۵۴۲۹۳۱
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

ارگ:

عاملان تروریستی کابل محاکمه خواهند شد

دولت وحدت ملی افغانستان طی بیانیه‌ای به تظاهرات امروز مردم کابل واکنش نشان داد و اعلام کرد که به زودی عاملان جنایت روز چهارشنبه کابل که طی آن بیش از ۴۰۰ شهروند افغانستانی کشته و زخمی شدند، را شناسایی و پای میز محاکمه خواهد کشاند.

خبرگزاری فارس: دولت وحدت ملی افغانستان، طی بیانیه‌ای نسبت به تظاهرات وسیع امروز مردم افغانستان واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: دولت وحدت ملی افغانستان باور دارد که درد مردم ما درد مشترک همه ماست و دولت با تمام وجود خود، درد مشترک ملت را احساس می‌کند.

شهر ما طی چند روز اخیر شاهد یک درد و اندوه عظیم بوده است و به همین دلیل نیاز است که آرامش را تحت حاکمیت قانون و با درک اینکه دشمن هرلحظه برای صدمه رساندن به مردم ما در کمین می‌باشد، حفظ کنیم.

دولت وحدت ملی افغانستان معتقد است که تظاهرات مدنی و صلح‌آمیز براساس قانون اساسی این کشور، حق همه شهروندان است و دولت خود را مکلف به حمایت از آن می‌داند.

پلیس و نیروهای امنیتی افغانستان موظفند با تحمل، برخورد عادلانه و مطابق با اصول رفتار در تأمین امنیت تظاهرات کنندگان و نظم عمومی عمل کنند که همکاری مردم با پلیس، می‌تواند به این نیروها در تأمین نظم عمومی کمک شایانی کند.

امید است که تظاهرات‌کنندگان اجازه ندهند، تا سودجویان، حرکت مدنی آنها را مختل کرده و از این فرصت برای آشوب و اغتشاش به نفع خود بهره‌برداری کنند.

دولت وحدت ملی افغانستان، از بزرگان و فعالان مدنی تقاضا می‌کند که روند تظاهرات را مطابق با ضوابط قانونی و منافع عمومی روحیۀ مردم، مدیریت کنند.

دولت‌ وحدت ملی افغانستان از نهادهای مدنی و تظاهرات‌کنندگان صمیمانه می‌خواهد که خواسته‌های خود را از طریق بحث و گفت‌وگو با دولت در میان گذارند، تا راه‌کار مناسب، عملی و مشترک برای حل مشکلات موجود پدا شود.

همه می‌دانیم که مردم با درک قوی دست به حرکت‌های مدنی می‌زنند و در این میان حساب آن عده از کسانی که بخواهند آشوب به پا کنند و نظم عمومی را برهم زنند، از این صف جدا است و به آنان اجازه داده نخواهد شد تا از احساسات مردم بر ضد منافع مردم استفاده کنند.

دولت افغانستان، احساسات پاک مردم را درک می‌کند و از رسانه‌های افغانستان که به صورت مسئولانه به پوشش اوضاع می‌پردازند، قدردانی به عمل می‌آورد و لازم است در این شرایط از دامن زدن بیجا به احساسات مردم جلوگیری شود.

ریاست جمهوری افغانستان، خود را متعهد به شنیدن خواسته‌های مشروع مردم می‌داند و پس از آن، مطابق با قوانین نافذۀ کشور به آن رسیدگی می‌شود.

دولت افغانستان اطمینان می‌دهد و متعهد است که رویداد تروریستی اخیر را به گونه جدی بررسی می‌کند و هر کس که در تامین امنیت مردم ما کوتاهی کرده باشد، مطابق با قوانین نافذه افغانستان مورد پیگرد قرار خواهد گرفت و برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی، تدابیر قاطع در دست اجرا می‌باشد.

رئیس جمهور افغانستان متعهد است که عاملان جنایات علیه مردم این کشور را تعقیب و پای میز محاکمه می‌کشاند و آنان را به سزای اعمالشان می‌رساند.

همچنین، رئیس جمهور افغانستان تمامى آن عده از مسئولینی که در تأمین امنیت سهل انگارى کرده بودند را شناسایی و مورد پیگرد قانونی و قضائى قرار می‌دهد.

دولت وحدت ملی افغانستان، عمیقا بابت جان باختن و مجروحیت شماری از هموطنان این کشور در تظاهرات امروز کابل، متأثر است و با خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی و می‌کند.

ده‌ها تن از شهروندان افغانستان در واکنش به حمله تروریستی روز چهارشنبه کابل به خیابان‌ها آمدند شعار «مرگ بر تروریسم» سر دادند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج