۵۴۲۳۱۱
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

وقتی مایکروسافت و کوالکام همگام می شوند؛

اسنپ دراگون ۸۳۵ به لپ تاپ ها می آید؟

مدتی پیش اخباری مبنی بر همکاری مایکروسافت و کوالکام منتشر شد که نوید بخش پشتبانی ویندوز ۱۰ از پردازنده های موبایلی کوالکام بود؛ پردازنده ای که به وضوح کوچکتر و کم مصرف تر از پردازنده های رایج در رایانه ها است و حالا، لپ تاپهای مبتنی بر این پردازنده در راهند.

وب سایت کلیک: مدتی پیش اخباری مبنی بر همکاری مایکروسافت و کوالکام منتشر شد که نوید بخش پشتبانی ویندوز ۱۰ از پردازنده های موبایلی کوالکام بود؛ پردازنده ای که به وضوح کوچکتر و کم مصرف تر از پردازنده های رایج در رایانه ها است و حالا، لپ تاپهای مبتنی بر این پردازنده در راهند.
اسنپ دراگون ۸۳۵ به لپ تاپ ها می آید؟

به زودی جدیدترین نسخه از پردازنده های کوالکام یعنی اسنپ دراگون ۸۳۵ را در لپ تاپ های ویندوزی خواهیم دید. لپ تاپ هایی که نسخه کامل ویندوز ۱۰ را با ویژگی های کامل آن و پشتیبانی از همه اپلیکیشن های ویندوز اجرا می کنند و نه فقط اپلیکیشن های به خصوص ویندوز استور. در همین ابتدا لازم به ذکر است لنوو، اچ پی و ایسوس از شرکت هایی هستند که برای معرفی چنین لپ تاپی قدم پیش گذاشته اند.

همانطور که گفته شد، اسنپ دراگون ۸۳۵ قدرتمندترین پردازنده ساخته شده توسط کوالکام تا به این لحظه است که پرچمداری چون گلکسی اس ۸ از آن بهره می برد. اما حالا هدف کوالکام فراتر از بازار تلفن های هوشمند است؛ او می خواهد با حضور پردازنده اش در لپ تاپ های ویندوزی، شاهد لپ تاپ هایی با عمر باتری چند برابر و همیشه متصل به اینترنت باشیم.

یکی از مسئولین بازاریابی کوالکام در مورد این موضوع ابراز می کند که لپ تاپ های امروزی وقتی نیازی دائمی به اتصال بی سیم اینترنت داشته باشند، هم شارژ خود را به سرعت از دست می دهند و هم دمای زیادی را متحمل می شوند؛ در حالیکه آرمان این شرکت ارائه لپ تاپ هایی با حفظ اتصال طولانی اینترنت و در عین حال شارژ دهی برای یک روز کامل است. چراکه اسنپ دراگون ۸۳۵ بسیار کم مصرف تر از پردازنده های رایج رایانه ای است و از طرف دیگر جثه چند برابر کوچکتر آن نسبت به آن پردازنده ها موجب می شود تا باتری های بزرگتری را نیز در لپ تاپ ها ببینیم که هر دوی اینها عملاً به افزایش شارژ دهی دستگاه می انجامد.

اما یک نکته؛ نکته ای که از پس این صفحه نمایش های شیشه ای نیز از چشم های شما هویداست! تقریبا همگی خاطره ویندوز RT را به یاد داریم. یک نسخه از ویندوز ۸ که مخصوص پردازنده های مبتنی بر ARM بود و نه می توانست نرم افزار های درست و درمان ویندوز را اجرا کند و نه کاربرانش برای به روز رسانی به ویندوز ۱۰ راهی یافتند. حتما با خودتان فکر کرده اید که ادعاهای کوالکام در مورد این ویندوز ۱۰ نیز چیزی حوالی همان ویندوز RT است؛ اما نه. چیزی که باید به طور یقین بدانید آن است که این بار با یک ویندوز ناقص روبرو نیستیم و ویندوز دهی را پیش روی خود میبینیم که تمام ویژگی های خود را به ارمغان می آورد.

ارثیه هایی از تلفن های هوشمند برای رایانه ها

حالا که شاهد پردازنده های موبایلی کوالکام بر روی رایانه ها هستیم، چندان عجیب نیست که برخی ویژگی های تلفن های هوشمند را نیز در دستگاه های ویندوزی مان بینیم. با اسنپ دراگون ۸۳۵، رایانه ها نیز همچون تلفن های همراه در حالت استندبای اتصال خود را به اینترنت حفظ خواهند کرد، همگام سازی داده ها متوقف نخواهند شد و حتی کورتانا، دستیار هوشمند مایکروسافت نیز در حالت آماده باش شنوای دستورات شما خواهد بود.

اسنپ دراگون ۸۳۵ اولین چیپ ۱۰ نانومتری کوالکام است و شاید باورتان نشود که اندازه ای کوچک تر از یک سکه کوچک دارد. چنین اندازه ای به معنای آن است که سازندگان دستگاه های ویندوز از ۲۰ الی ۳۰ درصد فضای بیشتری در بورد دستگاه برخوردار اند که این فضا می تواند با یک باتری بزرگتر پر شود. این موضوع به حدی موثر است که بنابر ادعای کوالکام، موجب افزایش ۵۰ درصدی طول مدت شارژ دهی خواهد شد. همچنین در حالت استندبای نیز شاهد رشد ۴ یا ۵ برابری عمر باتری خواهیم بود.
اسنپ دراگون ۸۳۵ به لپ تاپ ها می آید؟

چه فایده اگر پردازنده ای به توازن کم مصرفی اش کم توان هم باشد! اینجاست که مبحث عملکرد به پیش می آید.

به ادعای یکی از مدیران کوالکام، توان پردازشی پردازنده مورد بحث ما چیزی در حد توان سری Y شرکت اینتل است. این سری که با نام Core m نیز شناخت می شود، کم مصرف است و خوشبختانه در حدی هست که مشکلی در انجام کارهای روزمره و یا اجرای همزمان چند عمل نداشته باشد.

همچنین به لطف اینکه اسنپ دراگون ۸۳۵ پردازنده ای برآمده از دنیای تلفن های همراه است، به راحتی می تواند پذیرای استفاده از سیمکارت و بهره گیری از اینترنت LTE باشد.

هر آنچه که از یک ویندوز واقعی انتظار دارید

همانطور که در خلال بحث به آن اشاره شد، اسنپ دراگون ۸۳۵ یک ویندوز کامل را اجرا خواهد کرد و واقعا از این توان برخوردار است. می توانید نرم افزاری همچون آفیس یا هر نرم افزار دیگری را نصب و اجرا کنید و در این بین ابداً خبری از محدودیت هایی مشابه ویندوز RT نیست.

برای تجربه واقعیت افزوده و واقعیت مجازی آماده اید؟

نمی شود از اندروید حرفی بزنیم و از آمادگی همه جانبه اسنپ دراگون ۸۳۵ در زمینه واقعیت مجازی سخنی به میان نیاوریم. این پردازنده حتی در پروژه Daydream گوگل نیز نقش دارد و بنابراین خیلی بعید به نظر می رسد که مایکروسافت در زمینه ارائه واقعیت افزوده مبتنی بر این پردازنده برنامه ای نداشته باشد. در نتیجه امیدواریم علی رقم متوسط بودن این پردازنده برای یک دستگاه ویندوزی، برنامه های خوبی در این زمینه از مایکروسافت شاهد باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج