۵۴۲۲۰۸
۳۹ نظر
۵۰۰۳
۳۹ نظر
۵۰۰۳
پ

محاکمه سرهنگ به اتهام کشتن سارق

مأمور ارشد کلانتری که هنگام تعقیب سارقان خودرو، یکی از آنها را با شلیک گلوله از پا درآورده بود، صبح دیروز به اتهام قتل در شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

روزنامه ایران: مأمور ارشد کلانتری که هنگام تعقیب سارقان خودرو، یکی از آنها را با شلیک گلوله از پا درآورده بود، صبح دیروز به اتهام قتل در شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.
شامگاه بیست و سوم خرداد پارسال، دو سارق جوان در خیابان شریعتی تهران سرگرم سرقت یک خودرو بودند که خودروی گشت از راه رسید و افسر ارشد که یک سرهنگ پلیس بود از خودرو پیاده شد، تا دزدان را دستگیر کند. اما همان موقع یکی از دزدان پای پیاده گریخت وهمدستش نیز سوار بر خودرو قصد فرار داشت که مأمور کلانتری را در برابر خود دید و با شلیک او کشته شد.
پس از حضور تیم جنایی در محل حادثه، مأمور کلانتری به اتهام قتل بازداشت شد تا اینکه صبح دیروز در شعبه هشتم دادگاه کیفری تهران به ریاست قاضی اصغرزاده و با حضور قاضی توکلی- مستشار دادگاه- محاکمه شد. در آغاز جلسه اولیای دم (پدر و مادر مقتول) خواستار قصاص مأمور کلانتری شدند. آنگاه متهم پای میز محاکمه ایستاد و در دفاع از خودش گفت: آن‌شب سارق جوان سوار بر خودرو به طرفم آمد تا مرا زیر بگیرد که برای دفاع از خودم به او شلیک کردم. اما به هیچ‌عنوان قصد کشتن او را نداشتم.
من طبق ماده ۴ قانون به کارگیری سلاح عمل‌کرده‌ام و معتقدم به وظیفه‌ام در حفظ امنیت جامعه پرداخته‌ام. چراکه اگر از سلاح‌ام استفاده نمی‌کردم زیر چرخ‌های خودرو سارق کشته می‌شدم. آن فرد، معتاد به شیشه بود و مدارک پزشکی قانونی هم این موضوع را تأیید می‌کند.پس از پایان دفاعیات متهم، قضات وارد شور شدند تا حکم خود راصادر کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من بچه ام معتاد به شیشه باشه ویا کلا معتاد باشه رو میندازمش تو دریا غرق بشه.

    • سعیدآلاشتی

      زنده باد سرهنگ ،خدغذحفظش کند،باید آزادش کنند،دزدها را باید بسیار سخت تنبیه کرد،انشاالله زودتر آزاد شود و به سر کارش برگردد

    • بدون نام

      یعنی یک پلیش حق نداره در مواقع لزوم از سلاحش استفاده کنه!!!! پس برا چی اسلحه می بندن؟؟؟؟!!!!!!

    • بدون نام

      حتما باز تقصیر ماموره،اصلا کشته که کشته دمش گرم امنیت داشتن هزینه داره.باید آزادش کنند.

    • بدون نام

      یعنی یک پلیش حق نداره در مواقع لزوم از سلاحش استفاده کنه!!!! پس برا چی اسلحه می بندن؟؟؟؟!!!!!!

    • بدون نام

      همین حمایت های بی جای بعضی از پدرو مادر هاست که بچه هارو به خیلی کارهاوا می دارد یک مدال افتخار باید به سینه ی انها زد پسری که تربیت کرده اند هم معتاد بوده هم شیشه ی وهم دزد حالا هم امدند قصاص مامور وظیفه شناس قانون را می خواند باید دست ایشون را ببوسند که ننگ زندگیشون پاک کرده مرحبا دلاور پلیس

    • علی

      بیچاره سرهنگ چیکار می خواستین بکنه راه رو باز می کرد اب پشتش می ریخت اینجور که سنگ رو سنگ بند نمی شه به نظر من خوب کاری کرده دزد مفتخور قراره زحمت یک عمر خانواده رو ورداره بره کسی هم کاری باهاش نداشته باشه اینجور که همه می رن دزد می شن

    • مردم ایران

      مامور باید محاکمه بشه؟؟؟؟!!!! مگه میشه از دزد خواهش کرد که بگی صبر کن؟؟!!
      ...

    • حمید

      برای از میان رفتن یک معتاد و سارق با قصد سو به سرهنگ، این افسر ارشد پلیس محاکمه میشه؟! احتمالا حبس بخوره یا تبریه بشه برای حفظ جان و طبق آیین نامه داخلی عمل کرده

    • کوروش

      با این وضع دیگه کدوم مامور وظیفه شناس میره دنبال دزد و قاتل ، اگه جایی باشه که باید از خودش دفاع کنه و کسی هم نباشه مامور باید چه کار کنه

    • حميد

      البته بر خورد با ارازل و اوباش و سارقين كاري بسيار پسنديده و در نوع خود فداكاري و ايثار است ، در اين مورد ضمن قداداني از مامور بايد اين افراد لات و ولگرد را به قانون واگذار كرد.

    • بدون نام

      دم سرهنگ گرم به وظیفهاش خوب عمل کرده

    • بدون نام

      یعنی باید به دزده مدال افتخار میداد واقعا مسخره است

    • بدون نام

      باید متاسف شد برای آن مملکت که مامور وظیفه شناس برای دفاع از خود اسلحه بکار برده

    • هادی جوانان

      ضمن درخواست ازادی سرهنگ عزیز .از پدر و مادر سارق باید اعاده حیثیت شود.

    • بهمن

      دم همچین سرهنگی گرم باید بهش مدال هم بدن...چهار تا از این سرهنگ ها داشتیم دیگه دزدی نمی شه...لعنت به کسی که بخواد سرهنگ رو محکوم بکنه.

    • بدون نام

      سرهنگ کارت درسته،عشقی

    • سجاد

      جناب سرهنگ به قانونی و شرعی خود عمل کرده.

    • بدون نام

      واقعا مسخره ترین برخورد با نیروی پلیس تو ایران دیده میشه و بس اگه اینجوری باشه پی کی باید از ناموس و اموال مردم دفاع کنه...

    • بدون نام

      اگراینجوری باشه واین قانون نهادینه بشه که پلیس حق دفاع ازخودوجامعه رانداشته باشه سنگ روی سنگ بندنمیشه فردامیان توخونه مردم واگه کشته شدن می گن نبایدمی کشتیش قانون باید محکم کاری کنه که هیچکس حق حتی فکررفتن به حریم دیگران رانداشته باشه دورودسرهنگ نیروی انتظامی ازادش کنید وگرنه دزدهاشجاع ترمی شوند

    • بدون نام

      دیدن زنده بچه شون بدرد نمی خوره حالا این بیچاره را می خواهند سر کیسه کنند.

    • مصطفی

      جناب سرهنگ دمت گرم

    • س ن

      همین کارهارومیکنیدکه دیگه هیچ ماموری ب دزدکارنداره.

    • منوچهر

      چرامحاکمه؟!حقش بود باید هم میکشت.حیف نیست به خاطریه فرد شیشه ای ودزد سرهنگ محاکمه بشه.درضمن این رو هم گفته که اگرشلیک نمیکرد خودش کشته میشد!

    • قاسم

      جای تعجب است محاکمه سرهنگ کلانتری بعلت استفاده از سلاح زمانی که سارق قصد زیر گرفتن سرهنگ را داشت ، از این به بعد به مامورین خدوم نیروی انتظامی سلاح پلاستیکی و اسباب بازی بدهید تا متخلفین به امنیت کشور را نوازش کنند.

    • عليرضا

      بايد به اين سرهنگ عزيز و شجاع دست مريزاد گفت نه محاكمه بشود جناب سردار اشتري عزيز دستور بفرماييد معاونت حقوقي از اين سرهنگ وظيفه شناس حمايت كنند.دزد خون ندارد واقعا وقتي ماشين خودم را دزديدن خيلي سختي كشيدم ولي بالاخره پيدا شد نگذاريد با پرسنل خدوم ناجا اينجوري برخورد بشود

    • احسان

      آخه با این محدودیت های قانونی که برای ماموران نظامی و انتظامی میزارین که پس از برخورد با یک عده اراذل اوباش باید محاکمه ام بشن دیگه انگیزه برای چه کسی میمونه که به وظیفش عمل کنه دیگه کی رقبت اینو داره که با این جنین افرادی برخورد کنه من خواهش میکنم از بالاترین مرجع قضایی و انتظامی این کشور که قوانین و اصلاح کنن که یک مامور وظیفه شناس که داره برای حفط حریم شهروندی تلاش میکنه به دادگاه کشیده نشه که چرا چنین کردی و چرا چنان کردی خواهش میکنم از حقوقدانان عزیز گپ های قانونی و به نحو احسنت رفع و رجوع کنن که بتوانیم یه سمت بک جامعه کوشا توانمند، پویا و آرمانی حرکت کنیم.

    • بدون نام

      این دقیقا یعنی چی ؟ سرهنگ نیروی انتظامی برای دفاع از حقوق جامعه و حفظ جان خودش به یک سارق شلیک کرده و به جای اینکه از ایشون به پاس خدمتش قدردانی بشه در عوض محاکمه میشه مگه موضوع شخصی بوده که اینطور با ایشون برخورد می شود . این یعنی خلع سلاح کردن نیرویی که حافظ منافع جامعه است . امیدوارم ایشان تبریه بشه و از ایشان دلجویی شود

    • اکبر

      برای ثبات امنیت بالا اگرمجوز تیراندازی و قطع دست دزداجرا شود مسلماآماردزدی به مراتب کاهش خواهد یافت

    • کریم محرمی

      باسلام
      اگر چنین اتفاقی باعث شود که سرهنگ مملکت به خاطر کشتن یک فرد معتاد و شیشه ای مجازات شود.
      نتیجه آن ، این میشود که این فساد اخلاقی ،جنسی، بی بندباری .....وغیره در جامعه رو به افزایش یابد.چرا که صحبت از یک سرهنگ که حد اقل 25سال سابقه خدمت دارد و بدون فکر هیچگاه اینکار را نمی کند.خیلی بد است که معتاد را بیمار فرض کنیم نه معتاد بیمار نیست تحفه و سوغات دشمنان کشور ایران اسلامی است،به نظر من که خود از خانواده معتاد هستم، چون قابل اصلاح نیستند(معتادان) باید کشته ویا اعدام شوند به هر نحو ممکن.
      خیلی بد است یک نظامی عالیرتبه با یک معتاد مقایسه کرد و این همان میشود که خلافکار در جلو چشم مامور و قاضی هر عملی را مرتکب میشود و مثل این جریان دنباله دار همه آنها سکوت می کنند.
      بهترین این است که معتاد و قاچاقچی مواد مخدر باید نابود گردند.اگر بمانند جامعه را به فساد آغشته می کنند که کردند.

    • yas

      وا ...... پ چرا بهش اسلحه دادن . اسلحه برا شلیکه دیگه

    • حسن

      با سلام خدمت تمامی ماموران عزیز نیروی انتظامی
      به نظر بنده در اینجا خلا تکنولوژی احساس میشه ، با توجه به پیشرفتهای انجام گرفته همانند برخی از کشورها میتوان لباسهای پلیسها را مجهز به دوربین نمود و همچنین از دوربینهای مداربسته در اطراف ماشین هم بهره جست.

    • مردم ایران

      نامرد
      چرا نظرمو پخش نکردی؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!

      خدا ازت نگذره که نمیذاری نظرم پخش بشه

    • بدون نام

      درود بر سرهنگ وظیفه شناس چرا ازش تقدیر نکنند اون سارق با جون مردم بازی میکنه

    • محمد

      دم سرهنگ گرم به وظیفهاش خوب عمل کرده بايد خيلى فورى ازاد ش كنند

    • بدون نام

      بنظر من جناب سرهنگ کار درست را انجام داده

    • قرمز

      برترین های ترسو!!! چرا نظرمو پخش نمیکنید؟خیلی ترسویید ... خیلییییییییی

    • حسینی

      به درک که معتاد کشته شد
      یه انگل جامعه کمتر
      اگه اون معتاد پلیس رو میکشت چی؟اونوقت کیو محاکمه میکردید؟یه معتاد رو که هیچ ارزش ریالی نداره ودر عوض یک سرهنگ مملکت که 30 سال براش هزینه شده بود رو زیر چرخ ماشین له کرده بود؟
      بکجا چنین کورکورانه شتابان؟

    • خاسر

      درود برجناب سرهنگ شجاع نترس وباتعصب ای کاش تمام مامورین انتظامی هماننداین جناب سرهنگ درمقابل تمامی متخلیفن که به جان ومال مردم رحم نمی کنند اینگونه برخورد کنند متاسفانه تعداداندکی ازانها بسیاربی تفاوت هستند قانون باید ازجناب سرهنگ حمایت بکند وگرنه دراینده شاهد بی توجهی بقیه مامورین خواهندبود.پدر ومادر ان پسرمعتاد باید از جناب سرهنگ تشکر بکنند چون احتمال داشت دراینده خودشون هم قربانی این فردمعتادمی شدند.هرچند الان هم پول دیه رااز صندوق ناجا می گیرند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج