جاباما
۵۴۲۳۳۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

روس‌ها دل خوشی از رئیس جمهور فرانسه ندارند

روابط میان امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و مسکو بسیار زود به پایین ترین حد خود رسید. پیش از این هیچ وقت یک سیاستمدار فرانسوی به این اندازه آماج سخنان تند رسانه های کرملین و نمایندگان روس، قرار نگرفته بود.

عصر ایران: روابط میان امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و مسکو بسیار زود به پایین ترین حد خود رسید. پیش از این هیچ وقت یک سیاستمدار فرانسوی به این اندازه آماج سخنان تند رسانه های کرملین و نمایندگان روس، قرار نگرفته بود.

ولادیمیر پوتین و مکرون، اولین تماس تلفنی شان را در ۱۸ می، داشتند و کرملین درباره این تماس گفت: «آمادگی دو جانبه ای برای توسعه روابط دوستانه و سنتی روسیه و فرانسه در حوزه های سیاسی، تجاری، اقتصادی، فرهنگی و انسان دوستانه و دیگر حوزه ها وجود دارد.» اما واقعیت روابط بین دو کشور پیچیده تر از این بیانیه است.

در حالی که پوتین روز دوشنبه با مکرون در ورسای دیدار کرد اما باید دید پوتین در این سفر که قرار بود در ماه اکتبر انجام شود ولی لغو و به تاریخ فعلی تغییر کرد، می تواند اعتماد از دست رفته مکرون را بازگرداند؟ در ادامه به اظهارات تند روس ها در چند هفته اخیر علیه مکرون اشاره می شود.

در روز ۱۴ می، هنگامی که فرانسوا اولاند، رئیس جمهور سابق فرانسه دولت را به مکرون تحویل داد، شبکه یک روسیه در برنامه ای ۹ دقیقه ای به نام «فرانسه به کجا می رود؟» درباره دولت جدید فرانسه به بحث پرداخت. دیمیتری کیسلف، مجری برنامه، مکرون ۳۹ ساله را جوانترین رهبر فرانسه از زمان ناپلئون معرفی کرد اما این نکته را سریعاً اضافه کرد که «اما این مقایسه ای اشتباه است. چون ناپلئون شخصیتی درخشان داشت اما در رابطه با مکرون، حتی کسانی که به وی نزدیک هستند چنین نظری ندارند.» ادامه برنامه هم لحن مشابهی داشت.

در روز ۵ می، اندکی قبل از برگزاری دور دوم انتخابات فرانسه، مجری زن شبکه سارگارد، بدون هیچ گونه ای ملاحظه ای می گوید: «این امکان وجود دارد که کاندیدای همجنس گرا (امانوئل مکرون) رئیس جمهور جدید شود.»

خبرگزاری مورد حمایت کرملین، اسپوتنیک هم گزارشی منتشر کرد که یکی از نمایندگان محافظه کار فرانسوی ادعای مشابهی را مطرح می کند و مکرون را یک «همجنس گرای پنهانی» معرفی می کند. همچنین حملاتی علیه همسر مکرون هم صورت گرفت. روزنامه کومسومولسکایا پرادا، بریژیت مکرون را «معلمی که به کودکان تمایل جنسی» دارد معرفی می کند.

برخی رسانه ها هم مکرون را به خاطر این که مدت کوتاهی پس از رسیدن به قدرت به آلمان سفر کرد، عروسک خیمه شب بازی آلمان نامیدند. ولادیمیر ژیرینوفسکی، نماینده ناسیونالیست روس در این باره می گوید: «مکرون به آلمان رفت تا به مرکل پیر تعظیم کند.»

ایوجنیا اوبیچکینا، استاد روابط بین الملل موسسه دولتی روابط بین الملل مسکو می گوید: «در میان کاندیداهای انتخابات فرانسه، مکرون انتقادی ترین مواضع و دیدگاه را نسبت به روسیه داشت.»

همچنین باید به این نکته هم اشاره کرد که احساس ناامیدی در مسکو وجود دارد، چون پوتین در ابتدا از فرانسوا فیون، کاندیدای محافظه کار حمایت کرد و سپس شیفته مارین لوپن شد. ماکسیم یوسین، کارشناس سیاست خارجی روزنامه کامرسانت می گوید: «بسیاری در روسیه از پیروزی لوپن مطمئن بودند.»

هم اکنون دوران انتخابات به پایان رسید و باید دید پوتین چگونه با مکرون و دولت جدید فرانسه تعامل خواهد کرد؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج