۵۳۹۶۸۵
۵۰۴۷
۵۰۴۷
پ

پورشه GT۳ ۹۱۱؛ محصول یک مهندسی دیوانه وار

با بررسی پورشه ۹۱۱ GT ۳ مدل ۲۰۱۸ باید گفت که هیچ ایراد مشخصی نمی‌توان از این ماشین گرفت و باید اذعان کرد که موتور ۹۱۱GT۳ معجزه‌ای در مهندسی موتور به شمار می‌رود. سواری با مدل‌های قبلی GT ۳ عالی بود، ولی سواری با این مدل جدید عالی‌تر است.

برترین ها: برای اولین باری که این ماشین را مورد استفاده قرار دادم، در گرانادای اسپانیا بود؛ هیچ نکته منفی نظر من را جلب نکرد و تنها از ۸ دور سواری در پیست با این ماشین لذت بردم. با نگاه دقیق‌تر به این ماشین ۳۲۶۷ پوندی که از موتوری با ۴۷۵ اسب بخار قدرت استفاده می‌کرد، باز هم نکته منفی خاصی در آن نیافتم و می‌توان گفت: این ماشین یک ماشین کامل به تمام معنا به شمار می‌رود.
پورشه GT3 911؛ محصول یک مهندسی دیوانه وار
هر بار که به محل کنفرانس پورشه در هتل بوبادیلا رفتیم، مسئولین پورشه در حال سخن گفتن از فیبرکربن به کار رفته در این ماشین بودند در حالی که تنها در دو قسمت این ماشین از فیبر کربن استفاده شده بود که نهایتاً منجر به کاهش وزن یک کیلوگرمی ماشین شده بود. رییس بخش gt پورشه در همین ارتباط بیان کرد که ما نمی‌توانستیم به عقب برگردیم و تصمیم گرفتیم که فناوری جدیدی در این زمینه به کار ببریم و این فیبر کربن به کار رفته در لولاهای GT۳ با آن موردی که در مدل اسپایدر برای اولین بار به کار رفته است، کمی متفاوت‌تر است.
پورشه GT3 911؛ محصول یک مهندسی دیوانه وار

البته آن‌ها تغییرات دیگری را نیز در این مدل اعمال کرده بودند. از جمله این تغییرات می‌توان به گلگیرهای ترکیبی جلو و عقب اشاره کرد که حالت مسابقه‌ای این ماشین را بیشتر کرده و باعث جذابیت‌های بیشتر این ماشین برای خریداران شده است. قیت پایه مدل GT۳ حدود ۱۴۴۶۵۰ دلار است. کربن فیبر به کار رفته در کنار این ماشین بزرگتر از مدل قبلی پورشه است.
پورشه GT3 911؛ محصول یک مهندسی دیوانه وار

مثال دیگری از اینکه این ماشین یک ماشین مسابقه‌ای است، در زیر کاپوت این ماشین قرار دارد؛ جایی که یک پیشرانه ۴ لیتری با شش سیلندر و ۵۰۰ اسب بخار قدرت و گشتاور ۳۳۹ پوند فوتی قرار دارد. موتور ۴ لیتری جدید به کار رفته در پورشه نسبت به موتورهای ۳. ۸ لیتری قبلی GT‌ها از قدرت بیشتری برخوردار است. میل لنگ به کار رفته در این مدل ضخیم‌تر و محکم‌تر از مدل‌های قبلی است؛ میلنگ پورشه GT۳ تو خالی ساخته شده تا روغن درون آن جریان پیدا کند.
پورشه GT3 911؛ محصول یک مهندسی دیوانه وار
یاطاقان‌ها در این ماشین بزرگتر شده اند، اما پمپ روغن آن کوچکتر ساخته شده چرا که کمتر هم کار می‌کند. موتور این ماشین از یک تانک مجزا برای ذخیره روغن استفاده می‌کند و از ۷ مکنده برای اطمینان از پمپاژ دائم روغن استفاده می‌کند. بالابرهای این ماشین هیدرولیک نیستند، اما در عوض بسیار محکم هستند بنابراین در کاهش اصطکاک نقش موثری ایفا می‌کنند.

با توجه به مدل‌های قبلی پورشه، موتور GT۳ نیز صدای موزون و دلنوازی دارد و وقتی با دور موتور ۷۰۰۰ با این ماشین رانندگی می‌کنید، این صدای خوشایند، بیشتر هم می‌شود.
پورشه GT3 911؛ محصول یک مهندسی دیوانه وار

جدیدترین چیزی که در مورد GT۳ به چشم میخورد، استفاده از ۶ دنده دستی در این ماشین است. این ایده به واسطه طرح موفق استفاده از هفت دنده دستی در پورشه داپلکاپلانگ اجرایی شد؛ این مدل از پورشه با هفت دنده دستی سریعتر عمل می‌کرد و نسخه اولیه ۹۱۱ آن نیز تنها مبتنی بر PDK بود.
پورشه GT3 911؛ محصول یک مهندسی دیوانه وار

مهمترین ویژگی مثبت این اتفاق این است که در این ماشین تنها شاهد ۵ دنده به بالا هستیم در نتیجه تغغیرات دنده دقیق‌تر خواهند بود و جنس دسته دنده نیز تغییر کرده و جای روکش پلاستیکی دسته دنده را یک روکش مسی زیبا که آخرین بار در مدل ۹۱۱ کاپ دیده بودیم، گرفته است. بهترین حسی که تاکنون از سواری در یک ماشین با دنده دستی با پورشه داشته ام مربوط به مدل ۹۹۷ GT۳ RS است که در آخرین مدل پورشه نیز حس مشابهی را تجربه کرده ام. زمانی که با GT۳ به پیست مسابقه وارد شدیم، همه ما در مورد سیستم دو کلاچ ه. اتوماتیک PDK قضاوت اشتباهی داشتیم چرا که در مسیری که این ماشین را می‌راندیم، شاهد سرعت ۱۰۰ مایل بر ساعت با دور موتور ۴۰۰۰ بودیم و ناگهان در جلوی ما یک فولکس واگن پولو ظاهر شد که برای عبور از ان مجبور به کاهش سرعت و دنده معکوس شدیم، اما پس از عبور از آن و برای شتاب گیری مجدد، دنده ششم بسیار دیر درگیر شد و مجددا به شتاب اولیه رسید و این مورد به واسطه آن است که این ماشین گشتاور بالایی ندارد و سیستم PDK پس از افت شتاب، کمی سخت ماشین را به حالت اولیه بر می‌گرداند.
پورشه GT3 911؛ محصول یک مهندسی دیوانه وار

اما در پیست مسابقه، PDK عالی عمل کرد. در پیست مسابقه مانند برخی مدل‌های دیگر پورشه، می‌توانید حالت انتقال دنده را در وضعیت دستی قرار دهید.

اما چرا اینقدر زحمت به خود بدهیم؟ پورشه یک برنامه شگفت انگیز را نیز برای هفت دنده دو کلاچی این مدل تعبیه کرده است که تعویض دنده به طور اتوماتیک انجام می‌شود و راننده با خیال راحت می‌تواند تنها بر روی رانندگی تمرکز کند. در یکی از تست‌ها در حالت اتوماتیک شاهد آن بودیم که به یکباره سه دنده کاهش یافت و این مورد بسیار عجیبی در PDK محسوب می‌شود. همانطور که پیش بینی می‌شد، عملکرد PDK در پیست و در حالت دنده دستی بهتر بود به طوری که گاهی با خود می‌گفتیم هیچ ماشینی بهتر از این ماشین وجود ندارد.
پورشه GT3 911؛ محصول یک مهندسی دیوانه وار

استفاده از دنده دستی GT۳ در پیست واقعا بی نظیر ارزیابی شد چرا که تعویض دنده‌ها آنقدر نرم انجام می‌شدند که متوجه افزایش یا کاهش دنده نمی‌شوید.

در نهایت باید گفت که هیچ ایراد مشخصی نمی‌توان از این ماشین گرفت و باید اذعان کرد که موتور ۹۱۱ GT۳ معجزه‌ای در مهندسی موتور به شمار می‌رود. سواری با مدل‌های قبلی GT۳ عالی بود، ولی سواری با این مدل جدید عالی‌تر است با این حال باید گفت: مدل قبلی GT۳ بهترین سیستم انتقال دو کلاچی تاریخ را در اختیار داشت، اما در این مدل جدید چنین چیزی را نمی‌بینیم، اما در مدل جدید شاهد عملکرد خوبی در استفاده از دنده اتوماتیک و دستی هستیم. با این حال سوالی که مطرح است این است که با این ماشین سطح بالا، مدل بعدی GT۳ در چه زمینه هایی نسبت به این مدل فعلی برتری خواهد داشت؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج