۵۴۱۶۳۸
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

کشف گونه‌ای جدید از اسفنج گوشتخوار

به تازگی، محققین کانادایی توانسته‌اند در اقیانوس آتلانتیک شمالی گونه‌ای جدید از یک اسفنج گوشتخوار را کشف کنند که تعجب همگان را برانگیخته است.

وب سایت گجت نیوز - سید حسن حسینی: به تازگی، محققین کانادایی توانسته‌اند در اقیانوس آتلانتیک شمالی گونه‌ای جدید از یک اسفنج گوشتخوار را کشف کنند که تعجب همگان را برانگیخته است.
کشف گونه‌ای جدید از اسفنج گوشتخوار

این گونه جدید از اسفنج های دریایی با استفاده از شاخک‌های ترسناک خود -که آن را به موجودی جهنمی تبدیل کرده- از پلانکتون‌ها و موجودات ریز شناور در آب اقیانوس تغذیه می‌کند.

کشف گونه‌ای جدید از اسفنج گوشتخوار

طول این اسفنج گوشتخوار -که به یاد الن کنچینگتون (Ellen Kenchington)، دانشمند کانادایی، Cladorhiza kenchingtonae نام نهاده شده- به حدود ۲ متر می‌رسد. بر اساس مطالعات انجام‌شده توسط سازمان شیلات کانادا، سطح این گیاه دریایی عجیب از «خارهای شیشه‌ای و قلاب‌مانند» پوشیده شده و آن را به «موجودی چسبناک» تبدیل کرده است. با اینکه گوشتخوار بودن این گونه جدید از اسفنج دریایی طی چند روز اخیر کشف شده، اما در واقع شناسایی آن به سال ۲۰۱۰ بازمی‌گردد؛ جایی که گروه دیگری از محققین انستیتوی اقیانوس‌شناسی بدفورد، طی سفری که با کشتی کانادایی هادسون (CCGS Hudson) داشتند، برای اولین بار موفق به دیدن این گیاه عجیب شده بودند.

در آن زمان، هدف دانشمندان از این سفر، کشف گونه جدید نبود. اما پس از اینکه آنها ربات اقیانوس‌نورد خود را به زیر آب فرستادند، با گیاهی مواجه شدند که تاکنون مشابه آن را ندیده بودند. پس از نمونه‌برداری از این موجود دریایی، مطالعات بر روی آن آغاز و با انتشار نتایج آن در روزهای اخیر، گونه جدیدی از اسفنج گوشتخوار شناسایی و کشف شد.

کشف گونه‌ای جدید از اسفنج گوشتخوار

اقیانوس‌های ما پر از گونه‌های مختلفی از اسفنج هاست. آنها معمولا آب اقیانوس را جهت یافتن مواد مغذی در خود جمع کرده و به نوعی، آن را فیلتر می‌کنند. با این حال، برخی از این گیاهان، گوشتخوار هستند؛ در سال ۲۰۱۴، گروهی از دانشمندان در سواحل کالیفرنیا و نزدیک به منافذ آتشفشانی زیر اقیانوس، موفق به کشف چند گونه جدید از اسفنج قاتل شدند. این اسفنج های گوشتخوار با به دام انداختن موجودات سخت‌پوست موجود در آب، از آنها تغذیه می‌کنند.

جدیدترین گونه کشف‌شده از اسفنج گوشتخوار در عمق ۳ کیلومتری سطح آب یافت شد. این بدین معناست که شنا کردن در سطح آب، خطری انسان را تهدید نخواهد کرد!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج