جاباما
۵۴۱۵۷۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

حیدریان: فیلم ساخته شده نباید در قفسه‌ها بماند

محمد مهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی امروز به جزئیات بیشتری در مورد بازبینی فیلم های توقیفی پرداخت. حیدریان معتقد است نیت و هدف کمیته بازبینی فیلم های توقیفی اصلاح و در نهایت اکران آنها است.

خبرگزاری ایرنا: محمد مهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی امروز به جزئیات بیشتری در مورد بازبینی فیلم های توقیفی پرداخت. حیدریان معتقد است نیت و هدف کمیته بازبینی فیلم های توقیفی اصلاح و در نهایت اکران آنها است. حیدریان همچنین می گوید سازمان سینمایی تلاش می کند که اگر فیلمی با مشکل مواجه شد، سکانس های جدیدی از فیلم بازتولید شود و جلوی دوربین برود.
حیدریان: فیلم ساخته شده نباید در قفسه‌ها بماند

با روی کار آمدن محمد مهدی حیدریان به عنوان رییس سازمان سینمایی، این مدیر با سابقه تصمیم گرفت که در اولین قدم به سراغ بازبینی فیلم های توقیفی برود. از فیلم هایی که در طول چهارسال گذشته نتوانستند به دلایل مختلف به نمایش درآیند، می توان به «رستاخیز»، «خانه پدری»، «خانه دختر»، «عصبانی نیستم» اشاره کرد.

البته اخیرا زمزمه هایی در مورد رفع توقیف فیلم «خانه پدری» شنیده شده است، اما مدیران سازمان سینمایی همچنان به طور رسمی این خبر را اعلام نکردند.

در رابطه با بازبینی فیلم های توقیفی، محمد مهدی حیدریان به ما گفت: «اساسا نگاه ما این است که وقتی یک اثر هنری خلق می‌شود در عین حال که در طول زمان ساخت و تولید باید همراه خالق آن باشیم، در نهایت نیز نباید این فیلم به هر دلیلی در قفسه‌های باقی بماند. بنابراین اگر اشکال و ایرادی به آثار تولید شده وارد است، باید با همفکری و نگاه کارشناسانه رفع شود.»

رییس سازمان سینمایی در ادامه به نکته دیگری در مورد توقیف فیلم های سینمایی اشاره می کند و می گوید: «هنرمندان و فیلمسازان ما ممکن است در طول پروسه تولید تحت تاثیر برخی عوامل به گونه‌ای نیات خود را تصویر کنند که الزاما منظور خود را به مخاطب منتقل نکند. در این شرایط وقتی اثر بازبینی شد، اگر اثر دچار اشکالات جدی هم باشد باید با همفکری از جنس خود هنرمندان آن را رفع کرد.در این راستا از دوستان خانه سینما و همکاران خود فیلمساز خواهش کردیم آثاری را که دچار مشکلات و مسائل شده‌اند با همفکری بررسی کنند.»

حیدریان در ادامه تاکید می کند هدف سازمان سینمایی از بازبینی فیلم ها حل مشکلات و سپس اکران آنها در سینماهای کشور است: «نیت اصلی ما حمایت از هنرمندان و فیلمسازان در رفع مشکلات ممیزی فیلم و در نهایت اکران است، بنابراین باید تلاش کنیم اگر اثری نیاز به بازتولید سکانس‌هایی را هم دارد این کار انجام شود. یکی از مهمترین مسئولیت‌ها و وظایف دولت ارائه اطلاعات به هنرمندان است و آنها با سلیقه خود تشخیص می‌دهند چگونه به مسئله بپردازند اما مسئله شناسی همان جایی است که دولت باید کمک کند.»

او همچنین در پایان تاکید کرد: «وظیفه اصلی ما در سازمان سینمایی این است که با در اختیار گذاشتن اطلاعاتی که منجر به تولید برای هنرمندان می‌شود، تمرکز بیشتری داشته باشیم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج