۵۳۹۹۶
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

اين فويل‌ها را دور نيندازيد!

برای استفاده مجدد از کاغذهای آلومینيومی‌ چند پیشنهاد داریم که با کمک آنها می‌توانید در پول و انرژی صرفه‌جویی کنید و علاوه بر این در حفظ منابع طبیعی و محیط زیست کوشا باشید.

اين فويل‌ها را  دور نيندازيد!

روزنامه هفت صبح: آلومینیوم یکی از فراوان‌ترین فلزات روی زمین است كه در بخش‌های مختلف خانه می‌توانید این فلز را پیدا کنید. کاغذهای آلومینيومی‌ در آشپزخانه هم کاربرد‌های فراوانی دارند و خيلي‌ها فكر مي‌كنند که هر بار بايد ورقه‌های تمیز و تا نخورده آلومینيوم را برای پوشاندن مواد غذایی به کار ببرند اما اين گونه نيست زيرا کاغذهای آلومینيومی‌ به سادگی در آشپزخانه شما بازیافت می‌شوند.

فقط باید دقت کنید و آنها را بعد از مصرف دور نیندازید. برای استفاده مجدد از کاغذهای آلومینيومی‌ چند پیشنهاد داریم که با کمک آنها می‌توانید در پول و انرژی صرفه‌جویی کنید و علاوه بر این در حفظ منابع طبیعی و محیط زیست کوشا باشید.

اين فويل‌ها را  دور نيندازيد!

تیز كردن چاقوها

کاغذ آلومینیومی‌ استفاده شده را تا کنید؛ به طوری که به صورت شش تا هشت لایه روی هم قرار گیرند. سپس با چاقوهای کند و فرسوده این لایه‌های کاغذ آلومینيومی ‌را برش بزنید تا تیز‌تر شوند. برای چاقوهای باغبانی هم می‌توانید از این روش استفاده کنید اما باید از چند لایه آلومینيومی ‌بیشتری استفاده کنید چون این چاقوها سنگین‌تر هستند.


شستن براي استفاده دوباره

اگر برای پوشاندن مواد غذایی یا قبل از قرار دادن غذاها در فر از کاغذ آلومینيومی ‌استفاده می‌کنید هیچ اشکالی ندارد که انها را دوباره بشویید، صاف کنید و برای مصارف دیگر کنار بگذارید. خیلی از خانم‌های اقتصادی این روش را به کار می‌برند و ضمن کم کردن حجم زباله‌ها به بازیافت مواد کمک می‌کنند.

البته در این زمینه یک هشدار وجود دارد. یادتان باشد که اگر از کاغذ‌های بازیافت برای نگهداری از مواد خام مانند گوشت و مرغ استفاده می‌کنید آنها را برای سایر مواد غذایی به کار نبرید و بهتر است این ورقه‌ها به ظرف زباله‌های خشک منتقل شوند چون ممکن است باکتری‌ها و سایر عوامل بیماری‌زای موجود در گوشت و مرغ خام به خوبی شسته نشوند و از این راه سایر مواد غذایی را آلوده کنند.


شکل دادن به کفش‌ها و چکمه‌ها

تکه‌های کاغذ آلومینيومی‌ را در دست‌تان مچاله کنید تا به شکل گلوله‌های توپی‌شکل در آیند. سپس آنها را داخل کفش و چکمه‌ها قرار دهید تا شکل‌شان حفظ شود. استفاده از این ترفند زمانی به درد می‌خورد که فصل استفاده از کفش و چکمه‌ها گذشته و می‌خواهید آنها را داخل کمد بگذارید. در این صورت بعد از گذشت چند ماه ظاهر کفش‌ها چروکیده نمی‌شود و شکل اولیه‌شان را حفظ می‌کنند.


خلاقیت در نقاشی ساختمان

در صورتی که کمی ‌جسارت دارید و دلتان می‌خواهد روی دیوار بافت تازه‌ای خلق کنید کاغذ‌های مچاله شده آلومینیومی‌ اینجا هم به دردتان می‌خورد. آنها را داخل رنگ فرو ببرید و بعد شکل و بافت دلخواه‌تان را ایجاد کنید. علاوه بر این می‌توانید دستگیره‌های در را با این کاغذ‌های استفاده شده بپوشانید تا رنگی نشوند.


ساخت قیم برای گیاهان

اگر می‌بینید که گیاه آپارتمانی، گل‌های فصلی یا سبزیجات کاشته شده مانند گوجه فرنگی ضعیف هستند و نمی‌توانند خودشان را صاف نگه دارند، با کمک کاغذ‌های آلومینيوم برایشان قیم بسازید تا ساقه‌ها تکیه‌گاه خوبی داشته باشند.


ظروف فلزی درخشان‌تر

یک لایه کاغذ آلومینیومی‌ را دست‌تان بگیرید و سطح بیرونی ظروف استیل و فلزی را با کمک آن برق بیندازید. بدین ترتیب شکل و ظاهر درخشان‌تری پیدا می‌کنند. در ضمن هر وقت به سیم ظرفشویی دسترسی نداشتید برای تمیز کردن کف قابلمه‌ها و همین‌طور سیخ‌های کباب می‌توانید به سراغ کاغذ آلومینيومی‌ بروید. در این صورت لازم نیست که قبل از مصرف دوباره حتما آنها را شسته و تمیز کرده باشید.


تراز كردن پایه‌ها

اگر می‌خواهید میزی را در سطح ناهمواری قرار دهید برای هم سطح شدن پایه‌ها از کاغذهاي آلومینیوم تا شده استفاده کنید. آنها را زیر پایه‌ها قرار دهید تا پایه‌های به ظاهر کوتاه‌تر، بلند شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج