۵۴۰۹۹۰
۳۳ نظر
۵۰۳۳
۳۳ نظر
۵۰۳۳
پ

آقای مدیری، پرسش «عاشق شده ای» بی حیایی است!

برنامه «دورهمي» از جمله برنامه‌هاي جذاب و پرمخاطبي است كه طي دوران پخش خود از ابتدا تاكنون مراحل بلوغ خوبي داشته، چنانکه عوامل آن در هر دوره سعي كرده‌اند نقاط ضعف آن را برطرف كنند و بيشتر نمود اجتماعي و مردمي داشته باشد.

روزنامه جوان - معصومه طاهري: برنامه «دورهمي» از جمله برنامه‌هاي جذاب و پرمخاطبي است كه طي دوران پخش خود از ابتدا تاكنون مراحل بلوغ خوبي داشته، چنانکه عوامل آن در هر دوره سعي كرده‌اند نقاط ضعف آن را برطرف كنند و بيشتر نمود اجتماعي و مردمي داشته باشد. از مشخصه‌هاي جالب «دورهمي» دعوت از برخي چهره‌هاي معروف و پرسيدن سؤالاتي خاص از آنهاست.
آقای مدیری، پرسش «عاشق شده ای» بی حیایی است!

يكي از سؤالاتي كه مهران مديري از همه مهمانان مي‌پرسد آن است كه آيا عاشق شده‌ايد؟! و مهمان برنامه مجبور است جلوي ديدگان حضار در استوديو و بينندگان تلويزيوني به ماجراي عاشقانه خود كه داشته است اعتراف كند. مثلاً در برنامه شنبه شب «دورهمي» كه پخش شد، مديري از خانم بازيگر مهمان برنامه پرسيد: آيا تا به حال عاشق شده‌ايد؟ و او گفت: من تفاوت زيادي بين عشق و دوست داشتن قائل هستم. من عاشق نيستم اما دوست داشتن در زندگي‌ام جريان دارد. ماجراي دوست داشتن مربوط به سه سال پيش است كه هنوز هم ادامه دارد.

او در جواب مديري كه پرسيد چرا ازدواج نمي‌كنيد، گفت: «ازدواج مقوله بسيار پيچيده‌اي است. من برخلاف خانم‌هاي زيادي كه مي‌گويند شوهر نيست بايد بگويم يكي از دلايلي كه ازدواج نمي‌كنم تعداد زياد خواستگارهايم است» كه انتخاب را برايم سخت كرده است كه مهران مديري در اين بخش با خنده گفت پس تكليف آن عزيزي كه دوستشان داشتيد چه مي‌شود؟ بله آن آقاي عزيز قرار است به زودي خيلي خوشبخت شوند... !

قطعاً اين‌گونه سؤال و جواب‌ها از دريچه تلويزيون به عنوان يك رسانه فراگير و عمومي داراي حساسيت است كه هم جنبه مثبت و هم جنبه منفي دارد. در جنبه مثبت آن كه هدف سازندگان برنامه «دورهمي» نيز قطعاً همين است، مجري قصد دارد تا ريشه‌يابي كند چرا شخصيت‌هايي كه تمكن و توانايي مالي دارند و مشهور هستند؛ چنانچه خواسته و ناخواسته به مدد رسانه‌ها الگوي بسياري از جوانان محسوب مي‌شوند ازدواج نكرده‌اند يا ديراقدام مي‌كنند يا ازدواج‌هاي ناموفقي دارند كه بعضاً هم منجر به طلاق شده است.

در واقع برنامه «دورهمي» مي‌خواهد با طرح اين نوع سؤال‌ها مبحث ازدواج را كه به خصوص براي برخي اقشار به مسئله دست چندمي و بي‌اهميت تبديل شده به يك دغدغه مهم برگرداند، براي همين است كه هيچ كدام از مهمانان برنامه «دورهمي» از تيغ اين سؤال مجري در امان نيستند؛ چه ازدواج كرده باشند و چه ازدواج نكرده باشند.

اما از جنبه منفي طرح چنين سؤالي هم نبايد ساده عبور كرد و به نظر مي‌رسد هرچند هدف خوب است اما روش طرح سؤال درست نيست و بايد به شيوه ديگري آن را بپرسند تا نتيجه معكوس ندهد.

وقتي از دختر يا پسر جواني درباره عاشق شدنش پرسيده مي‌شود و او مجبور است تا به نوعي اعتراف ‌كند كه زماني عاشق شده است يا نه. از سويي چنين مسئله‌اي باعث ريختن حيا در قاب تلويزيون و عادي‌سازي روابط عاشقانه بدون ازدواج مي‌گردد و از سوي ديگر ممكن است در زندگي خود فرد تأثير بدي بگذارد. لذا اگر رسانه ملي مي‌خواهد در امر ازدواج جوانان قدم خيري پيش بگذارد و حركت اجتماعي خوبي را نهادينه كند، خوب است بهتر از اين وارد عمل شود.

جمله سؤالي تاكنون عاشق شده‌ايد در بسياري از جاها كاربردي ندارد. همه مي‌دانيم كه هر انساني در طول زندگي‌اش طعم عشق را به نوعي تجربه كرده است. حال اگر آن فرد ازدواج نكرده باشد و جواب مجري را جلوي ميليون‌ها بيننده به صراحت بگويد، ممكن است در روابط زناشويي آتي‌اش به مشكل بربخورد. اگر هم متأهل باشد و بخواهد از تجربيات گذشته يا حال خود بگويد، باز هم ممكن است به روابط زناشويي‌اش ضربه بزند چه آنكه اين موضوع را به راحتي مي‌توان در عكس‌العمل مهمانان و نوع پاسخ دادن آنها ديد.

از طرفي ديگر برخي توجيهات عجيب چهره‌هاي مشهور براي فرار از اين سؤال خود ممكن است به فرهنگ‌سازي غلط در جامعه بينجامد يا حتي همين كه مهمان مجبور شود براي مصلحت خود يا خانواده‌اش تن به دروغ بدهد آن‌هم در مقابل ديدگان ميليون‌ها بيننده كه برخي از آنها براي حاشيه‌سازي در فضاي مجازي و شبكه‌هاي اجتماعي و اينستاگرام متأسفانه دست به هر كاري مي‌زنند و اخلاق را رعايت نمي‌كند، اتفاق جالبي نيست.

لذا به نظر مي‌رسد با توجه به هدف درستي كه برنامه‌سازان «دورهمي» دارند، همان سؤال قديمي به ظاهر كليشه‌اي اما تأثيرگذار را بپرسند كه چرا ازدواج نكرده‌ايد يا چطور شد كه ازدواج كرديد؟ اين سؤال‌ها به فرهنگ اسلامي - ايراني نزديك‌تر هستند و چه بسا ممكن است از بعد اثرگذاري هم توانايي تأثيرگذاري مثبت و بهنگام را داشته باشد. درهرحال بهتراست با درنظر گرفتن عناصر فرهنگ ايراني - اسلامي موجود طرح سؤالات در چنين برنامه‌هايي صورت گيرد تا اثرگذاري مطلوبي هم داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه مزخرف مشخصه با مدیری مشکل دارین

      پاسخ ها

      • علی

        واقعا.....نمیدونم مشکل برترین ها با مدیری چیه

    • بدون نام

      وای از این پس بخاطر یه سوال کل جوونا ازدواجشونو بخاطر یه سوال به تاخیر میندزان.چه کشفی!!!!!!!

    • بدون نام

      واقعا مدیری دگه شورشو در اورده اه،،چند روز دگه میپرسه تا الان...،

    • بدون نام

      به نظر من هم درست نیست رفتار مدیری بخصوص در رابطه با مهمان برنامش مریم معصومی بد بود

    • بدون نام

      بابا ولمون کنید ...خیابونا و مکانهای عمومی چیزهای دیگه نشون میدن اونوقت شما تو تلویزیون میخواین چیو نشون بدین

    • بدون نام

      با اینکه با این روزنامه و افکارش بشدت مخالفم ولی این بار درست میگوید شما فکر کنید وقتی از یک خانم مجرد میپرسد شما تاحالا عاشق شدی و این خانم مجبور میشود اعتراف کند که کسی رو دوست دارد اگه این خانم با آقا ازدواج نکند وبا کسی دیگه ازدواج کند چه مشکلاتی براش پیش میاد

    • بدون نام

      فرافکنی روانی .برای اینکه عشق برای متولدین سال گاو 1340 ودراینجا مدیری چیزی جز یک معمای قابل قبول نیست.

    • منتظر ظهور

      وای خدایا دارم خواب میبینم؟!
      متنی گذاشتن که هم انتقاد سازنده داره هم خوبی ها رو میگه!!!
      بازم از این کارا بکنید!
      خیلی صحبت های خوبی بود.
      سپاس

    • بدون نام

      برو بابا

    • بدون نام

      خداشفات بده

    • حسن

      چطو اون موقع كه به روحاني گير ميده كفو سوت ميزنيد.اگه خوبه همه چيش خوبه ديگه

    • بدون نام

      مهران مدیری خودش صاهاب صدا وسیما ست برای جذب مخاطب اون میتونه همه کار بکنه هرچند هر که مخالفش باشه روبا کلام توهین امیز تحقیر میکنه دیر نمیشه دستش رو میشه

    • بدون نام

      من بانظر نویسنده موافقم

    • بدون نام

      بعد از مرگ ازت میپرسن ایا عاشق شده ای ایا با عشق زندگی کرده ای

    • مهدی

      خیلیها هم جواب ندادن فکر کنم یه قسمتو بیشتر ندیده

    • بدون نام

      من فکر میکنم مدیری فقط برای جذابتر شدن برنامش این حرف ها رو میزنه

    • بدون نام

      بنده خدا چند تا انتقاد به وضع موجود کرده حالا دیگه رگبار رو گرفتن سمتش.

    • بدون نام

      کلا در برنامه های تلویزیون میلی در مورد این موارد سوال نفرمایید: مسائل عشقی، مسائل خانوادگی، پوشش، گرسنگی، بیکاری، تورم، طلاق، ازدواج فامیلی، اعتیاد... آخه ما کلا حساسیم و زود تحت تاثیر قرار می گیرم و سریع منحرف میشیم.

    • بدون نام

      انتقادسازند ومعقول وبجایی است .

    • بدون نام

      اصولاً کاراکتر جناب مدیری کاراکتری وقیح و پررو ست و دقیقاً بواسطه همین وقاحت و خودشیفتگی که به اینجا رسیده و داره همرو مسخره میکنه در حالیکه لوده و مسخره و خودشه

    • بدون نام

      عشق مهمترین مقوله زندگی است . تمامی اسلام عشق است . در کربلا بزرگترین نماد عشق بود. عشق ابعاد مختلف دارد که همه صور آن زیبا است . هر چه از عشق در جامعه ماتم زده ما صحبت بشود کم است. باید محبت ، دوست داشتن و عشق ورزیدن تبلیغ شود.

    • بدون نام

      تمام انتقادات به مدیری صحیح ولی بحث رواج عشق را وارد این مقوله نکنید . عشق بسیار مقدس است و جامعه خشونت زده ما نیاز به عشق و عطوفت دارد.

    • ابوولی

      اگرمدیری ازدولت حمایت میکرد.اگربدترین کارروهم میکردحمایتش میکردن.اینهابامدیری هم مشکل دارن

    • بدون نام

      همینکارا رو میکنید مردم میرن ماهواره میبینن.یه برنامه هم که پا میگیره هی سعی کنید بکشیدش پایین

    • بدون نام

      این استدلال کاملا احمقانه است .چرا که تلویزیون ایران بجهت انحصاری بودن فاقد نوآوری وتکنولوژی وجذابیت است.سرتاسرش وقاحت وبی شرمی وبی حیایی است.هرچه وهرکاری دلش بخواهد میکند.بدون توجه به نیازهای تماشاگرانش هرلحظه همه چیز رایکجا پخش میکند .اصلا روانشناسی پخش ندارد.مثلا زمان سرو شام که تمام اعضای خانواده دورهم جمعند تبلیغات پوشک پخش میشود.ویا زمانی که اطفال درخانه بیدار هستند فیلم های که سرشار از جنگ ودعوای خانوادگی،طلاق،خیانت،بی احترامی به بزرگتر،عشق وعاشقی،و.......پخش میشود.این خانه ازپایگاههای بست ویران است.

    • شیرین

      خوب مگه عشق و عاشقی قبل از ازدواج چه مشکلی داره؟؟
      چشمتونو باز کنید یه دور تو جامعه بزنید میبینید که عشق و عاشقی قبل ازدواج خیلی وقته عادی شده

    • بدون نام

      یک بار هم در برنامه "حالا خورشید" مجری پرسید صبحها کی از خواب بیدار میشید طرف گفت ساعت 2 ظهر بعد مجری مجبور شد بگه خب بعضی ها هم بعد نماز صبح دوباره می خوابند!
      به نظر من هم در این جامعه از کسانی که صداقت دارند و عادت به نقاب زدن ندارند همان سوالات کلیشه ای و بی خطر رنگ مورد علاقه و... را بپرسید.
      برای همینه خیلی ها با ماهواره راحت ترند.

    • بدون نام

      عشق عاشقی فقط در هوس خلاصه میشه ولاغیر

    • بدون نام

      روزنامه جوان داره به کیهان شدن نزدیک میشه

    • بدون نام

      به نظرم جو علیه مهران مدیری راه میندازید

    • بدون نام

      درسته آقای مدیری باید سوال خود را جوری دیگر مطرح می کرد ولی اگه کسی میخواد بایک نفر ازدواج کنه باید بدونه که اون شخص قبلا با کسی رابطه داشته یا نه بحث یه عمر زندگی اینا فقط می خوان گیر بدن آقای مدیری هم بیشتر برای جذاب کردن برنامه اش این سوال را می پرسند وگرنه چه لزومی داره که این سوال رو بپرسه

    • بدون نام

      اصلا مشکل شما با آقای مدیری چیه؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج