جاباما
۵۴۱۹۸۷
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

ناصری: ائتلاف لاریجانی و روحانی ادامه دارد

عبدالله ناصری تحلیلگر اصلاح طلب معتقد است که ائتلاف لاریجانی و روحانی تا پایان دولت دوازدهم ادامه خواهد داشت.

پایگاه خبری انتخاب: عبدالله ناصری تحلیلگر اصلاح طلب معتقد است که ائتلاف لاریجانی و روحانی تا پایان دولت دوازدهم ادامه خواهد داشت.

ناصری با اشاره به برخی گمانه زنی ها پیش از انتخابات هیات رئیسه مبنی بر توافق لاریجانی و جبهه پایداری اظهار داشت: برخلاف تصور برخی دوستان اصلاح طلب، لاریجانی رویکردی که از سال ۹۲ آغاز کرد را ادامه می دهد. او در واقع شرایط کشور را خیلی خوب درک کرده و واقعیت جامعه مدنی را در سال های اخیر به خوبی فهمیده است. ممکن است لاریجانی گاهی محذوراتی داشته باشد، اما با رعایت تمامی ملاحظات، نقش بسیار اثر بخش خود را ایفا می کند.

وی افزود: امروز جریان افراطی و پایداری به دنبال کسب جایگاه در مجلس پیش از شکل گیری کابینه جدید بود، اما لاریجانی با اثر گذاری خوب خود جلوی آن را گرفت. اگرچه رای او کاهش پیدا کرد، اما توانست نقش خود را به خوبی ایفا کند و انسجام بیشتری نسبت به گذشته بوجود بیاورد.

ناصری در تشریح چرایی کاهش آرای لاریجانی نسبت به سال گذشته گفت: کاهش آرای لاریجانی از سوی جریان رادیکال و پایداری سازماندهی شده بود. در واقع می خواستند به نوعی به لاریحانی پیام بدهد. اینها لاریجانی را مانع پیشرفت و تحقق مطالبات سیاسی خودشان در درون مجلس می دانند و به طریقی به دنبال عدم ریاست مجدد او بودند.

وی با اشاره به بحث وزرای پیشنهادی که در آینده ای نزدیک شاهد آن خواهیم بود، خاطرنشان کرد: باتوجه به ترکیب مجلس و هیات رئیسه، فضای مجلس را با دولت، همراه می دانم. روحانی مشکل اساسی در بحث رای اعتماد وزرای پیشنهادی اش نخواهد داشت. امیدوارم باتوجه به محدودیتی که روحانی نسبت به دوره گذشته و مجلس گذشته ندارد، انتخاب شایسته ای داشته باشد.

ناصری با بیان اینکه ائتلاف لاریجانی و روحانی همچنان زنده است، گفت: معتقدم ائتلاف لاریجانی و روحانی تا پایان دولت باقی خواهد ماند. عقل سلیم حکم میکند این ارتباط حفظ شود. اگر لاریجانی برای انتخابات ۱۴۰۰ بیاید که به نظر من بعید است و در مجلس می ماند، حفظ این ارتباط منطقی و دوستانه با روحانی به کمک او خواهد امد و سرمایه خوبی برای او خواهد بود.

وی اضافه کرد: ممکن است اتفاقات غیرقابل پیش بینی سال ۹۲ که هیچکس تصور آن را هم نمی کرد، بنابرا مصالح عمومی و ملی رخ دهد. یعنی اصولگرایان معتدل و اصلاح طلبان مجددا به فصل مشترکی به مانند ۹۲ و پس از پایان دوره احمدی نژاد برسند. در واقع، در سال ۹۲، اصلاح طلبان با درک این ضرورت، با یک عضو جامعه روحانیت مبارز به توافق رسیدند و به شدت در پیروزی او نقش داشتند. ممکن است در ۱۴۰۰، نیز چنین تصمیمی گرفته شود، البته فضا از الان قابل پیش بینی نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محسن آبادان

      امیدواریم سبد ارای وی خلاف فرموده ایشان نباشد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج