جاباما
۵۴۰۳۷۷
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

غوغای Nvidia با چیپ گرافیکی جدیدش

تولید چیپ گرافیکی جدید NVIDIA گامی بزرگ در جهت تولید نسل جدید از کارت های گرافیکی دستگاه های تلفن همراه است که نه تنها سرعت عمل بسیار بالاتری دارند بلکه در افزایش طول عمر باتری نیز تأثیر گذار است.

وب سایت کلیک: تولید چیپ گرافیکی جدید NVIDIA گامی بزرگ در جهت تولید نسل جدید از کارت های گرافیکی دستگاه های تلفن همراه است که نه تنها سرعت عمل بسیار بالاتری دارند بلکه در افزایش طول عمر باتری نیز تأثیر گذار است.
غوغای Nvidia با چیپ گرافیکی جدیدش

NVIDIA اخیراً در حال طراحی و ساخت چیپ گرافیکی جدیدی به نام MX۱۵۰ است که بنا بر ادعای این شرکت از نظر قدرت عملکرد و سرعت چهار برابر بهتر از چیپ های گرافیکی موجود آن برد است. این شرکت در نمایشگاه کامپیوتکس که در تایوان در حال برگزاری است پرده از طراحی و ساخت این چیپ گرافیکی قدرتمند برداشت. این چیپ گرافیکی مخصوص دستگاه های تلفن همراه ساخته شده است. بر اساس اخبار منتشر شده از این شرکت، این چیپ جدید گرافیکی بسیار قدرتمند تر از نسل قدیمی تر چیپ های گرافیکی مثل ۹۴۰MX است.

هر چند ارائه این گونه چیپ های گرافیکی بیشتر در زمینه بازی های یارانه ای و کاربردهای گرافیکی حجیم پر مصرف هستند اما این گونه چیپ های گرافیکی موارد استفاده دیگری نیز دارند. در واقع کاربرد این چیپ های گرافیکی به غیر از بازی های یارانه ای در مواردی مثل ویرایش عکس به چشم می خورد. برای مثال ویرایش عکس ها ا استفاده از این چیپ های گرافیکی بسیار سریع خواهد بود و بنابراین در صرفه جویی زمان کاربر بسیار اهمیت دارد.

از طرفی بر اساس ادعای NVIDIA تولید کنندگان محتوا نیز یکی از آن دسته کاربرانی هستند که در واقع هدف طراحی و تولید این چیپ های گرافیکی بوده اند. در واقع این کاربران برای انجام کارها گرافیکی با پردازش بالا به این چیپ ها نیاز مبرمی خواهند داشت.

چیپ گرافیکی MX۱۵۰ از ۳۸۴ هسته CUDA پشتیبانی می کند. این تعداد شبیه به نسل قبلی چیپ های گرافیکی NVIDIA یعنی ۹۴۰MX است. در نسل قدیمی این تعداد هسته در پکیج ۱۶nm ارائه شده است این در حالی است که در MX۱۵۰ این تعداد هسته در پکیج ۱۲nm که بسیار کوچک تر از نسل های قدیمی تر است ارائه شده است. در این کارت های گرافیکی همچنین از حافظه GDDR۵ استفاده شده است. بر اساس آخرین اخبار منتشر شده سرعت کلاک در این کارت های گرافیکی بسیار بیشتر از نسل های قبلی است البته در این نوع سرعت نوع دستگاهی که چیپ گرافیکی بر روی آن سوار شده است نیز تأثیر گذار خواهد بود.

نکته مهم دیگر در خصوص این چیپ های گرافیکی تغییر در معماری چیپ است که باعث شده است عملکرد آن تا حد زیادی بهبود یابد. بر اساس گزارش شرکت NVIDIA عملکرد این چیپ گرافیکی جدید بر اساس وات سه برابر بیشتر از چیپ گرافیکی ۹۴۰MX است که این میزان بهبود در سرعت باعث می شود تا زمان ویرایش عکس ها با استفاده از این نوع چیپ های گرافیکی ۲٫۵برابر سریع تر از کارت های گرافیکی آن بورد HD۵۲۰ باشد.

همچنین عملکرد چیپ گرافیکی MX۱۵۰ در پردازش تصاویر ویدیویی ۳۳ درصد بهتر از ۹۴۰XM است و همچنین عملکرد آن نسبت به HD۵۲۰ ۴ برابر بهتر است. در مجموع می توان گفت قدرت پردازش و همچنین سرعت این چیپ گرافیکی جدید محصول NVIDIA ۴ برابر بهتر از چیپ های گرافیکی اینتل است.

افزایش قدرت و عملکرد در این چیپ گرافیکی جدید باعث می شود تا دست سازندگان تلفن های همراه برای ارائه قابلیت های جدید در گوشی های خود باز تر شود. در واقع این افزایش و بهبود در عملکرد چیپ گرافیکی نه تنها برای انجام کارهای گرافیکی و بازی های یارانه ای بر روی گوشی تلفن همراه مؤثر است بلکه می تواند در مواردی مثل افزایش طول عمر باتری کاهش وزن دستگاه و همچنین کاهش دمای گوشی بسیار تأثیر گذار باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج