۵۴۲۷۶۸
۲۳ نظر
۵۰۰۶
۲۳ نظر
۵۰۰۶
پ

درخواست علم الهدی درباره سند ۲۰۳۰

خطیب جمعه مشهد مقدس با اشاره به سند ۲۰۳۰ گفت: بحث ما این نیست که در این سند کدام ماده با دین می‌سازد و کدام ماده نمی‌سازد، حرف ما در اصل این سند است که با مبنای فکری و اصول اعتقادی و ارزشی و دینی ما منافات دارد.

خبرگزاری تسنیم: خطیب جمعه مشهد مقدس با اشاره به سند ۲۰۳۰ گفت: بحث ما این نیست که در این سند کدام ماده با دین می‌سازد و کدام ماده نمی‌سازد، حرف ما در اصل این سند است که با مبنای فکری و اصول اعتقادی و ارزشی و دینی ما منافات دارد.

آیت‌الله سید احمد علم الهدی اظهار داشت: امام بزرگوار یک وجود مقدسی بود که سالروز رحلتش برای ما تازه شدن یک داغ است و در هر سالی به مناسبت یادآوری عظمت امام ما به این نتیجه می‌رسیم که مردم و ملت ما چه وجود مقدسی را از دست دادند.

امام جمعه مشهد مقدس گفت: هر چه می‌گذرد پرده‌های تازه‌تری از سیره و عظمت امام کنار زده می‌شود، امام تنها یک رهبر سیاسی و انقلابی که توانست نظام شاهنشاهی را به هم بزند و شاه را از مملکت بیرون کند نبود، اصل امام و حرکتش یک تحول عظیم جهانی بود؛ روزی که امام انقلاب مقدس اسلامی و نهضتش را در پائیز ۱۳۴۱ آغاز کرد و در نهایت منجر به پیروزی شد آن روز دنیا به دو بلوک سوسیالیسم و لیبرالیسم تقسیم شده بود.

آیت‌الله علم الهدی با اشاره به اینکه براساس ماده پرستی قدرت دنیا به این دو دسته تقسیم شده بود افزود: اینها یک جنگ سردی میان خودشان برقرار بود که سیادت و آقایی دنیا متعلق به کدام است و هر دو درصدد رهبری بر جهان بودند، آنچه در این دو اندیشه قطعی بود انزوای دین از عرصه زندگی بشر و سیاست و مدیریت دنیا بود.

وی ادامه داد: سوسیالیسم دین را افیون ملت‌ها می‌دانست و لیبرالیسم نیز دین را مانع راه رشد ملتها می‌دانست، مبنای سیاست و قدرت در این دو بلوک، این بود که دین نباید باشد، یکی می‌گفت دین افیون ملت‌هاست و دیگری دین را مانع رشد می‌دانست، امام دین را از مساجد و حسینیه‌ها و معابد بیرون آورد و دین را بر سیاست دنیا حاکم کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: ما از این هراس داریم در داخل مملکت خود ما امام به وسیله نخبگان سیاسی فراموش شده و تحول سازی امام در دنیا فراموش شود، دنیا امام را شناخته و دنبال امام راه افتاده، بیداری اسلامی و جهانی در دنیا شکل گرفته اما هراس داریم در داخل جامعه خودمان و داخل نظام ما، یک عده نخبه سیاسی امام را فراموش کنند و تصور کنند امام دولتی راه انداخته و این دولت امروز به دست آنها افتاده و باید بیشتر ببرند و بخورند و تحول سازی امام را فراموش کنند و حتی تز امام را نیز فراموش کنند و بخواهند نظام ما را به همان بستری برگردانند که امام از آن ما را نجات داد و این سند ۲۰۳۰ چنین خصوصیتی دارد.

آیت‌الله علم الهدی گفت: سندی تحت عنوان توسعه پایدار سازمان ملل دیکته کرده است و این سند را باید همه دنیا بپذیرند و مواد آن را تا ۲۰۳۰ اجرا و طی ۱۵ سال تمام دنیا تحت یکنواختی فرهنگی قرار گیرد. این سند ریشه آمریکایی دارد ولو اینکه در سازمان ملل تدوین شده باشد و همسر اوباما تمام مفاد آن را در دوحه قطر تشریح و افشا کرد و سپس در ۲۰۱۵ در سازمان ملل تنظیم شد.

وی افزود: بحث ما این نیست که در این سند کدام ماده با دین می‌سازد و کدام ماده نمی‌سازد، حرف ما در اصل این سند است که با مبنای فکری و اصول اعتقادی و ارزشی و دینی ما منافات دارد، اصل سند در راستای جهانی سازی و ریاست و سیادت آمریکا است یعنی کشورهای دنیا را در سپتامبر ۲۰۱۵ جمع کردند تا در اجلاسی شرکت کرده و این سند را پذیرفته و امضا کنند.

آیت‌الله علم الهدی افزود: این سند ۱۷ هدف اصلی دارد و ۱۶۹ هدف فرعی برای آن تعریف شده تا همه کشورها اقدام عملی برای تحقق حکومت یکپارچه کنند. اکنون می‌گویند یا شورای عالی انقلاب فرهنگی و یا مجلس باید سند را ابطال کند اما رسیدگی به این قضیه از وظایف قوه قضائیه براساس اصل قانون اساسی است.

وی بیان کرد: اصل ۱۷۰ قانون اساسی می‌گوید اگر دولت مصوبه‌ای و معاهده‌ای داشته باشد که خلاف قانون اساسی باشد دیوان عدالت اداری می‌تواند آن را ابطال کند و امیدواریم با حضور شخصیتی دینی در راس قوه قضائیه، ایشان با همت وارد عرصه شده و دیوان عدالت اداری این سند را ابطال کند.

آیت‌الله علم الهدی افزود: نباید یک مشت عناصر ماده پرست و پوسیده مغز مستکبر در آمریکا و اروپا برای ما سند تنظیم کرده و یک عده عزیزان ما آن را ندانسته امضا کنند تا ما از جهانی سازی حضرت مهدی(عج) دست برداریم. مگر این ملت دست برمی‌دارند؟ بچه‌های ما با «یامهدی ادرکنی» وارد میدان شدند. مگر از جهانی سازی مهدی(عج) دست برمی‌داریم؟ امیدواریم خداوند متعال هم به عزیزان مسئول ما بینش مسئولانه عطا کند تا خون شهدا و عظمت امام را در همه مدیریت‌ها و سیاستگزاری‌ها در نظر بگیرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مرتضی

      اول سند رو کامل بخونید بعد نظر بدید،روحانی فکر نکنم به این راحتی کوتاه بیاد،خود حضرت مهدی احتیاج به جهانی سازی ما نداره،وقتش که برسه ظهور میکنه.

      پاسخ ها

      • مجتبی

        وقتش ؟
        وقتش فقط و فقط به آمادگی شیعیان بستگی داره ، امام حسین هم به درخواست مردم کوفه راهی سفر شدند ،ولی مردم برای دنیا طلبی ایشان را به شهادت دادند
        یادمان باشد امام زمان آخرین امام است و قرار هم نیست با معجزه پیروز شود باید با قرانین طبیعی و پشتوانه مردم پیروز شوند
        از این جماعت ایران فقط این شعر به خاطر آدم میرسد :نیا نیا گل نرگس جهان که جای تو نیست هزار نامه کوفی یکی برای تو نیست

      • بدون نام

        آقا مجتبی همون خدایی که شرایط غیبت رو فراهم کرده
        شرایط ظهورش رو هم مهیا میکنه و قرانین طبیعی و پشتوانه مردمی پیروزی شو مقدر می کنه. شما از خودت شروع کن برای بقیه هم نسخه نپیچ.

    • نادر

      اگه این جوری باشه ما باید از این کره جا به جا بشیم بریم یه کره دیگه چون این دنیا در کل با عقاید دینی ما سازگار نیست.

    • بدون نام

      بابا بیخیال این علم الهدی بنده خدا بشید. خب به عنوان امام جمعه مشهد حق داره در مورد مسائل سیاسی حرف بزنه. اصلا تا چتد ماه پیش من ایشونو نمیشناختم. حالا هی یه چیزو کش بدین تو ایران. دقیقا مثل ربنای شجریان که به نظر من اینقدر اهمیت نداره اینقدر در موردش حرف زده بشه

    • بهرام

      این آقا ماموره که همه ما رو با زور ببره بهشت!!

    • نادر

      ضمن تشکر از چاپ نظرات مگر بخش نخست نظرم چه اشکالی داشت که نگذاشتینش. من هم منظورم این بود که‌ایشان‌سند را نخوانده.

    • بدون نام

      آقا نادر و آقا مرتضی بهتر بدونید که ظهور زمینه سازی میخاد نه اینکه بشینیم و فقط منتظر بمونیم تا خود امام ظهور کنه و خودش کارش انجام بده. در ضمن نیاز به رفتن به کره دیگه نیست همون طور که تا الان نظام اسلامی ایران در همین کره خاکی شکل گرفته در اینده نزدیک کل کره زمین مسلمان خواهند شد و حق بر باطل پیروز. خودتون برای اون روز آماده کنید

    • بدون نام

      کنسرت ممنوع، 2030 ممنوع، تحصیل ممنوع، نفس کشیدن ممنوع...

    • بدون نام

      دنيا پيشرفت كرده كرات رو فتح كردن بعد ما دنباله چي هستيم مملكت قانون داره همينطوري كه تصويب نميشه

    • جێژوان

      جناب علم‌الهدی تا اونجایی که ماها متوجه شدیم و در جا معه عیان هستش... هیچ چیزی تو این جهان نیس که با دین شما سازگار باشه!!

    • شهرام

      اگر طبق نظر علم الهدی باش حتی زندگی کردن و نفس کشیدن هم ممنوع
      یکی نوشته در آینده نزدیک کل کره زمین مسلمان میشن آره بشین تا بیاد

    • بدون نام

      اقای جیژوان...
      ظاهرا یا شما خیلی نمیتونید بفهمید ویا اینکه دینتون دین خاصیه و الا دین ما که اسلامه با همه چیز جور در میاد غیر از کارهایی که عقل هر عاقلی بد میدونه..
      شما اگه میخواید همجنس باز و شراب خوار و رقاصه باشید تقصیر. دین نندازید

    • بدون نام

      از 2030 ننگین تر اوردن تتلو به عرصه انتخابات به عنوان طرفدار اقای رئیسی بود.
      اگه طرفدارای اقای رئیسی شلنگ تخته های تتلو و اراجیف جیگیلی جیگیلی رو شنیده بودن حتما متوجه میشدن که چرا میگیم ننگین بوده.

    • بدون نام

      اگه مضا کردن خاک برسرشون.

      پاسخ ها

      • محمد

        اولاً که این سند الزام آور نیست و همانجا اعلام شده که آن موادی از سند که با قوانین جاری کشورها مغایر هست اجرا نخواهد شد
        ثانیاً این سند در زمان دولت قبل منتشر شده و آن زمان مسئولین کشور ما حتی باعث تغییراتی در پیش نویس آن شدند .
        ثالثا در بررسی که اخیراً مجلس محترم از این سند به عمل آورد اعلام کرد که هیچگونه مغایرت قانونی با قوانین جاری کشور ما که پس از تصویب در شورای نگهبان قانون اساسی به تصویب رسیده نداره
        چون آقای علم الهدی می فرمایند به چشم این سند اجرا نخواهد شد

    • بدون نام

      الهم عجل لولیک الفرج . ما زیر بار سند ننگین 2030 نمی رویم . هیهات من الذله

    • بی دل

      چرا چند نفر باید بشینن و یه سند تنظیم کنن برای ملت ما مگه خودمون چلاقیم فرهنگ و آداب و رسوم متفاوت هست خدا کنه رهبری جلو این فاجعه رو بگیره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اکثریت مردم موافقن ...فقطقشر ناچیزی از مردم مخالفه ...که شما هم جز این اقلیت هستین

    • حسين

      سند 2030 برخلاف تعريف غلطي كه از آن كردند بطور كلي يعني احترام به حقوق همه احاد مردم از حق زندگي ، باسواد كردن اجباري فرزندان ، حق استفاده از منابع و درآمد ملي بدون تبعيض ، حق مشاركت مردم در تعيين سرنوشت جامعه و ....

    • حسن

      دولت باید قبل از اجرای سند و طرح عمومی موضوع می بایست آنرا در قالب لایحه به مجلس ارجاع می کرد و مجلس در دو کمیسیون آموزش و فرهنگ بررسی نموده و نهایتا در صحن علنی برای تصویب مطرح می شد
      عدم طی فرایند قانونی نشان می دهد که دولت بر خلاف اتهام زنی به رقیبش(پوپولیست خواندن) خود پوپولیست است و دوست دارد اینگونه مسائل در جامعه شانتاژ داشته باشد( و عده ای ساده لوح بر له یا علیه آن دائما بحث کنند) و با این ترفند ضعف های دولت را بپوشاند
      آیا در خصوص مصوبات مجلس در جامعه جر و بحث وجود دارد؟
      من منتظرم آقای روحانی در خصوص بیشتر مسائلی که تریبونی مطرح می کند به مجلس لایحه بفرستد و اصلا پشت تریبون هیچ نگوید
      متاسفانه دولت خودش را با مجلس جابجا می بیند

    • بدون نام

      یکی نوشته حاج آقا سندو نخونده چقدر مطمئنی تو داداش خوش بحالت علم غیبم که داری...خودتونو به اون راه نزنید دیگه میدویند فرانسه این سندو قبول نکرده ای سرسپردگان و عاشقان غرب

    • بدون نام

      میتونن به بچه بکن مراقب بدنت باش لازم نیست جزئیات رو گفت و واسش سند نوشت....فرانسه این قانونو نپذیرفته و انگار خبر ندارین تو انگلیس دانش آموزها از همکلاسیشون باردار میشن پس انگار خیلی هم کارساز نیست این سند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج