جاباما
۵۴۱۳۰۰
۳ نظر
۵۰۰۹
۳ نظر
۵۰۰۹
پ

رستاخیز پایداری‌ ها در سکوت اصولگرایان!

جبهه پایداری یکی از بازیگران اصلی اصولگرایان در میدان انتخابات بود. آنها زمانی وارد ماجرا شدند که ابراهیم رئیسی به دیدار مصباح یزدی رفت و در آن دیدار پدر معنوی جبهه پایداری پیشنهاد کرد که به هیچ ائتلاف تشکلی توجه نکند و حتما در انتخابات حضور داشته باشد.

فرارو: بعد از انتخابات ریاست جمهوری هرچقدر چهره های مطرح جریان اصولگرایی را سکوت سنگین فرا گرفته است، اعضای جبهه پایداری دوره افتاده اند و در حال فضا سازی علیه دولت هستند. از ماجرا بیانیه و ادعای تخلف های تاثیرگذار انتخاباتی تا ماجرای تحویل سردار سلیمانی توسط ظریف.

جبهه پایداری یکی از بازیگران اصلی اصولگرایان در میدان انتخابات بود. آنها زمانی وارد ماجرا شدند که ابراهیم رئیسی به دیدار مصباح یزدی رفت و در آن دیدار پدر معنوی جبهه پایداری پیشنهاد کرد که به هیچ ائتلاف تشکلی توجه نکند و حتما در انتخابات حضور داشته باشد. این در حالی بود که پیش از آن هنوز نه حضور رئیسی جدی شده بود و نه از لیست جمنا بیرون آمده بود.

بعد از این ماجرا پایداری‌ها تمام قدر در کنار رئیسی ایستادند و دوباره ماجرای کاندیدای اصلاح را مطرح کردند. آنها که سال‌هاست تاکید زیادی بر این موضوع دارند اینبار هم با فرا رسیدن ایام انتخابات دوباره آن را به میان آوردند اصرار داشتند که بهترین گزینه از میان شهردار تهران و تولیت آستان قدس، ابراهیم رئیسی است و همه باید از او حمایت کنند.

همین هم شد و قدرت پایداری ها و رهپویان و ایثارگران به اصولگرایان چربید و محمدباقر قالیباف را از بازی حذف و همه پشت رئیسی ایستادند. نامزد به اصطلاح اصلح معرفی شد اما نتوانست حسن روحانی را در این کارزار سیاسی شکست دهد.

بازی به باخت ختم نشد. حالا شرایط به گونه ای تغییر کرده است که هر روز از حامیان رئیسی اخبار و اطلاعات جدید منتشر می شود که هرکدام از آنها نوعی حمله مستقیم به دولت به شمار می آیند و وظیفه اصلی را جبهه پایداری به عهده دارد که به عنوان تریبون و نوک پیکان حامیان رئیسی اقدام می کند.

به همین دلیل بعد از اعلام نتیجه انتخابات اولین ایده ای که اجرایی کردند مسئله جلب توجه ها به رای ۱۵میلیونی ابراهیم رئیسی بود و با بیان این مسئله که دولت نباید این جمعیت را نادیده بگیرد تلاش کردند خود را مطالبه گر جلوه دهند و امتیازهایی از دولت دریافت کنند و چراغ اول را هم عزت الله ضرغامی روشن کرد و در کانال تلگرامی خود نوشت: به جناب آقای رئیسی خدا قوت می‌گویم. او با پشتوانه قریب به ۱۶ میلیون رای که در تاریخ انتخابات کشور به عنوان نفر دوم بی سابقه است، وضعیت استثنایی دارد. وی افزود: او می‌تواند در جایگاه نظارتی و آلترناتیو قوی نسبت به دولت، در پی‌گیری مطالبات مردم و ضمانت اجرایی و عده‌ها نقش تاریخی ایفا کند.

بعد از آن، بازی به سمتی رفت که مدعی تقلب و تخلف در انتخابات شدند و ابراهیم رئیسی هم این طرح را به مرحله اجرا درآورد. او طی نامه‌ای از شورای نگهبان خواست به تخلف‌های گسترده رسیدگی کند. این نامه بعداز نامه وی به حسن روحانی بود که آنجا هم به این مسائل اشاره کرده بود. با اینحال برخی از چهره ها مانند موحدی کرمانی اعلام کردند که تخلف‌ها تاثیرگذار نبود اما جبهه پایداری نظر متفاوتی داشت.

آنها طی بیانیه ای پارا فراتر گذاشتند و اعلام کردند: تخلفات گسترده و اثرگذار انتخاباتی نیز از جمله مسائل مهمی است که می‌بایست به آنها توجه کرد. در این انتخابات متأسفانه از القای دروغ ۸ ساله بودن مدت ریاست جمهوری در ایران و تهدید مردم شهرستان‌ها و روستاها به قطع امکانات آن مناطق درصورت کم بودن آرای کاندیدای دولت مستقر در صندوق آن حوزه‌ها توسط مسئولین مربوطه، پخش کردن بی‌حساب و کتاب پول بین فرمانداران و دهیاران و ترساندن مردم از وقوع جنگ در صورت رأی آوری کاندیدای رقیب گرفته تا خرید و فروش وسیع رأی در سراسر کشور، نرساندن تعرفه رأی به تعداد زیادی از حوزه‌های رأی گیری، شروع رأی گیری در تعدادی از حوزه‌ها ساعت‌ها پس از آغاز ساعت رسمی رأی گیری، عدم درج شهرت آقای رئیسی در تعدادی از حوزه‌های اخذ رأی، چاپ در ردیف اول و با فونت درشت نام آقای حسن روحانی در شعبات اخذ رأی، امتناع از رأی گرفتن از مردم در ساعات پایانی اخذ رأی در حوزه‌ها و مناطقی که رأی دکتر رئیسی بالاتر از رقیب بوده در حالی که اخذ رأی در بسیاری از حوزه‌های دیگر تا ساعت‌ها- حتی پس از ساعت ۲۴ روز ۲۹ اردیبهشت- ادامه داشته است، در نظر نگرفتن شعبه و صندوق رأی گیری در بسیاری از مناطق روستایی که عمدتاً رأی آقای رئیسی در این مناطق بالاتر از رقیب بوده است و... به وقوع پیوست. اسناد این تخلفات در بیش از ۳ هزار صفحه هم اکنون در اختیار شورای نگهبان گذاشته شده است. امید آن می‌رود که رسیدگی به این تخلفات و مجازات خاطیان جلوی تبدیل شدن آن به یک روند و سنت غلط را بگیرد.

این ادعاهای جبهه پایداری اعتراض ها را به وارد فاز جدیدی کرد. آنها دولت را به صراحت متهم کردند که پیروزی در انتخابات با تخلف صورت گرفته است. اما باز هم به اینجا ختم نشد. بعد از آن رسانه های منتسب به جریان پایداری اخبار و گزارش هایی را منتشر کردند که در آنها نیز دولت را متهم به تقلب می کردند.

بعد از این ماجراها جبهه پایداری حمله به شخص روحانی و البته محمدجواد ظریف را در دستور کار خود قرار دادند و داستان هایی تعریف کردند که با واکنش های گسترده ای مواجه شد. اولین داستان را محمود نبویان روایت کرد. تو قصه را با سوگند جلاله و تهییج مکرر مخاطبان با خطاب‌هایی مانند باغیرت‌ها و غیره آغاز کرد و گفت که کل هسته‌ای رو دادن تا روابط بانکی برقرار بشه نشد! دیدن سرشون کلاه رفته رفتن بهشون گفتن باید حاج قاسم سلیمانی رو کت بسته تحویل ما بدید تا ما fatf رو برقرار کنیم! وزیر ما هم امضا داده که حاج قاسم رو کت بسته تحویل بده! آی مردم این درد رو ما کجا ببریم؟!

بعد از این ادعای نبویان کریمی قدوسی وارد بازی شد و دوباره محمدجواد ظریف را هدف قرار داد و در مجلس مدعی شد: ظریف با دستور به پدافند هوایی، مانع نشستن هواپیمای حامل فرماندهان سعودی که حریم هوایی ایران را نقض کرده بود، شده است. کریمی قدوسی گفت که فرماندهان ارتش عربستان با این هواپیما عازم قرقیزستان بودند تا در جلسه ای با آمریکایی ها در مورد داعش گفت و گو کنند. کریمی قدوسی همچنین مدعی شد که نقض حریم هوایی ایران بعد از برجام بیش از ده برابر افزایش یافته است و البته مستندی برای آن ارائه نکرد. جالب تر اینکه او ادعاهای نبویان را رد کرد و گفت: رئیس جمهوری و وزیر خارجه در حدی نیستند که بتوانند از این تصمیمات بگیرند.

همچنین یکی دیگر از ادعاهایی که از جریان حامی ابراهیم رئیسی توسط رسانه های آنها طی روزهای اخیر آن را دستاویز قرار داد تا دولت را تخریب کند مسئله صادرات رایگان گاز به ترکیه بود. آنها مدعی شدن در خصوص پرونده کرسنت از سال گذشته دولت گاز رایگان به ترکیه صادر می کند. این در حالی بود که صادرات صورت می گرفت اما نه به دلیل کرسنت. این گاز به واسطه شکایت سال۹۱ترکیه به این کشور انتقال داده می شد تا مابه‌التفاوت قیمت تسویه شود.

در مجموع با وجود اینکه بیش از ۱۰ روز از اعلام نتیجه انتخابات گذشته است هنوز جریان اصولگرایی از لاک خود بیرون نیامده است و فعالان و چهره های برجسته این جریان سکوت کرده اند. البته این در ایام پیش از انتخابات هم در این جریان به وجود آمده بود و برخی افراد (امیر محبیان)در همان دوره به واسطه فشارهای برخی طیف‌ها یا سکوت کرده بودند یا تغییر موضع داده بودند(احمد توکلی) و رویکرد تندی نسبت به دولت اتخاذ کرده بودند.

با اینحال واضح است که در چنین وضعیتی جبهه پایداری که مدت ها بود نادیده گرفته می‌شد و در بازی حضور نداشت با سکوت جریان اصولگرایی، سعی دارد خود را جز بازیگران اصلی قرار دهند از یک سو در مجلس لابی می کند و از سوی دیگر دولت را متهم به تقلب می کند. ضمن اینکه ظریف را هم هدف قرار داده اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سید

      جریان پایداری هرچه میگذرد بیشتر چهره ی واقعی خود و سرانش رو نشون میده ، هرچه میگذره بیشتر افتخار میکنم که طرفدار اعتدال بودم و هستم.
      یا حق

    • بدون نام

      سعی کاملا بیهوده است . اینان به تاریخ پیوستند و فقط با اینکار سرعت آنرا بیشتر می کنند‌ دروغ های آنان حتی برای اصول گراها مشخص است

    • بدون نام

      گویا این تندروها برعکس تظاهر به تدین بویی از انصاف وداد نبرده مغز وذهن مردم را چیزی مثل کدو تنبل فرض کرده اند نه مثل کامپیوتری که اطلاعاتش آپدیت است..تحویل کت بسته سردارسلیمانی که ازهمین رسانه باصدای آخوند نبویان منتشر شد توهین مستقیم به سردار ومشت نمونه خروار است از جمع موسوم به پایداریها واصول گراهای تندرو است دراشاعه شارلاتانیزم با آن پدر معنوی...بله هیچ قابل انکارنیست که اگر درقدرت بودند جنگ که سهل است هر مصیبتی را تحمیل میکردند ودرهای مملکت مسدود مثل کره شمالی درگوشه انزوا واقتصادریاضتی..پدیده بالاترعصر حاضر بالاتر از شکافت اتم .اینترنت جهانی فضای مجازی است وبالا بودن اطلاعات وتجزیه وتحلیل مردم..یکی از شاهان قاجار گفته بود باسواد بودن قاطبه رعایای ما بمثابه تهدید علیه دولت محروسه فخیمه ما هست .! درد تندروها هم همین است وجنگ بافضای رسانه ای وذهنیت مردم که فعلا درمانی ندارد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج