۵۴۱۵۷۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

دخانیات سالانه ۷ میلیون قربانی می گیرد

طبق اعلام محققان، کشیدن سیگار و سایر محصولات دخانی هر سال موجب مرگ بیش از ۷ میلیون نفر در جهان می شود و همچنین تاثیر زیست محیطی وحشتناکی نیز به همراه دارد.

خبرگزاری مهر: طبق اعلام محققان، کشیدن سیگار و سایر محصولات دخانی هر سال موجب مرگ بیش از ۷ میلیون نفر در جهان می شود و همچنین تاثیر زیست محیطی وحشتناکی نیز به همراه دارد.

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، ته سیگار و سایر زباله های ناشی از تنباکو، بزرگ ترین منبع زباله ایجادشده توسط انسان در جهان هستند.

طبق اعلام آژانس سازمان ملل، باید اقدامات سختگیرانه تر و شدیدتری برای مهار مصرف تنباکو، ترغیب کشورها به ممنوعیت استعمال سیگار در محیط کار و فضاهای بسته، غیرقانونی اعلام کردن بازاریابی محصولات تنباکو و افزایش قیمت سیگار صورت گیرد.

مارگارت چان، رئیس سازمان بهداشت جهانی، در این باره می گوید: «تنباکو زندگی همه ما را تهدید می کند. تنباکو موجب تشدید فقر، کاهش بهره وری اقتصادی و آلودگی فضاهای بسته می شود و بر انتخاب مواد غذایی نامناسب هم تاثیر می گذارد.»

طبق گزارش منتشرشده، مرگ سالانه هفت میلیون نفر به دلیل مصرف محصولات دخانی از ۴ میلیون نفر در قرن گذشته جهشی قابل توجه داشته و تنباکو را تبدیل به بزرگ ترین علت مرگ قابل پیشگیری در جهان کرده است.

همچنین پیش بینی می شود شمار مرگ و میرها افزایش یابد و طبق اعلام این سازمان «تا سال ۲۰۳۰، بیش از ۸۰ درصد مرگ ها در کشورهای در حال توسعه که هدف روزافزون کمپانی های دخانیات هستند خواهد بود.»

همچنین طبق گزارش سارمان بهداشت جهانی، علاوه بر تاثیر مخرب زیست محیطی ته سیگارها، مزارع کشت تنباکو علت اصلی جنگل زدایی در چندین کشور هم هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج