جاباما
۵۴۱۱۶۳
۲ نظر
۵۰۲۲
۲ نظر
۵۰۲۲
پ

نگرانی از رواج استفاده از رحم اجاره‌ای در کشور

رییس انجمن متخصصان زنان، مامایی و نازایی نسبت به تبدیل شدن استفاده از رحم اجاره‌ای به فرهنگ در کشور ابراز نگرانی کرد.

خبرگزاری ایلنا: اعظم سادات موسوی؛ رییس انجمن متخصصان زنان، مامایی و نازایی با بیان اینکه در هیچ جای دنیا استفاده از رحم اجاره‌ای یک خواسته دلخواه نیست، گفت: استفاده از رحم اجاره‌ای در تمام دنیا در صورت شرایط خاص انجام می‌شود و سازمان بهداشت جهانی در شرایطی که مادر به دلایل خاصی رحمش را از دست داده باشد، اجازه استفاده از رحم اجاره‌ای را می‌دهد.

او با اشاره به شرایط مادر برای استفاده از رحم اجاره‌ای ادامه داد: زنان تنها در صورت از دست دادن رحم خود بر اثر بیماری، نداشتن رحم به طور مادرزادی، آسیب رحم بر اثر سقط‌های مکرر و یا انجام پیوند کبد اجازه استفاده از رحم اجاره‌ای را دارند.

رییس انجمن متخصصان زنان، مامایی و نازایی تصریح کرد: زنانی می‌توانند از رحم اجاره‌ای استفاده کنند که با وجود بیماری اما عمر طبیعی برای او از سوی پزشک پیش‌بینی شده است، در غیراینصورت اجازه استفاده از رحم اجاره‌ای را ندارند.

موسوی با اشاره به معاهده بین درخواست کننده رحم اجاره‌ای و صاحب رحم، خاطرنشان کرد: طبق قانون باید یک معاهده‌ای بین آنها منعقد شود تا بعدها از لحاظ حقوقی و عاطفی برای طرفین مشکلی ایجاد نشود.

او با اشاره به استفاده از رحم اجاره‌ای در ایران تصریح کرد: در ایران نیز بیمارانی هستند که به دلایل مختلف از رحم اجاره‌ای استفاده می‌کنند از جمله بیماری که به دلیل سرطان رحم خود را از دست داده بود و خواهرش رحم خود را برای بارداری در اختیارش قرار داد.

رییس انجمن متخصصان زنان، مامایی و نازایی ادامه داد: زنانی که داوطلب هستند در مراکز نازایی ثبت‌نام می‌کنند، سپس از نظر سلامت بررسی می‌شوند و یک قرارداد رسمی در مرکز نازایی بین دو طرف منعقد و براساس آن حق و حقوق دو طرف مشخص و اگر مبلغی نیز تعیین شده باشد، بر طبق قرارداد پرداخت می‌شود.

موسوی در پاسخ به این سوال که آیا استفاده از رحم اجاره‌ای در ایران آمار بالایی دارد یا نه گفت: آمار دقیقی در این زمینه ندارم، اما به هر حال تجربه زیادی در این مورد وجود دارد و ما امیدواریم که این اتفاق به یک فرهنگ در جامعه ما تبدیل نشود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بله بایدفرهنگ سازی شودودرصداوسیما وبرنامه ماه عسل کسی بیاورند که این مشکل واحتیاج به کمک داره تامردم عیب ندانند وبرای کمک به یکدیگراقدام کنند

    • بدون نام

      باسلام و خسته نباشید اخه چه اشکالی داره مگه چی میشه حتما احتاج دارن دیگه هیچ کس بی مورد این کار را نمی کند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج