۵۴۱۵۶۱
۱۳ نظر
۵۰۰۴
۱۳ نظر
۵۰۰۴
پ

روزنامه جوان: موسوی و کروبی به حصر راضی اند

در مقاطعي چون انتخابات، مطرح‌كنندگان ايده رفع حصر، صرفاً با اهداف و انگيزه‌هاي سياسي اين موضوع را مطرح كرده تا تنور رأي‌آوري خود را از اين طريق گرم نمايند. آنان به صورت جدي به دنبال رفع حصر نبوده و نيستند زيرا از ميان سه‌گزينه تداوم حصر، رفع حصر و آزاد بودن موسوي و كروبي و يا رفع حصر و محاكمه و مجازات آنان، گزينه تداوم حصر را براي حيات سياسي خود مفيدتر ارزيابي مي‌كنند.

یدالله جوانی در جوان نوشت: برخي از رجال سياسي كشور، برخي از مسئولان كشور، برخي از جريان‌هاي سياسي و احزاب كشور، هر حركت و انتقاد عليه خود را كه با منافع و رويكردهاي‌شان مغايرت داشته باشد، توطئه قلمداد كرده و اينگونه برآشفته مي‌شوند، لكن براساس همان منافع جرياني چشم به روي توطئه‌ها عليه نظام اسلامي كه حفظش از ديدگاه حضرت امام خميني (ره)، اوجب واجبات است، مي‌بندند و با هزاران توجيه به دنبال تبرئه توطئه‌گران هستند.
آقاي روحاني با توطئه‌ خواندن انتقادات وارده و منطقي به سند ۲۰۳۰ كه بعضاً از سوي مراجع بزرگوار تقليد، اساتيد دانشگاه، اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و عده قابل‌توجهي از فرهنگيان و معلمان عزيز مطرح شده، مي‌گويد از اين توطئه نخواهد گذشت و تا پايان دولت دوازدهم آن را دنبال خواهد كرد. حال بايد از آقاي روحاني و جريان‌هاي همسو با ايشان و هواداران‌شان، ‌اين سؤال را پرسيد كه چگونه توقع دارند نظام جمهوري اسلامي، از توطئه‌گران و فتنه‌گران و براندازان نظام در سال ۸۸ بگذرد و چشم به روي اين همه خيانت و جنايت بربندد؟!

آقاي روحاني انتقادات به سند 2030 را توطئه‌اي عليه دولتش مي‌داند، اما ادعاي تقلب در انتخابات از سوي آقايان موسوي و كروبي در سال 88 را كه براساس مدل و الگوي انقلاب‌هاي رنگي با هدف براندازي نظام اسلامي انجام گرفت، توطئه نمي‌داند!
ممكن است آقاي روحاني و همفكران ايشان در جبهه اصلاحات بگويند آقايان موسوي و كروبي و همچنين همراهان اين دو نفر مانند سيد محمد خاتمي، دچار سوءتفاهم شده بودند و تصور مي‌كردند در انتخابات تقلب شده و بر مبناي اين تصور، موضوع تقلب را مطرح كردند.
آيا مي‌شود اين توجيه را پذيرفت؟ راه برطرف كردن چنين سوءتفاهمي، آيا لشكركشي خياباني و ايستادن در مقابل نظام و تمام نهادهاي قانوني و ايجاد اغتشاش و ناآرامي در كشور است؟ يا كسي كه سوءتفاهم نسبت به نتيجه انتخابات پيدا مي‌كند، طبق قانون بايد با طرح شكايت و ارائه مستندات و درخواست بازشماري آراي ريخته شده در صندوق‌ها، نسبت به واقعيات علم پيدا نمايد؟ آقاي روحاني كه خود را يك حقوقدان معرفي مي‌كند، پاسخ اين سؤال را به درستي مي‌داند.

محاكمه و مجازات به خاطر دروغ‌پردازي‌هايي كه از سوي جريان فتنه و سران آن انجام گرفت و اعتماد عمومي به نظام اسلامي مخدوش شد. محاكمه و مجازات به خاطر خسارت‌هايي كه به اموال عمومي و خصوصي در اغتشاشات هشت ماهه وارد شد. محاكمه و مجازات به خاطر خسارت‌هايي كه به اعتبار ملت ايران و نظام جمهوري اسلامي در عرصه بين‌المللي با وقوع فتنه ۸۸ وارد شد. محاكمه و مجازات به خاطر فشارهايي كه با تشديد تحريم‌ها عليه ملت ايران در پي فتنه ۸۸ از سوي نظام سلطه اعمال شد.

آري، دلايل براي ضرورت برپايي يك دادگاه عادلانه بر محاكمه و مجازات سران فتنه (اعم از محصورين و كساني كه‌ آزاد مي‌چرخند)، بسيار زياد است. آنچه مهم است، فراهم شدن اقتضائات زماني براي تشكيل چنين دادگاهي مي‌باشد. به طور قطع اگر در پي فتنه ۸۸ اين شرايط مهيا بود، آقايان موسوي و كروبي هم به عنوان برخي از سران داخلي فتنه امريكايي ـ صهيونيستي محاكمه مي‌شدند. تصميم خردمندانه عالي‌ترين نهاد امنيتي كشور، يعني «شوراي عالي امنيت ملي»، مبني بر در حصر قرار گرفتن اين آقايان، به دليل فراهم نبودن شرايط براي محاكمه بود. به طور قطع اين نهاد قانوني تصميم‌گيرنده براي حصر موسوي و كروبي، زماني به پايان حصر نظر خواهد داد كه امكان محاكمه با رعايت مصالح كشور فراهم باشد.
البته نگارنده بر اين اعتقاد است كه در مقاطعي چون انتخابات، مطرح‌كنندگان ايده رفع حصر، صرفاً با اهداف و انگيزه‌هاي سياسي اين موضوع را مطرح كرده تا تنور رأي‌آوري خود را از اين طريق گرم نمايند. آنان به صورت جدي به دنبال رفع حصر نبوده و نيستند زيرا از ميان سه‌گزينه تداوم حصر، رفع حصر و آزاد بودن موسوي و كروبي و يا رفع حصر و محاكمه و مجازات آنان، گزينه تداوم حصر را براي حيات سياسي خود مفيدتر ارزيابي مي‌كنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      در مقابله اعدام، باید هم راضی به حصر باشند

      پاسخ ها

      • حسین

        مکتب پیامبر میگفت اعدام بدون محکمه؟

    • بدون نام

      چه کسی حاضره تو خصر بمونه؟؟ اتفاقا بهتره که حصر بشکنه و در یک دادگاه علنی محاکمه بشن!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره تواون دادگاهم اول احمدی نزاد رو باید محاکمه کنن

    • آرش

      البته، روزنامه جوانه و طرفدارای معلوم الحالش. بایدم اینجوری تیتر بزنه، تا دیروز و روزای قبل از انتخابات ریاست جمهوری، همین روزنامه ها، دیدید که چه حرفها و بلواهایی رو برای پیروز شدنشون علیه دولتی که یک تنه با هفت میلیون رای بیشتر در مقابل صدا و سیما و قالیبافی ها و احمدی‌نژادیها و رئیسی ها بدست آورد، راه انداخته بودند، آنها هنوز در شوک شکست خود باقی مانده اند، چون به قدرت مردم باور ندارند.

    • انسان

      عده ای را از زندگی کردن عادی محروم کردن درست نیست

    • بدون نام

      من حاضرم برم جاشون بهترین غذا بهترین ویلا بهترین امکانات رفاهی استخر حموم جکوزی سونا دکتر شخصی محافظ شخصی همش هم مفتی دیگه چی از این بهتر

    • بدون نام

      همه جای دنیا خائنان رو اعدام میکنن باید اعدام بشن الان هم فقط میخورن و میخوابن

    • بدون نام

      الکی قضاوت نکنید

    • محمد

      سلام به نظر من اقایان و خانمهایی که قضاوت ناحق میکنن بایستی یه سری به نتایج انتخابات 88 و 92 و 96 بزنم اونوقت وجدانا و بینه و بین الله قضاوت کنند ببینند احمدی نژاد با داروبساطش چه خیانتهایی که نکردند انشاالله که خداوند حق را به صاحبش برساند

      پاسخ ها

      • علی باقری

        سر زدیم
        دیدیم کرسنت خیانته
        دیدیم گاز مفتی به ترکیه خیانته
        دیدیم ایجاد آشوب و بردن کشور تو موضع ضعف خیانته
        دیدیم سند 2030 خیانته
        دیدیم برجام که به دروغ گفته شد همه تحریمهارو برمیداره خیانته
        دیدیم چند برابر کردن هزینه دولت تو دوران سخت اقتصادی کشور خیانته
        دیدیم حقوق نجومی خیانته
        دیدیم ....
        ...

    • بدون نام

      درود برهر دو

    • بدون نام

      خودشون باید اعلام کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج