جاباما
۵۴۰۲۲۰
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

از نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۷ چه می‌دانیم؟

نمایشگاه کامپیوتکس سال ۲۰۱۷ قرار است روز سه‌شنبه، ۹ ام خردادماه سال جاری در شهر تایپه پایتخت کشور تایوان شروع به کار کند.

مجله دیجی کالا - اسماعیل دلخموش: نمایشگاه کامپیوتکس سال ۲۰۱۷ قرار است روز سه‌شنبه، ۹ ام خردادماه سال جاری در شهر تایپه پایتخت کشور تایوان شروع به کار کند. این نمایشگاه سال گذشته به لطف معرفی بسیاری از محصولات مرتبط با تکنولوژی واقعیت مجازی نمایشگاه پرباری از کار درآمد و امیدواریم امسال هم اتفاق مشابهی رخ دهد.
از نمایشگاه کامپیوتکس 2017 چه می‌دانیم؟

ایسوس

برخی از شایعات می‌گویند ایسوس امسال مدل جدیدی از Zenbook Flip را معرفی خواهد کرد. مدل UX۳۷۰ که جایگزین UX۳۶۰ خواهد شد. برند ROG یا Republic of Gamers ایسوس هم ممکن است محصولات جدیدی برای عرضه در این نمایشگاه داشته باشد. احتمالا یکی از این محصولات لپ‌تاپ گیمینگ ایسوس باشد که در آن از تراشه‌های سری Ryzen استفاده شده است.

سوای این محصولات ممکن است شاهد معرفی یک ZenFone یا ZenWatch جدید هم باشیم اما دریافت اطلاعات بیشتر و زمان عرضه ZenFone AR که پیش از این معرفی شده هم یکی از گزینه‌های محتمل دیگر است.
ایسر

شرکت تایوانی ایسر با دست پر به نمایشگاه امسال می‌آید. سه محصول مهم یعنی تبلت Iconia Tab 10، لپ‌تاپ Acer Spin 1 و نوت‌بوک Nitro 5. تبلت Iconia Tab 10 یک محصول با تکیه و تمرکز برقابلیت‌های رسانه‌ای است. این مدل از تکنولوژی Quantum Dot استفاده می‌کند، ۱۰ اینچی است و به اندروید ۷٫۰ نوقا مجهز است. لپ‌تاپ ۱۱٫۶ اینچی Acer Spin 1 هم یک صفحه‌نمایش FHD و ۴ گیگابایت RAM دارد. این لپ‌تاپ جمع و جور، ۱٫۲۵ کیلوگرم وزن و ۱٫۴ میلی‌متر ضخامت دارد. این مدل با شارژ کامل تا ۸ ساعت کار می‌کند. در کنار این دو شاهد معرفی نوت‌بوک Nitro 5 هم خواهیم بود. نوت‌بوکی مقرون به صرفه که در عمل برای بازی طراحی شده است.
AMD

شرکت AMD به دلیل ساخت تراشه و کارت‌های گرافیکی مشهور است. انتظار داریم AMD بلاخره کارت جدیدی از سری VEGA را معرفی کند. در کنار کارت جدید گرافیکی این سری که گفته می‌شود بسیار قدرتمند، تطابق‌پذیر با کارکردهای هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی و مناسب برای کار بازی‌سازان و فعالان در حوزه کارهای پیچیده گرافیکی است، احتمالا پردازنده‌ جدید سری Ryzen هم معرفی خواهد شد. پردازنده ۱۶ هسته‌ای Threadripper که برای رقابت با پردازنده‌های Core i۹ شرکت اینتل طراحی شده‌اند.
اینتل

احتمالا مهم‌ترین سخت‌افزاری که انتظار داریم اینتل معرفی کند، پردازنده‌های Core i9 این شرکت است. گفته می‌شود معرفی این تراشه به نوعی پاتک شرکت اینتل در برابر پردازنده Threadripper Ryzen 9 شرکت AMD است.
انویدیا

اصلی‌ترین انتظارمان درباره انویدیا، معرفی کارت‌های گرافیکی جدید با معماری Volta است. کارت‌های جدید با این معماری جانشین معماری قبلی یعنی Pascal می‌شوند. معماری Volta خود را در کارت‌های گرافیکی سری GTX۲۰ نشان خواهد داد و احتمالا در فصل سوم سال میلادی جاری معرفی می‌شود.
Dell

مایکروسافت در کنفرانس بهاری خود وعده حضور شرکایی جدید را در حوزه ساخت هدست‌های واقعیت ترکیبی داد. برنامه هولوگرافیک مایکروسافت رو به گسترش است و شرکت Dell یکی از شرکا در حوزه ساخت این هدست‌ها خواهد بود. باید منتظر حضور پررنگ‌تر شرکت Dell در این بازار باشیم.
از کدام شرکت‌ها خبری نیست؟

یکی از شرکت‌هایی که امسال نسبت به سال ۲۰۱۶ کمتر ایجاد خبر و حاشیه خواهد کرد، مایکروسافت است. مایکروسافت در همین ماه میلادی جاری در رویداد خود تعدادی از محصولاتی که ممکن بود در کامپیوتکس معرفی شوند را معرفی کرد و به این ترتیب انتظار اخبار بیشتری را از این شرکت نداریم. در نمایشگاه امسال خبری از HTC Vive هم نیست، خبری که احتمالا کاربران مشتاق واقعیت مجازی را کمی مایوس کند.

با این وجود چنانکه گفته شد، مجموعه بزرگی از شرکت‌های تکنولوژیک چون ایسوس، ایسر، اینتل، AMD، Dell و … امسال در نمایشگاه حضوری فعال خواهند داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج