل بخيه‌هايي كه روي زبانش است توانايي جويدن، قورت دادن و قدرت چشايي را از دست مي‌دهد و براي همين از خوردن غذاي سفت و جامد خودداري مي‌كند و فقط مايعات مي‌خورد. درست است كه اين شيوه جواب مي‌دهد اما بايد بدانيد چنين شيوه‌اي را فقط مي‌شود با واژه «ديوانه‌وار» توصيف كرد، زيرا با اين كار عملا فرد براي هربار قورت دادن آب دهانش هم به مشكل بر مي‌خورد. اين را هم بدانيد كه برداشتن بخيه‌ها از زبان هم در بسياري از مواقع فايده‌ای ندارد و فرد دچار مشكل بلع مي‌شود. سخت‌ترين اتفاق براي دختري جوان از لرستان افتاد كه ۱۱۵ كيلوگرم وزن داشت و توانست طي يك سال بيشتر از ۳۰كيلوگرم از وزنش را بكاهد اما زماني كه دچار مشكل عفونت‌ دهاني شد، پزشكان سعي كردند تا بخيه‌هاي زده شده روي زبان او را بردارند و موفق نشدند و اين دختر جوان دچار مشكل انسدادي راه تنفسي شد و درنهايت پزشكان مجبور شدند براي نفس كشيدن او حنجره‌اش را بشكافند و اين دختر جوان، سه بار تحت عمل جراحي قرار گرفت تا زبانش كمي ترميم شود و بتواند غذا بخورد.


معده‌ات را از پنبه پر كن

خوردن پنبه
در گذشته برخي افراد اعتقاد داشتند كه خوردن يكي، ۲ تكه پنبه يا خوردن يك نخ ابريشمي به شكل توپ كوچك مي‌تواند باعث كوچك شدن حجم معده آنها شود و درواقع بخشي از حجم معده را پر كند و درنتيجه موجب مي‌شود كه فرد كمتر غذا بخورد. حتي در مواردي افراد قبل از هروعده‌غذايي خود مقداري پنبه مي‌خوردند تا كمتر غذا بخورند. طبيعي است كه چنين حالتي باعث بروز عوارض زيادي شود، از جمله بروز يبوست و كم شدن جذب مواد مفيد و مقوي از دستگاه گوارش، اما وخيم‌ترين عارضه در مردي در مجارستان گزارش شده است كه پنبه‌هايي كه خورده بود باعث بسته شدن كامل مجراي خروجي معده و عفونت درون شكمي و پارگي معد‌اش شده بود كه وی ۶ماه در بيمارستان بستري شد تا بهبود يابد.


آب بدن را خارج نكن

خوردن داروهاي ديورتيك
همان‌طور كه گفتيم دل بستن به انواع و اقسام قرص‌ها، شربت‌ها و مكمل‌ها براي وزن كم كردن و چربي سوزاندن يكي از روش‌هاي معمول و رايج است كه در همه جاي جهان طرفدار دارد. قديمي‌ترين داروهايي كه براي وزن كم كردن مورد استفاده قرار مي‌گرفت داروهاي ضد فشارخون از نوع داروهاي مدر بود كه باعث دفع آب از بدن مي‌شد و كمي از وزن بدن را مي‌كاست. اما بايد بدانيد چنين وزن كم كردني هم خطرناك است و هم پرعارضه، ۷۰درصد وزن بدن انسان را آب تشكيل مي‌دهد و شما با خوردن داروهاي مدر (ديورتيك) آب بدن‌تان را دفع مي‌كنيد نه اينكه چربي بسوزانيد و با اين كار عملكرد طبيعي بدن را هم دچار مشكل مي‌كنيد. جالب اينجاست كه پس از خوردن چندباره اينگونه داروها، متابوليسم بدن پايين مي‌آيد و فرد به جاي لاغر شدن چاق مي‌شود. خطرناك‌ترين حالت رژيم گرفتن با اين نوع داروها در مورد ۲دختر در پرو گزارش شده كه به‌طور همزمان داروهاي مدر و نيز داروهاي مسهل مي‌خوردند و وزن هر۲ به زير ۴۰ كيلوگرم رسيد و درنهايت هر۲ در بيمارستان بستري شدند. اين ۲ دختر به بيماري توهم چاقي (يا آنوركسي نوروزا) مبتلا بودند و يكي از آنها به علت همين حالت به كما رفت اما توسط پزشكان و با تزريق اجباري سرم و تغذيه داخل وريدي از مرگ حتمي نجات پيدا كرد.

ساده‌ترين راه لاغري

دكتر هلبوت هاورمن، فوق‌تخصص رژيم‌هاي غذايي درماني در دانشگاه اوبرهاوزن آلمان مي‌گويد: «واقعيت اين است كه هيچ راه ميانبر سالم و مناسبي براي لاغر شدن وجود ندارد، نه داروهاي چربي‌سوز و ضداشتها، و نه راه‌هاي عجيب و غريبي كه برخي در پيش مي‌گيرند، همه اين راه‌ها مي‌توانند فرد را دچار مشكل كنند و حتي زندگي او را به خطر بيندازند. معادله وزن گرفتن يا كم كردن وزن، در انسان، بسيار ساده است. انسان مقداري كالري هرروزه وارد بدنش مي‌كند، اگر مقدار كالري وارد شده به بدن بيشتر از آن باشد كه بدن آنها را مي‌سوزاند (مثلا از طريق ورزش كردن يا انجام فعاليت‌هاي روزمره حياتي مثل نفس كشيدن) آن وقت فرد دچار اضافه وزن مي‌شود و اين كالري‌هاي اضافي به صورت چربي در بدن او تجمع مي‌يابد. اگر هم مقدار كالري كه هرروز وارد بدن مي‌شود، كمتر از كالري باشد كه بدن به شكل‌هاي مختلف مي‌سوزاند فرد شروع به كم كردن وزنش مي‌كند.»
اما دكتر هاورمن يك توصيه ساده و بسيار كاربردي براي آنهايي كه مي‌خواهند رژيم‌غذايي لاغري بگيرند دارد، او مي‌گويد: «كافي است كمتر از حدمعمول خودتان غذا بخوريد، غذاهاي سالم مصرف كنيد و با يك برنامه هدفمند ورزش كنيد تا لاغر شويد.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مریم سراوانی

      ولغعا ادمیرو لاغر میکنه اینا جدی جدی میگین یا مزاح میکنی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره واقعيته نشنيدي مامان هاي قديم وقتي بچه هاشون زيادي لاغر بود ميگفتن نكنه انگل داري اين همونه

    • نیلو

      چرا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج