۵۴۰۷۰۰
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

نمایش «وارونگی» در انگلیس و در چهل سینمای سوئد، برپایی نشست تخصصی درباره‌ی «نسبت خانواده با سینما» و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

خبرگزاری ایسنا: نمایش «وارونگی» در انگلیس و در چهل سینمای سوئد، برپایی نشست تخصصی درباره‌ی «نسبت خانواده با سینما» و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

همزمان با انگلستان، «وارونگی» در چهل سینما در سوئد نیز به نمایش در آمده است.

به گزارش ایسنا، این فیلم سینمایی برنده جایزه بهترین فیلم از جشنواره مد ایتالیا و بهترین فیلم و فیلمنامه از جشنواره جیپور هندوستان شده است.

وارونگی در جشنواره فجر، بخش نوعی نگاه جشنواره کن، جشنواره‌های ونکوور، هامبورگ، کمبریج، مِد ایتالیا، کرلا، فستیوال فیلم‌های ایرانی کانادا ،جشنواره گوتنبرگ، جشنواره فیلم دبی، هفته فیلم‌های ایرانی پاریس روی پرده رفت و مورد استقبال مخاطبان و منتقدان قرار گرفت.

پخش بین المللی این فیلم سینمایی بر عهده نوری پیکچرز به مدیریت کتایون شهابی است.

فیلمنامه این فیلم سینمایی را بهنام بهزادی به نگارش درآورده است.

سحر دولتشاهی، علی مصفا، علیرضا آقاخانی، ستاره پسیانی، رویا جاویدنیا، شیرین یزدان بخش و ستاره حسینی، پیام یزدانی، مجتبی نم نبات،عباد کریمی و یزدان آخوندی بازیگران وارونگی هستند.

در خط داستانی وارونگی آمده است : سهیل پس از چندین سال، نشانی نیلوفر را پیدا کرده و به سراغش آمده است. رابطه ی آنها که در گذشته ناکام مانده، حالا درآستانه شکل گیری دوباره است.

نشست تخصصی «نسبت خانواده با سینما»

نشست تخصصی «نسبت خانواده با سینما؛ فرهنگ کودک و کودکانه شدن فرهنگ» سه‌شنبه ٩ خرداد، ساعت ١١ از سوی سی‌امین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود.

در راستای تعامل و استفاده موثر از ظرفیت های علمی و دانشگاهی، گفتگوی سازنده با هنرمندان سینمای کودک و نوجوان و پیگیری مباحث میان رشته ای، شکل گیری ارتباط دو سویه و چند سویه و سینمای کودک و نوجوان، مخاطبان این سینما، خانواده ها و دیگر عرصه های فکری و معرفتی چون علوم اجتماعی، رسانه، روانشناسی، انسان شناسی، مطالعات فرهنگی و با هدف تبیین رابطه میان سینمای کودک و علوم انسانی مرتبط، سلسله نشست‌های میان رشته ای و تخصصی ... سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان سلسله نشست‌هایی با محوریت علمی برگزار می‌کند که نخستین نشست سه‌شنبه ٩ خردادماه ساعت ١١ با عنوان «نسبت خانواده با سینما؛ فرهنگ کودک و کودکانه شدن فرهنگ» در فرهنگسرای رسانه برگزار خواهد شد.

در این نشست دکتر نعمت‌الله فاضلی دکتری انسان‌شناسی اجتماعی و استاد دانشگاه، محمدعلی طالبی نویسنده و کارگردان سینمای کودک، سیدرضا صائمی منتقد سینما و کارشناس ارشد مطالعات فرهنگی و رسانه و محمدرضا مقدسیان بعنوان مجری و کارشناس سینما حضور خواهند داشت و به بحث و تبادل نظر پیرامون این موضوع خواهند پرداخت.

ورود به این نشست برای دانشجویان و علاقمندان به مباحث سینما آزاد است.

سی‌امین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ٩ تا ١٥ تیرماه در اصفهان برگزار می‌شود.

اجرای عمومی ربات ها هم احساس دارند در چین

گروه هنری یارا با کارگردانی لیدا وعیدی دور دوم اجرای عمومی نمایش "ربات ها هم احساس دارند" را در کشور چین آغاز می‌کند.

لیدا وعیدی نویسنده و کارگردان این نمایش است که از ۲۷ اردیبهشت تا ۹ خرداد ( ۱۷ تا ۳۰ می) در شهر چونگ گونگ چین و در ChongQing Grand theater for children روی صحنه است.

این کارگردان تئاتر، فاز دوم اجراهای این نمایش را در شهر شنزن چین اعلام کرد که از۱۰ خرداد تا ۵ تیر ( ۳۱ می تا ۲۶ ژون) در Shenzen little orange custle culture theater for children روی صحنه می رود.

و عیدی گروه هنری یارا را اولین گروهی معرفی می کند که به صورت مستقل اجرای عمومی نمایش در کشور چین داشته است.

نمایش ربات ها هم احساس دارند با بازی علیرضا دری ، لیدا وعیدی و مانلی دری با عروسک گردانی فرزاد سلیمانی به چین سفر کرده است. طراحی و ساخت عروسک این نمایش را حامد زارعان بر عهده داشته و علیرضا دری به عنوان مشاور کارگردان نیز معرفی شده است.

کارگردان «ماجرای نیمروز» پشت صحنه یک نمایش

محمدحسین مهدویان کارگردان «ماجرای نیمروز» یکشنبه ۷ خردادماه به تماشای «پاره‌های ساده» نشست.

به گزارش روابط عمومی این نمایش، یکشنبه شب گروه نمایش «پاره‌های ساده» میزبان محمدحسین مهدویان، گوهر خیراندیش، الهام کردا، لیلا زارع، بابک بهشاد، مهرداد ضیایی، مریم رحیمی و ... بودند. امروز دوشنبه داریوش فرهنگ و عباس رافعی به تماشای این نمایش می‌نشینند.

«پاره های ساده» به کارگردانی سیدعلی هاشمی تا جمعه ۱۲ خردادماه در تماشاخانه باران روی صحنه است.

عوامل این نمایش عبارتند از نویسنده: مهدی میرمحمدی، بازیگران (به ترتیب ورود به صحنه): سیما تیرانداز، الهام شکیب، کاوه خداشناس، الناز شاهوردی، علی دستانپور، هاله گرجی، فرزانه سکوتی، رضا سخایی و شکوفه هاشمیان، طراح صحنه و لباس: کتایون رنجبران، ساخت تیزر: مانی قدرت‌نما، عکاس: هادی نوید، طراح گرافیک: ترلان لطفی‌زاده، مشاور رسانه‌ای: محدثه واعظی‌پور، دستیاران کارگردان : آمنه شیخ‌الاسلام، سروش حسین‌زاده، مدیر صحنه : مهدی مختاری، منشی صحنه: علی قاسمی.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج