جاباما
۵۴۱۹۵۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

آمریکا: مانورهایی را در ارتباط با ایران برگزار کردیم

معاون ستاد فرماندهی عملیات ویژه ارتش آمریکا اعلام کرد که این ستاد به درخواست وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) آزمایش‌ها و رزمایش‌هایی را درباره ایران برگزار کرده است و ستاد وی ماموریت یافته تا گزینه‌هایی را به فرماندهان نظامی و مقامات سیاسی ارائه دهد.

عصر ایران: معاون ستاد فرماندهی عملیات ویژه ارتش آمریکا اعلام کرد که این ستاد به درخواست وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) آزمایش‌ها و رزمایش‌هایی را درباره ایران برگزار کرده است و ستاد وی ماموریت یافته تا گزینه‌هایی را به فرماندهان نظامی و مقامات سیاسی ارائه دهد.

ژنرال "توماس تاسک" معاون ستاد فرماندهی عملیات ویژه ایالات متحده آمریکا در سخنانی در نشستی با حضور چندین مقام نظامی کنونی و سابق آمریکا در واشنگتن این مسئله را اعلام و تاکید کرد: اطلاعات زیادی درباره اقدامات نظام ایران وجود دارد بنابراین اقدامات احتمالی آن قابل پیش‌بینی است.

این نشست در پژوهشکده "اینترپرایز" آمریکا به مناسبت آغاز پژوهشی درباره ایران برگزار شد.

وی اظهار داشت که وظیفه ما تهیه طرح‌هایی برای مقابله با همه گزینه‌های احتمالی است. طراحان ما روی شبکه‌های (گروه‌های نظامی نردیک به ایران) ایران و نمایندگان آن تمرکز کرده‌اند و به دلیل اینکه ایران از شیوه‌های جدید جنگ استفاده می‌کند برای ما در اولویت است.

ژنرال آمریکایی به گروه‌های نزدیک به ایران مانند حزب الله لبنان اشاره کرد و گفت که این گروه‌ها ساخته ایران هستند و ایران از آنها برای ایجاد فاصله امن بین خود ودیگر قدرت‌های منطقه و جهان استفاده می‌کند.

توماس تاسک در ادامه تصریح کرد که این گروه‌ها فراتر از کشورهای خاورمیانه هستند و تا آفریقا و آمریکای جنوبی و حتی اروپا امتداد دارد.

وی در ادامه گفت که اغلب طرح‌های آمریکایی مقابله مستقیم با گروه‌های وابسته به ایران را مطرح نمی‌کنند، موضوع همکاری میان آمریکا و همپینانان آن برای کاهش تاثیر این گروه‌های وابسته به ایران مطرح است.

وی تاکید کرد که مقابله با ایران در منطقه خاکستری صورت می‌گیرد و شامل تبلیغات و فعالیت‌های اینترنتی می‌شود.

در ادامه این نشست که با موضوع ایران برگزار شد، "مارک فاکس" فرمانده بازنشسته آمریکایی نیز سخنرانی کرد و گفت که کسی خواهان جنگ با ایران نیست اما ایران به شیوه‌ای عمل می‌کند که همواره موجب ایجاد تنش است.

وی افزود که به خاطر اقدامات ایران در دریا هدف نیروهای ما در دریا همیشه ممانعت از مقابله با ایران است.
فاکس تصریح کرد که ایران در وضعیت‌های ایجاد اصطکاک گروه‌های وابسته به خود در منطقه را مورد استفاده قرار می‌دهد.

وی تاکید کرد که ایران در آینده تجربه ایجاد حزب الله در لبنان را در کشورهای دیگری مانند سوریه و عراق تکرار خواهد کرد.

"متیو ماک اینیس" مجری پژوهش ایران در پژوهشکده اینترپرایز آمریکا نیز در سخنانی گفت که ایران در دوره اخیر توانست نفوذ خود در عراق را توسعه دهد به گونه‌ای که بسیاری از مقامات دولتی عراق از نخست وزیر این کشور دستور نمی‌گیرند و فقط از ایران دستور دریافت می‌کنند.

پیش از این دونالد ترامپ خواستار تغییر سیاست‌های آمریکا در برابر ایران شده بود و برای ارائه پیشنهادهایی درباره سیاست جدید آمریکا در برابر ایران 3 ماه زمان تعیین کرده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج