۵۳۹۲۹۰
۵ نظر
۵۰۰۹
۵ نظر
۵۰۰۹
پ

رسولی: روحانی، با یک دولت در سایه مواجه است

حسن رسولی با اشاره به وعده های مطرح شده از سوی رییس جمهور ، گفت: ۵۷ درصد از واجدین شرایطی که در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه و دوره دوازدهم ریاست جمهوری شرکت کردند رایشان به نام آقای روحانی به صندوق ها ریخته شده و در مقایسه با سال ۹۲ که ایشان کمتر از ۵۱ درصد رای آورده بود، بیش از ۷ دصد نسبت به آرای ایشان افزوده شده است.

اعتماد آنلاین: حسن رسولی با اشاره به وعده های مطرح شده از سوی رییس جمهور ، گفت: ۵۷ درصد از واجدین شرایطی که در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه و دوره دوازدهم ریاست جمهوری شرکت کردند رایشان به نام آقای روحانی به صندوق ها ریخته شده و در مقایسه با سال ۹۲ که ایشان کمتر از ۵۱ درصد رای آورده بود، بیش از ۷ دصد نسبت به آرای ایشان افزوده شده است.
وی ادامه داد: این افزایش رای در شرایطی است که معمولا روسای جمهور برای دوره دوم بخصوص هنگامی که با چهره های جدید و کمتر شناخته شده وارد صحنه رقابت می شوند همواره دارای آرای منفی بالایی هستند، بنابراین پشتوانه ۵۷ درصدی یکی از نقاط قوت آقای دکتر روحانی برای ۴ ساله دوم است.
این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه تصریح کرد: نکته دیگر اینکه دکتر روحانی در دوره دوم و در انتخابات اخیر از منظر انسجام نظری و رفتاری رقبا در شرایط کاملا متفاوت با سال ۹۲ قرار داشت. در انتخابات ۹۲ جریان اصولگرا نتوانست نسبت به اجماع سازی، تحقق وحدت و همگرایی تشکیلاتی در مقابل آقای روحانی موفق شود. اما در این دوره این جریان صرف نظر از آرای کم شمار مهندس میرسلیم تقریبا با یک کاندیدای واحد یعنی آقای رئیسی آمدند و این کاندیدا توانست بیش از ۳۸ درصد آرا را به خود اختصاص دهد.
رسولی خاطرنشان کرد: لذا از این منظر آقای روحانی در دوره دوم به نوعی با یک رقیب منسجم و به عبارتی با یک دولت در سایه مواجه خواهد بود .انسجام رقیب ایشان باعث خواهد شد که نظارت بر مواضع و رفتار آقای روحانی ، پیگیری وعده های انتخاباتی ایشان از سوی رقیب و نیز تحقق مطالبات اصلاح طلبان طرفدار آقای روحانی در ۴ساله دوم در سپهر سیاسی ایران نقش آفرینی کند. بنابراین انتظار می رود از این دو منظر آقای روحانی در دوره دوم و با توجه به تجارب مدیریتی کسب شده در ۴ سال گذشته کابینه تازه نفس، جوانتر، منسجمتر و کارآمدتر را برای عمل به وعده ها و مطالبات متوجه خویش به میدان بیاورد.
وی یادآور شد: رسانه های عمومی ائم از رسانه های مکتوب،شبکه های مجازی، احزاب و گروهها و سازمان رای آقای روحانی که توانستند با انسجام کامل امکان موفقیت ایشان را فراهم کنند از یک سو باید همیار و مدد کار دولت باشند و از سوی دیگر نقد مشوقانه و مطالبه گرانه خود را متوجه آقای رییس جمهور و همراهانشان کنند و از ایشان بخواهند ضمن ادامه نقاط مثبت مواضع و عملکردی دولت اول همانند توفیق در دو برابر کردن نرخ رشد اقتصادی و کاهش ۴۰۰ درصدی نرخ تورم، حل پرونده هسته ای نسبت به رونق بخشیدن حوزه اقتصاد و نیز رفع حصر محصوران و سایر مصوبات اقدام جدی به عمل بیاورند.
این منتخب مردم در شورای پنجم، تاکید کرد: به نظر می رسد هر دولتی که از نظارت فراگیر و موثر بی بهره باشد در رسیدن به اهدافش با موانع جدی مواجه خواهد بود لذا هم عموم مردم و هم احزاب و رسانه ، جریانات سیاسی و رقبای آقای روحانی باید دقت کنند تا ایشان در مسیر اهداف و برنامه های وعده داده شده، حرکت کنند.

رسولی همچنین در خصوص وعده هایی که دارای الویت است، گفت: در حوزه اقتصاد تقویت بیشتر دیپلماسی اقتصادی برای هموار کردن راه ورود سرمایه های خارجی به ایران، رفع سایر تحریم های غیر هسته ای با هدف تقویت و توسعه سرمایه گذاری، بهبود معیشت مردم، رونق اقتصادی و نیز رفع حصر و توسعه آزادی های اجتماعی و مدنی بیشتر از جمله وعده های الویت دار است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینم شایعه بندازید دولت در سایه . مثل بحث قبلا عبور از روحانی و روحانی تک مرحله ای . انشاءالله دوباره ضایع میشید

    • بدون نام

      برادر، توهم زدی؟چی مصرف میکنی؟

    • بدون نام

      دولت درسایه مختص نظامهای پارلمانی است با قواعد خاص خود .این دشمن درسایه برای خود توجیه مثلا قانونی قائل میشوند امیداست هزینه های سنگینی به دولت وملت وکشور نزنند دست بخیر نیستند دولت مستقر منتخب اکثریت ملت است رای مان حلال وبا رضایت قلبی است دست خدا با ملت است یدالله مع الجماعه .

    • بدون نام

      وقتی آفتاب درست روی سر انسان قرار بگیره سایه معدوم میشه
      اگر دولت روحانی از جنس مردم باشه و برای مردم باشه انگار آفتاب بالا سر دولت قرار می گیره و این سایه شوم هم از سر دولت کنار میره و هم از سر مردم
      موفق و مؤید باشید

    • کاکایی

      بدون نام 21/59 آفرین بر این تحلیل شگرف ...از این بهتر نمیشد...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج