۵۴۲۵۴۵
۳ نظر
۵۰۳۸
۳ نظر
۵۰۳۸
پ

یک ایرانی، «کفشداری مکانیزه» اختراع کرد

دستگاه کفشداری مکانیزه با مدیریت هوشمند در ابعاد کوچک برای نخستین بار در کشور و با هدف رفع چالشهای کنونی سیستم کفشداری سنتی، اختراع شد.

خبرگزاری تسنیم: در ایران و بسیاری از کشورهای دنیا مراسم متنوع و متعددی در مراکز و اماکن خاص برگزار می‌شود. طبعا شرکت‌کنندگان باید کفش از پای درآورده و با پای برهنه در این برنامه‌ها شرکت کنند. این موضوع مشکلاتی مانند درهم ریختگی کفشها، له شدن آنها، کثیف شدن، آسیب دیدن ، جابه جا پوشیدن، سرقت ، نیاز به محیطی وسیع برای نگهداری کفش‌ها را پدید آورده و می‌آورد.

از سوی دیگر، معضلات یک کفشداری از جمله آلودگیهایی که یک کفشدار با آن مواجه است، عدم پاسخگویی ۲۴ ساعته، حقوق، بیمه و... نیز قابل توجه است.

برای رفع این مشکلات، یکی از مخترعان کشور «دستگاه مکانیزه، اتوماسیون کفشداری و امانتداری با مدیریت هوشمند در ابعاد کوچک» را تولید کرده است.
یک ایرانی، «کفشداری مکانیزه» اختراع کرد

مهدی واعظی که دو سال گذشته این طرح را به ثبت رسانده، درباره اهداف این اختراع گفته است که کاهش فضا به واسطه استفاده بیشتر از ارتفاع و محیط وسط، حفاظت از کفشها در برابر سرقت به وسیله استفاده از تراشه‌های الکترونیکی، نگهداری بسیار خوب از کفشها و جلوگیری از له و کثیف شدن آنها به واسطه ارائه فضای اختصاصی و مناسب برای کفش و امانت مردم و دیگر اینکه تنها فردیکه، کفش خود را در دستگاه قرار داده می‌تواند کفش را از دستگاه خارج کنند و افراد دیگر به آن دسترسی ندارند، از جمله مزایا و اهداف آن بوده است.

نیاز نداشتن به کفشدار به واسطه کارکرد اتوماتیک و هوشمند که منجر به کاهش هزینه و بهره‌وری بهتر می‌شود، قابلیت پاسخگویی ۲۴ ساعته و حذف سه شیفت نیروی انسانی که منجر به کاهش هزینه خواهد شد، سرعت پاسخگویی مناسب، عدم نیاز به زیر ساخت برای نصب و راه‌اندازی و تحویل دادن و گرفتن کفش در ارتفاع استاندارد یک متر و ۱۰ سانتیمتر توسط ربات که نیازی به خم شدن کسی نیست، از جمله دیگر مزایای این طرح است.

نکته دیگر اینکه در کفشداری دستی معمولا از ارتفاع بیش از دو متر استفاده نمی‌شود که در این طرح محدودیت ارتفاعی وجود نداشته و تا سقف می‌توان از فضا استفاده کرد.

شرح فنی این دستگاه نیز به این شرح است:

دستگاه کفشداری و امانت‌داری دارای یک محور چرخان است که در ارتفاعات مختلف طبقه‌بندی شده، همچنین دارای یک ربات است که می‌تواند جعبه‌هایی را در درون هر کدام از این طبقات قرار دهد.

جابه‌جایی ربات تنها در ارتفاع است و برای دستیابی به جعبه‌های موجود در پشت یا کنار محور گردان بایستی محور گردان بچرخد و خود را روبروی ربات قرار دهد.

در جلوی دستگاه دری قرار داده شده که از آن برای سرویس دستگاه استفاده می‌شود؛ در دستگاه کفشداری دریافت و تحویل کفش در ارتفاع ۱۱۰ سانتیمتری انجام می‌شود که کاربر پسند بوده و مانع از خم شدن کاربر می‌شود.

زمانیکه دستگاه کفش فردی را تحویل می‌گیرد یک سکه که حاوی تراشه RFID است به کاربر داده می‌شود؛ در این سکه اطلاعات مکان ذخیره شده کفش یا امانت کاربر موجود است.

برای تحویل گرفتن کفش ، کاربر ابتدا سکه را درون دستگاه قرار داده، دستگاه موقعیت کفش یا امانت کاربر را پیدا کرده و کفش کاربر را تحویل می‌دهد.

اشکال زیر دستگاه اتوماسیون کفشداری - امانتداری را نشان می‌دهد که در نرم افزار Solidwork دستگاه طراحی شده و از سه نما به نمایش در آمده است.

در این نما مسیر جابه‌جایی ربات در مسیر بالا و پایین قابل مشاهده است؛ ربات پس از رسیدن به ارتفاع طبقه مورد نظر باکس حاوی کفش - امانت را از درون طبقه خارج کرده و در داخل خود قرار می‌دهد و پس از آن کفش - امانت را در ارتفاع ۱۱۰ سانتیمتری به کاربر تحویل می‌دهد.

این اختراع در زمینه کفشداری و امانت‌داری مساجد، امامزاده‌ها، حرمهای مطهر، نمازخانه‌ها، ادارات، باشگاههای ورزشی و هر مکانی که نیاز به نگهداری از کفشها و امانات مردم است، استفاده دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بیدهندی

      .خداوند به این مخترع کشورمان خیر دنیا وآخرت عنایت بفرماید تا بتواند اخترااع جدیدتری انجام دهد

      .

    • بدون نام

      سپردن وبازپس گرفتن چه مقدار زمان می برد‌⁉

    • بدون نام

      اگه سکه.را گم.کرد.چی میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج