۵۴۱۶۹۸
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

تبلیغات محیطی که مخاطب را تحت تاثیر قرار می دهد

تبلیغات محیطی یکی از قدرتمندترین و در عین حال قدیمی‌ترین روش‌های تبلیغاتی و از گروه تبلیغات سنتی است. زیرا تبلیغات محیطی از عناصر فیزیکی برای جلب توجه بینندگان استفاده می‌کند.

وب‌سایت آی بازاریابی - صبا روفه گر حق: تبلیغات محیطی یکی از قدرتمندترین و در عین حال قدیمی‌ترین روش‌های تبلیغاتی و از گروه تبلیغات سنتی است. زیرا تبلیغات محیطی از عناصر فیزیکی برای جلب توجه بینندگان استفاده می‌کند. بیلبوردهای تبلیغاتی، تابلوهای تبلیغاتی، ایستگاههای اتوبوس و … جزو تبلیغات محیطی هستند. از آنجایی که این تبلیغات در محل‌های پرتردد و شلوغ نصب می‌شود بینندگان حق انتخابی ندارند و قطعا با آن مواجه خواهند شد.
بنابراین تبلیغات محیطی جذاب می‌تواند توجه بییندگان را بیشتر جلب کند. از این رو طراحی نقش به سزایی در موفقیت تبلیغات محیطی خواهد داشت. یک طراحی خلاقانه منجر به ایجاد یک تبلیغات محیطی جذاب شده و مخاطبان را درگیر خود می‌کند. البته لازم به ذکر است که تبلیغات محیطی نیز مانند هر روش دیگری مزایا و معایبی دارد که در ادامه به بررسی این عوامل می‌پردازیم.
تبلیغات محیطی که مخاطب را تحت تاثیر قرار می دهد
مزایای تبلیغات محیطی چیست ؟

به کمک تبلیغات محیطی جذاب می‌توانید به راحتی برند و محصولات خود را به مخاطبان معرفی کنید. با افزایش میزان مواجهه با این تبلیغات فروش کالا نیز افزایش می‌یابد. زیرا تبلیغات محیطی هدفمند با تاثیرگذاری بر روی تصمیم‌گیری احساسی مشتریان، آن‌ها را ترغیب به خرید می‌کند. بنابراین می‌توان گفت هر چه تبلیغات محیطی جذاب‌تر و خلاقانه‌تر طراحی شود امکان افزایش فروش محصول مورد نظر نیز بیشتر می‌شود.

معایب تبلیغات محیطی چیست ؟

برای موفقیت در حوزه تبلیغات محیطی باید زیر ساخت‌های مناسب آن وجود داشته باشد. زیرا در غیر این صورت اثر معکوسی خواهد داشت. بالا بودن قیمت و محدودیت اجرای آن نیز از دیگر معایب این روش تبلیغات است.

نمونه‌هایی از تبلیغات محیطی جذاب

در سال ۲۰۰۸ شکلات کیت کت ایده‌ی خلاقانه‌ای برای تبلیغات محیطی خود اجرا کرد. برای این منظور نیز نیمکت‌هایی را به شکل این شکلات محبوب تهیه کرده و معابر عمومی قرار داد. بر روی این نیمکت‌ها علاوه بر اسم برند شکلات، شامل شعار تبلیغاتی این برند معروف نیز بود. اجرای چنین ایده‌های خلاقانه‌ای باعث می‌شود توجه مردم به سمت این نیمکت‌ها جلب شده و در طولانی مدت سبب ماندگاری نام برند در ذهن مشتری می‌شود.
تبلیغات محیطی که مخاطب را تحت تاثیر قرار می دهد
طراحی نیمکت به شکل شکلات کیت کت تبلیغات محیطی جذاب و خلاقانه این برند معروف شکلات

شرکت IBM در سال ۲۰۱۳ ایده‌ی خلاقانه‌ای را در زمینه‌ی تبلیغات محیطی اجرا کرد. هدف این طرح اجرای ایده‌های هوشمندی برای ایجاد شهر هوشمند بود. زیرا مردمی که در شهرهای بزرگ و شلوغ زندگی می‌کنند با مشکلات متعددی رو به رو هستند. که نبود نیمکت یا جایی برای نشستن در سطح شهر و نبود سراشیبی در پله‌های پیاده‌رو تنها یکی از این مشکلات است. اجرای این ایده موفق شد که برخی از مشکلات مردمی را که از معابر عبور می‌کنند از میان بردارد.
تبلیغات محیطی که مخاطب را تحت تاثیر قرار می دهد
ایده خلاقانه شرکت IBM برای ایجاد شهر هوشمند
با طراحی سراشیبی در پیاده‌روهای شهر برای تسهیل جا به جایی
تبلیغات محیطی که مخاطب را تحت تاثیر قرار می دهد
ایده خلاقانه شرکت IBM برای ایجاد شهر هوشمند با طراحی نیمکت در سطح شهر

همانگونه که قبلا نیز ذکر شد تبلیغات محیطی جذاب می‌تواند تاثیر به سزایی در تغییر الگوی مصرف مخاطبان داشته باشد. آنچه که در تصویر زیر می‌بینید ایده‌ی خلاقانه‌ای از تبلیغات محیطی برای هشدار دادن به مردم در مورد مضرات مصرف سیگار است. برای این منظور سطل زباله‌ای به شکل چشم طراحی شده است که نشان می‌دهد مصرف سیگار باعث تقلیل بینایی می‌شود.
تبلیغات محیطی که مخاطب را تحت تاثیر قرار می دهد
نمونه‌ای از تبلیغات محیطی خلاقانه
برای هشدار مضرات مصرف سیگار که باعث تقلیل بینایی می‌شود.

در شکل زیر تبلیغات خلاقانه شرکت تولید کننده رنگ coops paint را می‌بینید. این تبلیغات محیطی به گونه‌ای طراحی شده است که گویی رنگ از بالای ساختمان به سمت پایین سرازیر شده است. مطمئنا این نوع تبلیغات سبب جلب توجه مخاطب می‌شود. همین جلب توجه نیز سبب می‌شود که نام این برند به عنوان اولین برند رنگ به ذهن مخاطبان برسد.
تبلیغات محیطی که مخاطب را تحت تاثیر قرار می دهد
تبلیغات خلاقانه شرکت تولید کننده رنگ coops paint

استفاده از تبلیغات محیطی جذاب می‌تواند تاثیر به سزایی بر ذهن مخاطب داشته باشد. در شکل زیر تبلیغات محیطی یک شرکت تناسب اندام را می‌بینید. این بیلبورد به صورت الاکلنگی طراحی شده است و منتقل کننده این پیام است که این یک طرفه بودن از سنگینی وزن مرد موجود در تصویر بیلبورد ناشی می‌شود. همین خلاقیت بصری سبب می‌شود که مخاطب در صورت مواجهه با آن جزئیات مربوط به این تبلیغات را نیز مطالعه کند.
تبلیغات محیطی که مخاطب را تحت تاثیر قرار می دهد
تبلیغات محیطی یک شرکت تناسب اندام

تبلیغات خلاقانه شرکت اسباب‌بازی Hot Wheels بر روی پل هوایی عابر پیاده به گونه‌ای طراحی شده است که کودکی در حال نظاره خیابانی است که ماشین‌ها در حال عبور از آن هستند. این تبلیغات خلاقانه می‌تواند ذهن مخاطبان را تحت تاثیر قرار دهد.

تبلیغات محیطی که مخاطب را تحت تاثیر قرار می دهد
تبلیغات خلاقانه شرکت اسباب‌بازی Hot Wheels بر روی پل هوایی عابر پیاده
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جالب بودن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج