۵۴۱۵۸۹
۲۹ نظر
۵۰۱۹
۲۹ نظر
۵۰۱۹
پ

زن آمریکایی به تله مرگ دو جوان تهرانی رفت

دو جوان که متهم هستند زنی آمریکایی را به قتل رسانده و جسد او را در بیابان‌های اطراف تهران رها کرده‌اند، بار دیگر پای میز محاکمه رفتند و ادعا کردند عمدا این زن را به قتل نرسانده‌اند.

روزنامه شرق: دو جوان که متهم هستند زنی آمریکایی را به قتل رسانده و جسد او را در بیابان‌های اطراف تهران رها کرده‌اند، بار دیگر پای میز محاکمه رفتند و ادعا کردند عمدا این زن را به قتل نرسانده‌اند.

این زن که ماری نام دارد، شش سال قبل قربانی زورگیری دو جوان شد و تحقیقات پلیس با شکایت شوهر این زن به جریان افتاد. این مرد به مأموران گفت: همسرم به ایران سفر کرده ‌بود و آن‌طور که همسایه‌هایش در ایران گفته‌اند با ماشینش از خانه بیرون رفته و دیگر برنگشته ‌است، پس از آن هرچه با او تماس گرفتم نتوانستم او را پیدا کنم. مأموران با توجه به شکایت این مرد مشخصات ماشین ماری را از شوهرش گرفتند و تحقیقات در این زمینه آغاز شد.
چند روز بعد از این شکایت مأموران متوجه شدند با کارت سوخت متعلق به ماشین ماری در یک جایگاه سوخت، بنزین زده ‌شده ‌است. وقتی دوربین‌های مداربسته بررسی شد، مأموران به دو جوان به نام‌های آرش و رامین رسیدند. رامین که ابتدا به مأموران گفته بود تاکنون ماری را ندیده ‌است، پس از ارائه مستندات از سوی پلیس، پرده از راز قتل ماری برداشت و گفت: یک تلفن اشتباه پای من را به این ماجرا باز کرد. می‌خواستم شماره دوستم را بگیرم که دو رقم آن را جابه‌جا زدم و با ماری آشنا شدم. او با من قرار گذاشت.
هنگامی که سر قرار رفتم، اصرار کرد با هم رابطه برقرار کنیم، من هم موضوع را با دوستم، آرش، در میان گذاشتم. فکر می‌کردم او زنی ثروتمند است، برای همین نقشه کشیدیم که او را به قتل برسانیم.
مأموران در ادامه تحقیقات با راهنمایی این دو جوان جسد ماری را در جایی که آنها گفته‌ بودند پیدا و تحقیقات خود را در این زمینه کامل کردند و کیفرخواستی علیه متهمان صادر و پرونده به شعبه دوم دادگاه کیفری ارسال شد. در جلسه رسیدگی به این پرونده، همسر ماری که ایرانی است، در جایگاه حاضر شد و تأکید کرد فرزندانش برای قاتل مادرشان درخواست قصاص کرده‌اند و خودش نیز شکایت دارد. او در ادامه گفت: سال‌ها پیش به آمریکا رفتم، آنجا با ماری آشنا شدم و با او ازدواج کردم.
ما صاحب دو فرزند شدیم و زندگی خوبی داشتیم تا اینکه بعد از سال‌ها تصمیم گرفتیم به ایران بیاییم و اینجا زندگی کنیم. در ادامه، رامین در برابر قضات ایستاد و گفت: آن زمان ١٩ سال داشتم که با ماری آشنا شدم. او زنی میان‌سال بود و می‌خواست با من ارتباط برقرار کند. او به من گفته بود زن ثروتمندی است و من هم حرفش را باور کردم چون او شهروند آمریکا بود. موضوع را با دوستم، آرش، در میان گذاشتم و نقشه سرقت را با هم کشیدیم.
روز حادثه ماری با ماشین سر قرار آمد. من در صندلی جلو بودم و آرش در صندلی عقب. آرش گردنش را گرفت تا کیفش را بدزدیم، اما ماری مقاومت کرد و کیف را نداد. آرش هم آن‌قدر گردنش را فشار داد تا او جان سپرد. بعد جسد را به بیابان‌های اطراف تهران بردیم و پول‌ها و ماشینش را سرقت کردیم.
سپس آرش در جایگاه حاضر شد. او هم اتهام قتل و مشارکت در سرقت را قبول کرد و گفت هرچه رامین گفته‌ صحیح است. در ادامه، وکیل آرش در دفاع از موکلش گفت: امکان درخواست قصاص برای اولیای‌‌دم وجود ندارد، چون مقتول مسیحی بوده و طبق قانون نمی‌شود برای آرش تقاضای قصاص کرد. سپس قاضی از شوهر ماری خواست تا در‌این‌باره توضیح دهد. او گفت: زمانی که با ماری ازدواج کردم، مسلمان شد. او قبل از ازدواجمان مسیحی بود، اما در ایالتی که ازدواج کردیم، مسلمان‌شدن او ثبت شده‌ است. بعد از اینکه مدارک مسلمان‌شدن ماری به دادگاه ارائه شد، با توجه به درخواست اولیای‌دم، آرش به قصاص و رامین به ١٥ سال حبس محکوم شد، اما پرونده با اعتراض متهمان به دیوان‌عالی کشور رفت و دیوان رأی صادره را نقض کرد و بار دیگر در شعبه دوم دادگاه کیفری رسیدگی و آرش بار دیگر به قصاص محکوم شد.
روز گذشته در جلسه رسیدگی به این پرونده، آرش منکر قتل عمدی ماری شد و گفت: نمی‌خواستم ماری را به قتل برسانم، فقط جلوی دهانش را گرفتم که جیغ نزند، اما بعد از چند دقیقه متوجه شدم ماری تکان نمی‌خورد و جان خود را از دست داده است. من قصد کشتن او را نداشتم. فقط می‌خواستم کیف و وسایل قیمتی او را سرقت کنم.

با پایان گفته‌های متهم و اولیای‌دم، ختم جلسه از سوی رئیس دادگاه اعلام شد و قضات برای صدور رأی دادگاه وارد شور شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب همين کارهارو میکنند که ميگن ایرانی ها تروریست هستند بگو آخه بدبخت آدم ثروتمند باشه همه ثروتش میذاره تو کیفش میاد سر قرار که تو ازش بدوزدی بعضی ها اندازه ی يه جلبرگ دریایی هم عقل ندارند باید این کم عقل های قاتل رو اعدام کرد که ازشون نسلی رو زمین باقی نمانه

    • بدون نام

      مردم دیوانه

      پاسخ ها

      • علیرضا

        این اون فرهنگ نابی هست که ما ایرانی ها بهش مینازیم . بخدا کافر ها از ما ادم ترند

    • بدون نام

      حاله اگر مدارک نداشت این خانم حکم چه بود اصلا مسلمان نشده بود بچه ها که از پدر مسلمان که بودن .طوری حرف میزند که قصد کشتن نداشتم .که انکار هر متقولی با رضایت خودش می خواهد
      بمیره . این طوری ووقعا کفار مسلمان میشه .

    • مینا

      ملت ایران تا کی باید تاوان برخورد اراذل و حتاکان به نوامیس مردم و بخصوص آن دختر کوچک افغان و این خانم آمریکایی باشد، هزینه آن میشود بی اعتمادی و فقر فرهنگی ایرانیان در نگاه جوامع جهانی. کشوری که ادعای فرهنگ غنی و اسلامی دارد. آرش و رامین اگر فهمیدند که ماریا زنی شوهر دار و صاحب دو فرزند است، چرا در قدم اول به اشتباه خود پی نبردند و ادامه دادند، و کسی که میخواهد جلوی دهان کسی رو بگیرد که خفه اش نمی کند و به اواغب کاری که میکند آگاه است. درسته که ماریا به زندگی برنمی گرده و فرزندانش توسط این شیاطین و انسان نماها بی مادر شدند ولی دادگاه باید در قدم اول حکم قصاص رو اجرا میکرد. چطور و به چه حقی با نوامیس مردم، این کار رو انجام میدن، واقعا متأسفم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اواغب
        وای خدای من؟؟؟؟!!!
        بی سوادی ملت ما تا کجا رفته؟؟؟؟

      • بدون نام

        و حتاک که درستش هتاک هست
        البته متنتو خوب نوشتی

    • بدون نام

      من اگر جای شما بودم مخ ماری رو میزدم تا منو بفرسته امریکا
      خاک تو سر بی لیاقتتون کنن..ای خدا یکی از این شانس ها هم بما بده.

    • بدون نام

      مینا خانم، عواقب درسته نه اواغب! دو تا غلط توی یک کلمه!

    • بدون نام

      همین اینها هستند که شیر نا پاک ولقمه حرام خورده اند وبا انگیزه پول با ابروی ملتی را میبرند یک نفر میکشد ملتی تروریست میشوند وهمه کشورها هم این وسط اتش بیار معرکه اعدامشان کنید تا درس عبرتی برای دیگران باشد که از راه دوزدی وقتل چه ایرانی چه خارجی فرق نمیکند هر کس خدا جان داده وهودش هم به وقتش خواهد گرفت قتل نفس از گناهان نا بخشودنی است او هم مادر بود هم مسلمان شده بود پس مستحق کشته شدن نبود بعد میگویند چرا اعدام در ایران زیاد است چکار کند قانون به انها مدال بدهد

    • بدون نام

      از افت گردشگری ترکیه خوشحال شدین غافل از اینکه این تروریستها در کشور خود ما هم هستند

    • حسن

      مینا خانم هتاک درسته

    • بینام

      باید هر دو نفر اعدام شوند تا درس عبرتی برای دیگران باشد

    • بدون نام

      چی شد پس, آمریکایی ها که قانون قصاص ما رو وحشیگری و بی تمدنی میدونن

    • بدون نام

      پست فطرت

    • بدون نام

      حالا اگه یه افغانی این کارو میکرد واویلا بود

    • رویا

      عجیبه اسم این دزدان قاتل مسلمونه واون خانومه مسیحی به خاطر این موضوع نمیشود قصاص کرد مگر اینکه خلاف ان ثابت بشه، معمولا مسیحیا خیلی از گناهان ما را نمیکنند اینقدر هم ادعا ندارند ، ابروی هر چی مسلمونه بردیم

    • شاگرد

      ای بابا برید آموزش پروش مشغول معلمی بشید
      به شما چه ! هی غلط املایی میگیرید!
      برا جلب توجه برید جای دیگه!!
      به :
      حسن و بدون نام!!
      خسته نمیشید از این سوزه های تکراری؟؟!!

    • بدون نام

      طبق قانون برخورد شود تا دیگران نتوانند همچون عملی را انجام دهند.

    • علی

      سوژه درسته

    • بدون نام

      اصلا ماری که شوهرداشت چرا بادوتا نره خرقرار عاشقانه گذاشت ؟؟؟؟؟؟؟؟

    • محمود

      داعش هم این کار رانمیکند.عجب فرهنگی غنی داریم

    • علیرضا عبادی

      اگر واقعآ ماری رفته سر این قرار رفاقتی. نباید بهترش رو انتظار می داشت /خود کرده را تدبیر نیست/ولی عمل افراد مجرمانه است /عمل ماری نیز به جای خود مجرمانه است /عمل ارتکابی چون منجر به مرگ شده حال چه قصد قتل باشد یا نباشد پس قتل عمد است و با اختیار صورت گرفته /لذا اعدام عامل حکم قانونی دارد /بعضی وقتها می بینی این قدر این قضات کار را طول میدن مثلا شاید راه گذشت باقی بماند ولی نه برای این افراد این افراد مرگ حق مسلم آنان است و نباید دریغ کرد.

    • ali

      درجرم سنگین این دو جوان فاسد شرور و عملا نامسلمان همین بس که ابروی مردم ایران را زیر سوال برده و باید اعدام شوند و بهانه غیرمسلمان بودن مقتول غیرقابل قبول است

    • بدون نام

      حالا که امریکایی بوده .هرتهمتی بهش میزنین وخاک بر سرتون مگه شما از خودتون خواهر ومادر ندارین که تهمت به ناموس مردم میزنید از کجا معلومه شما راست میگین .کسی خودش خواهر ومادر داره نگاه بدبه ناموس مردم نمیکنه احمق ها

    • بدون نام

      بگو از رو لهجه اش فهمیدیم امریکاییه تعقیبش کردیم دلاراشو بدزدیم بعنوان مسافر سوار شدیم بعد بیچاره رو کشتیم

    • بدون نام

      میگه اگه دین نداری آزاد مرد باش کشتینش راستشو بگین نه تهمت بزنین .این دنیا خودتونو بدهکار کردین لااقل اون دنیا رو برای خودتون خراب نکنین انسان این همه پست هم میشه وای بر شما

    • بدون نام

      این ماری هم عجب خری بوده که به مرد ایرانی اعتماد کرده وزنش شده که الان حتی به خودش زحمت نمیده از ناموس خودش دفاع کنه مادر بچه هات که بوده چرا نمیگی زن درستی بوده یا نه

    • بدون نام

      گر اون زن خرابی بود که نمیومد شوهر ایرانی بگیره ومسلمان بشه وبیاد توایران زندگی میکرد همون کشور خودش میموند و هر کار دلش میخاست میکرد هیچ کسی هم بهش گیر نمیداد .بترسین از خدا تهمت نزنین به کسی که دستش از این دنیا کوتاه است لعنت به شما.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج