۵۴۰۲۰۹
۵ نظر
۵۰۰۴
۵ نظر
۵۰۰۴
پ

دولت روحانی «مولوی عبدالحمید» را فراموش نکند

ابراهیم بای‌سلامی - نماینده ادوار مجلس در روزنامه شرق نوشت: در حضور رئیس‌جمهور و هزاران نفر از فعالان سیاسی که از سراسر کشور برای همایش ستادهای انتخاباتی دکتر روحانی در روز سوم خرداد ١٣٩٦ به تهران آمده بودند، مولوی عبدالحمیداسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل ‌سنت زاهدان با رویکرد حفظ وحدت، امنیت، شکوه و عزت ایران سخنان مهمی بیان کرد که تاکنون از زبان یک عالم دینی اهل ‌سنت در این تراز بی‌سابقه بوده است.

ابراهیم بای‌سلامی - نماینده ادوار مجلس در روزنامه شرق نوشت: در حضور رئیس‌جمهور و هزاران نفر از فعالان سیاسی که از سراسر کشور برای همایش ستادهای انتخاباتی دکتر روحانی در روز سوم خرداد ١٣٩٦ به تهران آمده بودند، مولوی عبدالحمیداسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل ‌سنت زاهدان با رویکرد حفظ وحدت، امنیت، شکوه و عزت ایران سخنان مهمی بیان کرد که تاکنون از زبان یک عالم دینی اهل ‌سنت در این تراز بی‌سابقه بوده است.
مولوی عبدالحمید که بانفوذترین شخصیت بلوچستان و اهل‌ سنت ایران است، بر مفاهیمی مانند تمامیت ارضی کشور و حفاظت از وحدت و همبستگی ملت و تلاش برای شکوه و عظمت ایران تأکید کرد. او گفت همه باید اختلافات قومی و مذهبی را برای عزت و سرافرازی ایران کم‌رنگ كنيم تا بتوانیم در کنار همدیگر در امنیت و آرامش زندگی کنیم. در ادامه ایشان دین را از احوال شخصیه خواند که نشان از رویکردی خاص در میان علمای عامه به موضوع دین و جامعه دارد. سخنان جناب عبدالحمید با فلسفه ایرانشهری که در آن همه اقوام و مذاهب از حقوق مساوی برخوردارند، تطابق دارد و با استقبال نخبگان و کنشگران سیاسی در سطح ملی مواجه شده است.
در وضعیت کنونی و ناامنی مستولی‌شده بر کشورهای اسلامی این سخنرانی و ذکر این نکته که «اهل ‌سنت عضوی از پیکر ملت ایران است»، با توجه به تأثیر کلام ایشان در جامعه سنی‌مذهبان برای امنیت ملی ایران راهبردی و استراتژیک به حساب می‌آید. با همین رویکرد اهل ‌سنت ایران تاکنون در مقابل گروه‌های افراطی مثل القاعده و داعش مقاومت کرده و با وجود همه تلاش‌ها و توطئه‌ها از نفوذ سازمان‌های تروریستی به بدنه اهل ‌تسنن ایران جلوگیری کرده‌اند. این گروه‌ها که در دیگر کشورها تروریسم را با افراط در طرح اختلافات مذهبی از وجه تشکیلاتی سازمانی به درون توده‌های مردم کشانده‌اند، در گستره نفوذ ایرانشهر و ایران فرهنگی که در حوزه مرکزی شامل ایران، افغانستان و تاجیکستان می‌شود تلاش‌شان با ممانعت مردم و به‌ویژه علمای اهل ‌سنت مواجه شده است.
در فلسفه ایرانشهری همه اقوام، مذاهب، نژادها و گروه‌ها از حقوق مساوی برخوردارند و شایسته‌سالاری محور اداره امور مملکت است و تمایزها و تفاوت‌ها جز به صفت ‌شایستگی از همه گروه‌ها تعریف نمی‌شود. در سخنرانی تهران و نماز جمعه پس از آن مولوی عبدالحمید به اهمیت مفهوم «وطن»، «عزت ایرانی» و صفت «ایرانیت» اشاره کرده و ضرورت کم‌رنگ‌شدن وجوه قومی و مذهبی در اداره کشور و سفارش به بهره‌گیری دولت از شایستگان اهل ‌سنت را بر همین محور استوار کرده است. نگارنده این سطور در جلسات خصوصی نیز شاهد تأکید ایشان بر وحدت ملی و حفظ امنیت پایدار ملت ایران با اعتصام به موازین دینی و ملی بوده است. این همان راهی است که لازم است دیگر علمای شیعه و سنی برای حفظ و استحکام همبستگی ملی و امنیت پایدار بپیمایند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این مرد واقعا" مرد شریفی است خدا حفظش کنه

    • بینام

      زنده باد مولوی عبدالحمید من با وجود اینکه خودم تشیع هستم ولی به این مرد بزرگ افتخار میکنم که کشورش رو به وعده یارانه 3برابر وسیب زمینی نفروخت درود برمولوی عبدالحمید ودرود بر تمام روشنفکران وطن ودرود بر اصلاح طلبان ودرود بر روحانی عزیز

    • بدون نام

      با کامنت بالایی موافقم. خیلی تاثیرگذار بود وجودش در انتخابات اهل سنت. روحانی منتظریم

    • بدون نام

      جناب مولوی عبدالحمید انسان بسیار فرهیخته و مردی بسیار بزرگ هستند که باید مورد تکریم و احترام همه ملت ایران باشند.
      دولت محبوب ما هم باید به خواسته های بحق ایشون که نماینده ی برادران اهل سنت ما هستند توجه ویژه داشته باشه.
      ما همه ایرانی هستیم. تمام اقوام و تمام مذاهب در کنار هم....

    • الف

      جناب مولاناعبدالحمید شایسته تکریم ازجانب مسولان بلندپایه نظام واصحاب رسانه های کشورهستند؟لذا بازتاب سخنان وبیانات ونقطه نظرات ایشان درفضامجازی و رسانه ها نشان از هبستگی وهمدلی ملت را پی دارد وباعث نیکنامی و افتخار کشور و نظام جمهوری اسلامی است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج