۵۴۱۲۱۰
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

برنامه جشنواره فیلم کارلووی‌واری ۲۰۱۷

یکی از مهم‌ترین فستیوال‌های سینمایی اروپایی یعنی جشنواره فیلم کارلووی واری برنامه‌های پنجاه‌ودومین دوره خود را که به زودی کلید می‌خورد، اعلام کرد.

خبرگزاری مهر: یکی از مهم‌ترین فستیوال‌های سینمایی اروپایی یعنی جشنواره فیلم کارلووی واری برنامه‌های پنجاه‌ودومین دوره خود را که به زودی کلید می‌خورد، اعلام کرد.

به نقل از هالیوود ریپورتر، جورج اوواشویلی فیلمساز مشهور گرجستانی ماه آینده با فیلم «خیبولا» به جشنواره فیلم کارلووی واری باز می‌گردد. داستان این فیلم درباره زندگی اولین رییس جمهوری کشور تازه استقلال از جمهوری شوروی در اوایل دهه ۱۹۹۰ است.
برنامه جشنواره فیلم کارلووی‌واری 2017

اوواشویلی که جایزه گوی بلورین جشنواره چک را سال ۲۰۱۴ برای فیلم «جزیره ذرت» دریافت کرده، امسال نیز در بخش رقابتی این جشنواره حضور دارد و با رقبایی چون بوریس خلبنیکوف کارگردان روسی با فیلم «آریتمی» درباره شکست ازدواج بین دو پزشک و نیز آخرین فیلم کرزیستوف کراوتس کارگردان فقید لهستانی با عنوان «پرندگان دارند در کاگولی آواز می‌خوانند» با موضوع نسل‌کشی در رواندا رقابت می‌کند. این فیلم پس از درگذشت این کارگردان توسط همسر و دستیارش یوآنا کاسکراتزه تکمیل شد. این زوج در سال ۲۰۰۴ برای فیلم «نیکیفور من» برنده جایزه گوی بلورین این جشنواره شده بودند.

این جشنواره که امروز سه‌شنبه فهرست برنامه‌هایش را اعلام کرده جایگاهی نیز برای ملاقات صنعت فیلم اروپای مرکزی و شرقی در نظر گرفته تا بتواند به کشف استعدادهای جدید کمک کند.

در عین حال مثل سال‌های پیش که این جشنواره میزبان چهره‌های هالیوودی چون مل گیبسون، رابرت دنیرو، شارون استون، جان تراولتا و هلن میرن بوده، امسال کیسی افلک از میهمانان جشنواره است که جایزه افتخاری جشنواره را نیز دریافت می‌کند.

در این دوره همچنین از کن لوچ کارگردان بریتانیایی و پل لاورتی فیلمنامه‌نویس همکار وی که مدت‌هاست با هم کار می‌کنند، تجلیل می‌شود. از فیلم هایی که آنها در همکاری با هم ساخته‌اند می توان از «اسم من جو است»، «بادی که کشتزار جو را تکان می دهد» و «من، دنیل بلیک» نام برد.

کارل اوچ مدیر هنری جشنواره با اعلام فهرست برنامه‌های امسال در پراگ، گفت: امسال فیلم‌های منتخب چنان به این فهرست راه‌یافته‌اند که بتوان استعدادهای جدید را کشف کرد.

در بخش رقابتی امسال همچنین اونور سیلام کارگردان ترکیه با نخستین فیلمش با عنوان «بیشتر» که درباره یک پسر ۱۴ ساله است که وارد دنیای تاریک زندگی پدرش در نقل و انتقال پناهندگان شده است، «کیک پز» ساخته افیر رائولگراتزیز درباره رییس شیرینی فروشی آلمانی، «خط» ساخته کارگردان سالوواک پیتر بیجک درباره قاچاق سیگار، فیلم واسلاو کادرنکا کارگردان چک با عنوان «جنگجوی صلیبی کوچک»، فیلم «مردان گریه نمی‌کنند» ساخته آلن درلجویک کارگردان بوسنیایی درباره درمان روانی مبارزان پیشین ۲۰ سال پس از جنگ یوگسلاوی و فیلم «جاده رالانگ» ساخته کارما تاکاپا فیلمساز هندی که داستان زندگی چهار نفر را در هیمالیا روایت می‌کند، است.

در این جشنواره همچنین برای نخستین بار فیلم‌هایی از سراسر جهان اکران می‌شوند که «همکاری» ساخته نیکلاس سیلهول کارگردان فرانسوی، «تغییر کن» ساخته راشل ایزراییل فیلمساز آمریکایی و «خبرهای کوتاه» ساخته لولیا روجینا فیلمساز رومانیایی از جمله آنهاست.

یک بخش رقابتی دیگر نیز با عنوان «از شرق تا غرب» شامل اکران جهانی فیلم‌هایی از آذربایجان، اوکراین، و ... در برنامه امسال در نظر گرفته شده است.

در همین حال در بخش رقابتی مستند نیز فیلم‌هایی از فیلمسازان چک، رومانی، و ... نمایش داده می شود.

پیشتر اعلام شده بود جیمز نیوتون هاوارد آهنگساز، کنجی میزوگوچی کارگردان و جیری بردکا فیلمبردار نیز در همین دوره مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

این فستیوال که در شهر کارلووی واری خارج از پراگ واقع در جمهوری چک برگزار می شد، نسخه‌ای بازیابی شده از فیلم سال ۱۹۶۶ «مغازه مِین استریت» ساخته یان کادار و المار کلوس را هم به نمایش خواهد گذاشت که جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان را از آن خود کرده بود.

هاوارد که از آهنگسازی های سینمایی‌اش می‌توان به فیلم های «حس ششم»، «زن زیبا» و «بتمن آغاز می‌کند» اشاره کرد، جایزه گوی بلورین را برای کمک‌های خارق العاده به سینمای جهان دریافت می‌کند. او همچنین در یک پیش نمایش جهانی، اجرای زنده موسیقی فیلم «هیولاهای شگفت‌انگیر و زیستگاه آن ها» را در افتتاحیه فستیوال همراه با ارکستر سمفونیک ملی جمهوری چک برای حضار اجرا می‌کند.

میزوگوچی کارگردان فقید ژاپنی که می توان از فیلم های اصلی اش به «زندگی اوهارو»، «اوگتسو» و «سانشوِ ضابط» اشاره کرد، با نمایشی از ۱۰ فیلمش مورد تحسین قرار خواهد گرفت.

این فستیوال همچنین سالگرد تولد ۱۰۰ سالگی بردکا، فیلمبردار چک را با نمایش فیلم «لیموناد جو» به همراه گلچینی از فیلم های کوتاه او جشن خواهد گرفت.

در برنامه های دیگر، جایزه رییس کارلووی واری برای همکاری هنری به واچلاو ورلیچک نویسنده و کارگردان می‌رسد که «چه کسی می‌خواهد جسی را بکشد؟»، «شما یک بیوه هستید، قربان!» و «دختر جاروسوار» از جمله فیلم هایش هستند.

در نهایت، تریلری جدید از فستیوال کارلووی واری با نقش آفرینی جوزف سومر، ستاره اهل جمهوری چک در شب افتتاحیه روی پرده می رود. مثل بسیاری از تریلرهای معروف و محبوب کارلووی واری که تا به حال امثال هلن میرن، هاروی کایتل، جود لاو و میلوش فورمن در آن‌ها بازی کرده اند، این یکی هم به کارگردانی ایوان زاکاریاس کارگردانی شده است.

پنجاه و دومین دوره جشنواره فیلم کارلووی واری از ۳۰ ژوئن تا ۸ جولای برگزار می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج