۵۴۲۶۵۶
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

یک ماراتن جذاب؛ ایران - ایتالیا در نخستین گام

تیم ملی والیبال پس از چندین هفته تمرین در تهران و گذراندن اردو در اروپا، بامداد سه‌شنبه برای شرکت در هفته اول لیگ جهانی راهی ایتالیا شد.

خبرگزاری ایلنا: تیم ملی والیبال پس از چندین هفته تمرین در تهران و گذراندن اردو در اروپا، بامداد سه‌شنبه برای شرکت در هفته اول لیگ جهانی راهی ایتالیا شد.

شاگردان کولاکوویچ پس از رسیدن به ایتالیا و برگزاری چند جلسه تمرینی، امشب باید در نخستین دیدار خود در این مرحله به مصاف استرالیای میزبان بروند. دیداری که راس ساعت ۲۲:۳۰ برگزار خواهد شد تا آغازگر ۹ دیدار ایران در مرحله نخست لیگ جهانی والیبال که در سه هفته برگزار می‌شود و والیبالیست‌های ایران باید با یازده تیم دیگر برای صعود به جمع شش تیم پایانی بجنگند. شش تیمی که البته پنج تای آنها از بین این دوازده تیم سطح یک انتخاب می‌شود و به همراه تیم میزبان مرحله پایانی را برگزار خواهند کرد.

والیبالیست‌های ایران که با تغییرات زیادی نسبت به آخرین مسابقات ایران یعنی المپیک راهی لیگ جهانی شده اند، باید در سه هفته لیگ جهانی ۹ بازی انجام دهند؛ هر هفته سه بازی! به این ترتیب که در هر هفته سه کشور میزبان هستند و به همراه سه تیم دیگر دیدارهای گروه خود را انجام می‌دهند.

در هفته اول هم تیم‌های ایران، لهستان، ایتالیا و برزیل در یک گروه قرار گرفته‌اند که باید دیدارهای خود را در ایتالیا انجام دهند. تیم ایران پس از دیدار اولش که امشب برابر میزبان انجام می‌دهد، شنبه و یکشنبه راس ساعت ۱۹:۳۰ به مصاف برزیل و لهستان خواهد رفت تا دیدارهای هفته اول خود را به پایان ببرد.

والیبالیست‌های ایران روز دوشنبه پانزده خرداد به ایران بر می‌گردند تا سه بازی بعدی خود را در تهران و سالن دوازده هزار نفری آزادی برگزار کنند.

تیم ایران بلافاصله و چهار روز پس از بازگشت، ۱۹ خرداد باید در اولین دیدار خانگی‌اش در تهران به مصاف بلژیک برود. بلژیکی که شاید ساده‌ترین حریف ایران در این رقابت‌ها باشد. صربستان و آرژانتین هم بیستم و بیست و یکم خرداد همگی ساعت ۲۱:۱۰ مقابل ایران به میدان می‌روند.

میزبان هفته سوم و پایانی دیدارهای ایران هم لهستان است. دیدارهای ایران در این کشور از بیست و پنجم خرداد با بازی برابر آمریکا آغاز می‌شود. دیدار دوم پس از یک روز استراحت ساعت ۲۲:۴۰ بیست و هفتم خرداد برابر لهستان میزبان خواهد بود و در نهایت بیست و هشتم خرداد و ساعت ۱۹:۵۵ آخرین دیدار ایران در این رقابت‌ها برابر روسیه برگزار می‌شود.

پنج جای خالی نسبت به المپیک

در میان چهارده نفر نهایی اعزامی تیم ملی به هفته اول لیگ جهانی، نام پنج بازیکن المپیکی ایران دیده نمی‌شود. مهدی مهدوی که همان ابتدا خداحافظی کرد، زرینی و شریفات که اصلا دعوت نشدند و شهرام محمودی هم دعوت شد اما به اردو نیامد. در روز آخر تمرین تهران هم که محمد موسوی به دلیل مصدومیت در تهران ماند و تیم را همراهی نکرد تا مجموع غایبان المپیکی ایران به پنج برسد.

از آن تیم دوازده نفره هفت بازیکن باقی مانده‌اند. سعید معروف، عادل غلامی، فرهاد قائمی، مجتبی میرزاجانپور، مهدی مرندی، امیر غفور و میلاد عبادی پور همچنان در تیم ملی هستند و هفت بازیکن دیگر آنها را همراهی می‌کنند. سال افزون، وادی، مسعود غلامی، مصطفی حیدری، معنوی نژاد، فائزی و نظری افشار هفت عضو جدید تیم ملی در لیگ جهانی هستند که تنها فائزی و معنوی نژاد سابقه بازی در این رویداد را دارند و پنج نفر دیگر برای اولین بار چنین رقابت‌هایی را تجربه می‌کنند.

تلاش برای تکرار نتیجه ۲۰۱۴

این رقابت‌ها پنجمین حضور ایران در لیگ جهانی خواهد بود. نخستین حضور والیبالیست‌های ایران در این رقابت‌ها به سال ۲۰۱۳ بر می‌گردد. رقابت‌هایی که تازه آغاز راه کسب تجربه والیبال ایران در این رقابت‌ها بود و در میان ۱۰ تیم نهم شدیم!

با این حال دومین دوره درخشان‌ترین حضور ایران در این رقابت‌ها بود. بازی‌های درخشان شاگران کواچ در آن دوره تیم ایران را به مرحله نهایی رساند. جایی که ایران بالاتر از روسیه و استرالیا در جایگاه چهارم ایستاد.

دو دوره بعدی حضور ایران در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ هم جایگاهی بهتر از هفتمی را برای ایران به ارمغان نیاورد. حالا باید دید که با توجه به قرعه دشوار ایران در این دوره آیا نتیجه‌ای نزدیک به سال ۲۰۱۴ ثبت می‌شود یا چیزی شبیه به دو دوره گذشته که به انتهای جدول نزدیک‌تر بودیم تا ابتدای آن.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حامد پاشا

      ممنون از برنامه خوبتون و من خبرها رو از برنامه شما دنبال میکنم ..بازی اول ایران با ایتالیا بوده و سهوا استرالیا نوشته شده ..بازم از برنامه خوبتون ممنونم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج