۵۴۲۱۸۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

برنامه آمریکا برای دومین آزمایش دفاع موشکی

ارتش آمریکا قرار است دومین آزمایش دفاع موشکی در برابر شلیک «موشک بالستیک میان قاره ای» (ICBM) را سال آینده میلادی (۲۰۱۸) به مرحله اجرا گذارد.

خبرگزاری مهر: به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مقام پنتاگون روز چهارشنبه اعلام کرد که ارتش آمریکا دومین آزمایش دفاع موشکی خود را برای سال آینده میلادی (۲۰۱۸) برنامه ریزی می کند.

گفتنی است که دومین آزمایش به منظور بررسی و آزمون توان دفاعی آمریکا در برابر شلیک موشک بالستیک میان قاره ای و با پرتاب دو موشک رهگیر به طور همزمان اجرا می شود.

مقامات آمریکا برای توجیه این آزمایشهای پیشرفته و بسیار پر هزینه در حوزه دفاع موشکی، به پیشرفتهای کره شمالی در عرصه توسعه و تولید موشکهای بالستیک میان قاره ای و دارای کلاهک هسته ای متوسل شده اند.

این در حالی است که نخستین آزمایش موفقیت آمیز دفاع موشکی آمریکا، یک «نقطه عطف مهم» در تقویت سیستم پدافند موشکی این کشور بشمار می رود.

با این حال، دریابان «جیم سایرینگ» مدیر آژانس دفاع موشکی آمریکا گفت که با احتساب تنها ۴۴ فروند موشک رهگیر زمین- پایه که پیش بینی می شود تا پایان سال میلادی جاری برای انجام عملیات آماده شوند، دومین آزمایش دفاع موشکی تا اواخر سال ۲۰۱۸ قابل اجرا نخواهد بود.

دریابان سایرینگ در نشست خبری پنتاگون گفت: «ما می خواهیم که سامانه دفاع موشکی زمین- پایه (GMD) را با [پرتاب] بیش از یک موشک رهگیر جهت جمع آوری اطلاعات به مرحله اجرا درآوریم».

وی در ادامه افزود: «شلیک دو موشک رهگیر به سوی یک موشک بالستیک میان قاره ای پرتاب شده می تواند نشان دهد که پس از برخورد موشک [رهگیر] اول به هدف و ویران سازی آن، موشک رهگیر دوم چه کاربردی خواهد داشت».

دریابان سایرینگ به خبرنگاران گفت که این سناریو «گام بعدی در فرآیند رو به رشد رئالیسم عملیاتی است».

گفتنی است که در نخستین آزمایش دفاع موشکی آمریکا که روز سه شنبه انجام شد؛ یک موشک رهگیر از پایگاه نیروی هوایی «واندنبرگ» در ایالت کالیفرنیا به فضا پرتاب شد و با برخورد به یک موشک بالستیک میان قاره ای مصنوعی، آن را منهدم ساخت.

ارتش آمریکا این عملیات رهگیری هوایی را مشابه ضربه زدن به یک گلوله با استفاده از گلوله ای دیگر توصیف کرد.

سایرینگ پس از انجام این آزمایش دفاع موشکی مدعی شد که این آزمایش «نشاندهنده توانِ بازدارندگی خوب و قابل قبول آمریکا در برابر یک تهدید واقعی است».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج