جاباما
۵۴۱۱۱۹
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

تکذیب مرگ کارگر نیشابوری بر اثر تب کنگو

رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: موارد منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر مرگ کارگر شاغل در کارخانه فولاد نیشابور به علت تب کریمه – کنگو شایعه و کذب است.

خبرگزاری ایرنا: رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: موارد منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر مرگ کارگر شاغل در کارخانه فولاد نیشابور به علت تب کریمه - کنگو شایعه و کذب است.
دکتر محسن عظیمی نژاد افزود: از پنج سال گذشته تاکنون موردی از تب کنگو در شهرستان های نیشابور و فیروزه مشاهده نشده است.
وی اظهار کرد: تب کریمه کنگو در صورت تشخیص زودهنگام، قابل درمان است و داروی این بیماری در کشور موجود است.
وی گفت: تب کریمه -کنگو (CCHF) یک بیماری حاد تب‌ دار و خونریزی دهنده است که از طریق گزش کنه یا تماس با خون، ترشحات یا لاشه دام آلوده به انسان انتقال می یابد و قابلیت سرایت از انسان به انسان را دارد.
در روزهای اخیر شیوع تب کریمه کنگو در برخی مناطق کشور و انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر ابتلای کارگر شاغل در مجتمع فولاد نیشابور به تب کریمه کنگو و مرگ وی، نگرانی مردم به ویژه ساکنان نیشابور را دامن زده است.
در پیام منتشر شده در فضای مجازی چنین عنوان شده است که علت مرگ این کارگر کشتار غیر مجاز گوسفند در جلو ماشین جدیدش بوده به طوریکه این کارگر هنگام کشتار گوسفند، دستش خراش برداشته و بر اثر تماس با خون گوسفند آلوده به تب کنگو مبتلا شده و پس از انتقال به بیمارستان فوت کرده است.
در این خبر که همراه با عکس هایی از نحوه دفن جسد کارگر مبتلا به تب کنگو بین کاربران در فضای مجازی دست به دست شده، چنین آمده است که مراسم خاکسپاری توسط کارکنان شبکه بهداشت و بدون حضور خانواده بیمار، با قرار داشتن جسد آغشته به آهک و اسید داخل وکیوم و تابوت پلاستیکی پِرِس شده، صورت گرفته و جسد بیمار در عمق 3 متری زمین دفن شده است.

یک مسوول: هیچ مورد تب کریمه کنگو در گناباد مشاهده نشد
رئیس شبکه دامپزشکی گناباد نیز گفت: بر خلاف شایعات و مطالب مطرح شده در فضای مجازی هیچ مورد مشکوکی از بیماری تب کریمه کنگو در این شهرستان مشاهده نشده است.
دکتر ایرج مقیمی شهری روز سه شنبه در کارگروه سلامت گناباد با اشاره به برخی مطالب و عکس های غیر واقعی از ابتلا به تب کریمه کنگو در این شهرستان در فضای مجازی از مردم خواست به این شایعات که موجب افزایش نگرانی های عمومی می شود، توجه نکنند.
وی افزود: با نظارت کامل بر روند حمل و نقل و ذبح دام در گناباد جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد و باید با رعایت موازین بهداشتی در این بخشها از ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.
وی از مردم خواست گوشت مصرفی خود را از مراکز معتبر تحت نظارت دامپزشکی خریداری و از هر گونه ذبح دام خارج از شبکه جلوگیری کنند.
فرماندار گناباد هم با اشاره به قرار گرفتن این شهرستان در نقطه ورودی استان خراسان رضوی بر توجه جدی فرماندهی انتظامی، دامپزشکی و معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بر روند جابجایی دام و شناسایی موارد مشکوک احتمالی تاکید کرد.
محمد علی نبی پور خواستار اطلاع رسانی بیشتر برای تنویر افکار عمومی نسبت به تبعات تب کریمه کنگو از طریق رسانه های ارتباط جمعی و فضاهای مجازی شد.
وی گفت: برداشت آب به صورت سنتی از طریق آب انبارها موجب شیوع بیماری های عفونی می شود و باید با افزایش آگاهی های عمومی مردم را از این امر بر حذر داشت.
وی افزود: با توجه به افزایش گرمای هوا و احتمال ابتلا به بیماریهای واگیردار در صورت رعایت نکردن موازین بهداشتی، نظارت بیشتر بر روند توزیع مواد غذایی و شیرینی جات در واحدهای صنفی و هم افزایی دستگاه های اجرایی و ارگانهای مختلف در این زمینه ضروری است.
نبی پور همچنین از روند جمع آوری زباله و پسماند و وضعیت کشتارگاه فعلی گناباد انتقاد کرد و خواستار ساماندهی و توجه بیشتر مسئولان ذیربط و شهرداری در این زمینه شد.
شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج