جاباما
۵۴۰۵۹۳
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

گزینه فراکسیون امید برای ریاست مجلس

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: در صورت عدم تعامل و توافق با فراکسیون‌ها و ارائه لیست جداگانه از سوی فراکسیون امید، مسعود پزشکیان را به عنوان گزینه فراکسیون برای ریاست مجلس و علی مطهری را به عنوان نایب رئیس معرفی خواهیم کرد.

خبرگزاری فارس: حیدرعلی عابدی نماینده مردم اصفهان و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در تشریح آخرین وضعیت تصمیم‌گیری‌های فراکسیون متبوعش برای ترکیب جدید هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: اینکه انتخابات هیأت رئیسه از روز یکشنبه به چهارشنبه هفته جاری موکول شد به خاطر روال قانونی آن است و دلیل دیگری ندارد؛ چراکه چهارشنبه یک روز قبل از تعطیلات می‌شود و یکشنبه غیرقانونی محسوب می‌شود.

وی افزود: قرار بود سه فراکسیون مستقلان ولایی، امید و نمایندگان ولایی به خاطر حفظ وحدت در انتخاب اعضای هیأت رئیسه رایزنی کرده و هماهنگ باشند و همچنین تصمیم‌گیری و رأی و نظرات نهایی از قبل صورت گیرد تا تشتت آراء در روز انتخابات و رأی‌گیری صورت نگیرد و به نوعی هماهنگی فراکسیونی در مجلس شورای اسلامی اتفاق بیفتد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: در نخستین انتخابات هیأت رئیسه مجلس دهم که رأی‌گیری صورت گرفت‌، انتخاب‌ها و معرفی‌ها تصادفی بود و افراد بر اساس ذائقه سیاسی و تخصص انتخاب می‌شدند که بر اساس آن علی لاریجانی به عنوان رئیس مجلس و نواب هیأت رئیسه هردو از فراکسیون امید رأی آوردند، منشی‌ها و دبیرها هم از فراکسیون مستقلان ولایی و نمایندگان ولایی انتخاب شدند.

عابدی با بیان اینکه ترکیب هیأت رئیسه مجلس دهم در دوره قبل متوازن بود، عنوان کرد: البته عملکرد اعضای هیأت رئیسه هم تاکنون مطلوب بوده است، اما در این دوره قرار بود هر فراکسیون هیأتی ایجاد کند که بر اساس آن همه هیأت‌ها با هم تعامل داشته و با هماهنگی گزینه‌های خود را معرفی کنند تا از همه ترکیب‌ها استفاده شود.

وی بر همین اساس اضافه کرد: طی دو جلسه اولیه‌ای که هیأت‌های منتخب سه فراکسیون تشکیل دادند، نوعی تفاهم وجود داشت اما پس از آن فراکسیون نمایندگان ولایی عنوان کرد که یکی از نواب هیأت رئیسه باید از فراکسیون ما انتخاب شود و نهایتاً در روز آخر (جمعه گذشته) در جلسه‌ای که علی مطهری با نمایندگان اعضای فراکسیون مستقلان ولایی داشت، در نهایت سخن‌شان این بود که یکی از نواب حتماً باید اصولگرا باشد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سخن نمایندگان اصولگرا بیشتر این بود که مابین مستقلان و اصولگراها تقسیم کردیم و به این نتیجه رسیدیم که ۶ اصولگرا حتماً در ترکیب هیأت‌رئیسه حضور داشته باشند اما از آنجایی‌که بیشتر بدنه مستقلان از امیدی‌ها هستند، در این رابطه شروع به اعتراض کردند؛ چراکه این تصمیم پشتوانه رأی نداشت و بیشتر سلیقه‌ای بود، لذا موضع‌گیری‌ها نسبت به هیأت‌رئیسیه فراکسیون مستقلان ولایی آغاز شد.

عابدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آخرین رایزنی‌های صورت‌گرفته در فراکسیون متبوعش خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین رایزنی‌ها و تصمیمات، مقرر شد جلسات فوق‌العاده‌ای را فراکسیون امروز و فردا برگزار کند و تصمیم بر این شد که تعداد ترکیب هیأت‌رئیسه به همان سبک سابق انجام شود، در غیراین‌صورت فراکسیون امید به صورت جداگانه لیستی ارائه خواهد کرد اما ما همچنان نظرمان بر این است که تعداد ترکیب هیأت رئیسه مانند قبل باشد.

وی در ادامه یادآور شد: در صورت عدم تعامل و توافق با فراکسیون‌ها و ارائه لیست جداگانه از سوی فراکسیون امید، مسعود پزشکیان را به عنوان گزینه فراکسیون برای ریاست مجلس و علی مطهری را به عنوان نایب رئیس معرفی خواهیم کرد، اما امیدواریم اعضای فراکسیون امید و بدنه اصلی فراکسیون مستقلان ولایی به ما رأی بدهند و تغییرات انجام شود، اما اگر تعامل صورت گیرد؛ بهتر است؛ چراکه هیأت رئیسه مجلس تاکنون عملکرد مطلوبی داشته است.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در خاتمه اعلام کرد که فراکسیون امید امروز و فردا طی جلسه فوق‌العاده‌ای لیست خود را در صورت عدم توافق آماده خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج