۵۴۱۸۳۰
۸ نظر
۵۰۱۰
۸ نظر
۵۰۱۰
پ

طنز؛ اصولگرا چیست و چرا؟

اصولگراها طیفی هستند که خیلی خوش می‌گذرونند. یعنی جوری رفتار می‌کنند که شما اگر از بیرون به مسائل سیاسی نگاه کنی، همین‌طوری تخمه می‌شکنی و لذت می‌بری. یکی از موارد جذاب درباره اصولگراها ائتلاف کردن‌شونه.

مهرشاد مرتضوى در ضمیمه طنز روزنامه قانون نوشت:

اصولگراها طیفی هستند که خیلی خوش می‌گذرونند. یعنی جوری رفتار می‌کنند که شما اگر از بیرون به مسائل سیاسی نگاه کنی، همین‌طوری تخمه می‌شکنی و لذت می‌بری. یکی از موارد جذاب درباره اصولگراها ائتلاف کردن‌شونه.

یعنی صد نفر حلقه می‌زنن با حفظ شئونات دستاشونو میذارن رو هم که ائتلاف کنن، همون اول که یه‌سری خیلی ریز دستشونو از زیر میکشن و پامیشن میرن. بعد کم‌کم دستا خسته میشه و یه عده دیگه هم میرن دنبال کار خودشون. همین تعداد باقیمونده هم سه دسته میشن و سه تا ائتلاف جدا می‌زنن که هر کدومش به تنهایی حداقل ۲۰۰ تا رای داره در سطح کشور!

با همین ائتلاف‌‌ها هم قصد داشتن ريیس‌جمهور از بین خودشون انتخاب کنن و عقیده داشتن که «بالاخره ۱۰ تا گزینه بدیم، یکیش ريیس‌جمهور میشه». ولی کم‌کم متوجه شدن تعداد رای هم تو انتخابات تاثیر داره و هر جوری بود یکی‌یکی با گزینه‌هاشون صحبت کردن و یه سری‌شونو راضی کردن و یه‌سری دیگه رو راضیوندن که انصراف بدن. دوستان تا شب انتخابات معتقد بودن که قطعا ريیس‌جمهورشون با صددرصد آرا ريیس‌جمهور میشه. ولی صبح که پاشدن دیدن خبری نیست.

از اونجایی که این طیف کلا از پاسخ ماندن بلد نیست، گفتن اشکال نداره بابا، حالا ریاست‌جمهوری رای نیاوردیم، مجلس رای نیاوردیم، دیگه شورای شهر که رای میاریم! هیچی نباشه ویدیو دادیم براش. بعد از دو، سه روز دیدن اینجا هم خبری نیست.

هر جوری هم فکر کردن به دلیل قانع‌کننده‌ای نرسیدن. آخه مگه میشه با کارنامه درخشان فروش تراکم و کتک‌کاری تو شورا، مردم بی‌خیال این همه هیجان بشن و بهمون رای ندن؟ مگه میشه نفر اول لیست اندازه نفر آخر رای‌گیری فدراسیون اسکواش رای بیاره؟

باز هم خودشونو نباختن و گفتن: «هیچ اشکالی نداره، دیگه دانشگاه آزاد که رای گیری نداره». و بالاخره تونستن یه جایی دست خودشونو بند کنن.

البته هر لحظه ممکنه دولت به قضیه دانشگاه آزاد و عزل ريیسش هم ورود کنه و اصولگراها از الان باید دنبال کرسی جدید باشن. یعنی با این سرعتی که اینا دارن صندلیاشونو از دست میدن، ما زمان بچگی و تو صندلی بازی جامونو از دست نمی‌دادیم!

احتمالا گزینه بعدی شورایاری محله‌ها باشه. چون اگه اونم نشه، مجبورن پا رو مغز اساتید فلسفه و منطق دانشگاه‌ها بذارن و باخت استقلال رو به حمایت از روحانی ربط بدن تا بلکه حداقل دستشون تو یه تیم فوتبال بند بشه. بله اشاره میکنن که عزیزان اصولگرا این گزینه رو هم از دست ندادن و تلاششونو کردن. فقط اگه احیانا تیم افتاد دست‌شون، باید در نظر داشته باشن که وقتی توپ میاد سمت‌شون، با اهانت و تهمت زدن بهش نمی‌تونن از دروازه دورش کنن!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرت

    • صوری

      خیلی خوب بود. بازم مثل همیشه آخرش ....:))))

    • بدون نام

      عالی

    • بدون نام

      مسخره

    • محمد

      بی معنی و چرت

    • بدون نام

      ماشاءالله به مجله، که همیشه بی طرف بودنشو به همه ی ما اثبات کرده.!!!!!
      واقعا مرسی:)

    • ایلین

      مرسی بیطرفی

      ........سپاس

    • سید

      خیلی ممنون
      البته اصولگراهای معتدلو عشق است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج