جاباما
۵۴۰۸۵۳
۳ نظر
۵۱۲۱
۳ نظر
۵۱۲۱
پ

«فلسطین»، از کتاب درسی لبنانی ها حذف شد

حذف سه درس مربوط به فلسطین از کتاب تاریخ عمومی مدارس لبنان به مثابه عادی سازی پنهان با رژیم اسرائیل به شمار می آید.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از روزنامه «الاخبار» حذف سه درس مربوط به فلسطین از کتاب تاریخ عمومی مدارس این کشور، یک رسوایی و گامی در مسیر «عادی سازی روابط با اسرائیل» است.

مصوبه حذف فلسطین از کتاب های درسی لبنان در سپتامبر ۲۰۱۶ به تایید «الیاس بوصعب» وزیر آموزش و پرورش لبنان رسید و اکنون اجرایی شده است، به این معنی که مدارس این کشور بر اساس آن سه درس مربوط به فلسطین را حذف و یک مطلب نیم صفحه ای تحت عنوان «اردن و مساله فلسطین تا سال ۱۹۶۷» را جایگزین آن کرده اند.

کمک مالی مشروط انگلیس به لبنان

ریشه این اقدام به کمک مالی برمی گردد که دولت انگلیس در سال ۲۰۱۴ در راستای حمایت از چاپ کتاب های درسی دانش آموزان به وزارت آموزش و پرورش لبنان پیشنهاد داد به این عنی که کتاب جغرافیا تنها به این دلیل که در نقشه درج شده در آن نام «فلسطین اشغالی» و نه «اسرائیل» نوشته شده بود، از این کمک ها مستثنی شد.

پس از مدتی، انگلیس اعلام کرد، «هبه» و کمک مالی تصویب شده از طریق موسسه «ادیان» به وزارت آموزش و پرورش پرداخت خواهد شد؛ موسسه ای که جزء سازمان های غیر دولتی است که با حمایت سفارت انگلیس در بیروت، برنامه های فرهنگی مشکوکی تحت عنوان «فرهنگ صلح» را اجرا می کند.

اندکی پس از آن دولت لبنان با واگذاری بخشی از مسئولیت های خود در اصلاح و تغییر کتاب های درسی به موسسه «ادیان»، مجال را ا برای دخالت این موسسه در محتوای کتاب های درسی فراهم آورد.

در همین ارتباط «یوسف مرعی» مسئول واحد بسیج تربیتی حزب الله گفت، درباره این اقدام مشکوک، به الیاس بوصعب وزیر آموزش و پرورش اعتراض کرد که تا کنون حاصلی نداشته است و اجرای این طرح در مدارس لبنان همچنان ادامه دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یک ایرانی

      جانان من اندوه لبنان کشت ما را...!
      احتمالا لبنانی‌ها دیدن فلسطین به مناقشه ی پنجاه ساله ی خود با اسراییل پایان داده, برای همین خواستن کاسه ی داغتر از آش نشن...!

    • بدون نام

      کجای کاری هخامنشیان هم از تاریخ بچه های مدرسه ما حذف کردن.

    • بدون نام

      همون خوابی که ۲۰۳۰ برای ما دیده.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج