جاباما
۵۴۰۴۹۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

انصراف لیبرمن از تصدی پست ریاست اف بی آی

سناتور سابق جو لیبرمن، که اصلی ترین گزینه برای جانشینی جیمز کومی، به عنوان رئیس اف بی آی بود به طور رسمی از تصدی این پست انصراف داد.

عصر ایران: سناتور سابق جو لیبرمن، که اصلی ترین گزینه برای جانشینی جیمز کومی، به عنوان رئیس اف بی آی بود به طور رسمی از تصدی این پست انصراف داد.

لیبرمن در نامه ای که روز چهارشنبه به دونالد ترامپ نوشته گفته است به دلیل این که نمی خواهد هیچ گونه مشکلی در رابطه با تصمیم ترامپ مبنی بر انتخاب قاضی مارک کازوویتز، به عنوان مسئول تحقیقات قضائی در رابطه با ارتباط کمپین ترامپ و روسیه به وجود بیاید، از تصدی پست ریاست اف بی آی انصراف می دهد. کازوویتز و لیبرمن در گذشته در یک شرکت حقوقی همکار بوده اند.

لیبرمن در نامه اش که توسط دفتر وی خبری شده و وال استریت ژورنال برای اولین بار آن را منتشر کرد می گوید: «من تصمیم گرفته ام که نامم از لیست افراد مورد بررسی برای تصدی پست ریاست اف بی آی کنار گذاشته شود. با تصمیم شما مبنی بر انتخاب مارک کازوویتز برای انجام تحقیقات قضائی گسترده که آغاز هم شده است، من معتقدم که بهترین کار با توجه به این که من مشاور حقوقی ارشد شرکت بودم و مارک همکار ارشد من بود، از تضاد منافع در این رابطه جلوگیری شود.»

ترامپ هفته گذشته با لیبرمن در رابطه با تصدی این پست مصاحبه کرد البته فرآیندی که درباره این موضوع وجود داشت پیچیده بود چون افرادی که با آنها در وزارت دادگستری مصاحبه شد، تقریباً هیچکدام جزء لیست افراد احتمالی برای تصدی پست ریاست اف بی آی نبودند که ترامپ با آنها ملاقات کرده است.

دستیاران کاخ سفید هفته گذشته فاش کردند که لیبرمن اصلی ترین گزینه تصدی ریاست اف بی آی است چون بر سر وی اجماع دو حزبی وجود دارد. با این حال تعدادی از سناتورهای دموکرات مخالف لیبرمن بودند، آنها معتقدند که ریاست اف بی آی هیچ وقت به سیاستمداران داده نمی شود. برخی هم تجربه وی در زمینه امور قانونی را زیر سوال بردند و همچنین به این نکته اشاره کردند که با توجه به این که دوره ریاست اف بی آی ۱۰ ساله است، لیبرمن با ۷۵ سال سن برای این پست کمی پیر به نظر می رسد.

لیبرمن در نامه اش می نویسد: «همین که من برای این پست در نظر گرفته شده ام افتخار بزرگی است چون من برای مردان و زنان اف بی آی و اقدامات بی شائبه شان برای حفاظت از مردم آمریکا از جنایتکاران و تروریست ها و حفظ ارزش های ما به بهترین نحو، احترام قائلم.»

لیبرمن در زمانی که در سنا حضور داشت (۱۹۸۹-۲۰۱۲) یکی از چهره های به شدت ضد ایران و طرفدار اسرائیل محسوب می شد. لیبرمن در تمامی لوایح ضد ایرانی سنا حضوری فعال داشت و در طول سالیانی که در سنا حضور داشت در پی تشدید فشارها بر ایران بود.

لیبرمن یکی از موافقان حمله به ایران است و این نظر خودش را در سال های متمادی و به بهانه های مختلفی اعلام کرده است. در زمان جنگ عراق، به بهانه ی آن چه که، وی، حمله ی ایران به سربازان آمریکایی می دانست، خواهان حمله به ایران شده بود. در سال های بعد و بر سر پرونده ی هسته ای ایران و در تابستان ۲۰۱۱، که به زعم وی حمله ی سایبری ایران علیه ایالات متحده رخ داد، خواهان حمله به ایران شده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج