۵۴۱۹۹۸
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

آمریکا، در پی ساخت اسلحه های لیزری قدرتمند

وزارت دفاع آمریکا پروژه ای ۳.۲ میلیون دلاری برای ساخت فناوری لیزرهای قدرتمند تعریف کرده است تا بتوان از آن یک اسلحه دفاعی قدرتمند تهیه کرد.

خبرگزاری مهر: وزارت دفاع آمریکا پروژه ای ۳.۲ میلیون دلاری برای ساخت فناوری لیزرهای قدرتمند تعریف کرده است تا بتوان از آن یک اسلحه دفاعی قدرتمند تهیه کرد.

به نقل از دیلی میل، مقامات وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده اند مشغول انجام پروژه ای ۳.۲ میلیون دلاری با همکاری دانشگاه کلمسون است تا فناوری مربوط به اسلحه های لیزری قدرتمند را بسازد.
آمریکا، در پی ساخت اسلحه های لیزری قدرتمند

این درحالی است که هم اکنون ارتش از لیزر به عنوان سلاح دفاعی در برابر موشک ها و پهپادها استفاده می کند. اما هم اکنون قصد دارد در دو پروژه جدید به مشکلات زیربنایی مربوط به استفاده گسترده از این نوع اسلحه بپردازد.

درهمین راستا جان بالاتو و لین ژو دو دانشمند این دانشگاه با دو روش مختلف سعی دارند لیزری با انرژی بالا تولید کنند که به عنوان اسلحه استفاده می شود. مهمترین چالش بالاتو یافتن ماده ای است که در فیبرهای بصری به کار رود که سبب کاهش قدرت لیزر نشود. ژو نیز مشغول فعالیت روی دی یودهایی هاست که الکتریسیته را به نور تبدیل می کنند.

البته پیش از این نیز پروژه هایی با این هدف انجام شده بود و تلاش های این دو دانشمند آخرین نمونه آن است. به طوری که از سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون پنج دانشمند برای انجام تحقیقات حدود ۱۶ میلیون دلار بودجه از وزارت دفاع آمریکا دریافت کرده اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج