جاباما
۵۴۳۱۱۳
۵۱ نظر
۵۰۰۴
۵۱ نظر
۵۰۰۴
پ

شهریاری به علیخانی: سوء استفاده نکنید!

محمود شهریاری مجری باسابقه درباره برنامه «ماه عسل» گفت: علیخانی و برنامه «ماه عسل» طرفداران جدی دارند و تلویزیون باید این افراد را حفظ کند. زحمتی که تیم این برنامه برای اجرا و تولید متحمل می شود، مشهود است اما از آنجایی که سیاست صداوسیما درست نیست این تلاش آنچنان که باید دیده نمی شود. مثل این است که مواد اولیه برای طبخ یک غذا خوب باشد اما از این مواد به درستی استفاده نکنید و نتیجه خوبی نگیرید.

خبرگزاری مهر: محمود شهریاری مجری باسابقه درباره برنامه «ماه عسل» بیان کرد که رویکرد فعلی آن را نمی پسندد و اعتقاد دارد که این شیوه بیشتر سوءاستفاده از احساسات رقیق شده مخاطب است.

محمود شهریاری مجری تلویزیون در گفتگو با ما با اشاره به اینکه چه زمانی در تلویزیون برنامه خواهد داشت، بیان کرد: با شرایطی که می بینیم دیگر تلویزیونی باقی نمانده است که بخواهیم بازگردیم.
شهریاری به علیخانی: سوء استفاده نکنید!

وی با اشاره به رویکرد تلویزیون اضافه کرد: تلویزیون در حال فاصله گرفتن از مردم است و مردم اخبار را بیشتر از شبکه های مجازی پیگیری می کنند. این مساله به ضرر خود تلویزیون است چراکه برای هرکسی صفحه مجازی به یک تلویزیون شخصی تبدیل شده است.

مدیران شبکه ها نام مجری های کم سابقه تر خود را نمی دانند

این مجری باسابقه درباره اجراهای تلویزیونی نیز عنوان کرد: در اجرا هم همینطور است غیر از معدود برنامه هایی که به صورت فصلی و مناسبتی پخش می شود مثل برنامه های «دورهمی» و یا «ماه عسل» دیگر برنامه های تلویزیون بیننده ندارد. تلویزیون قهرمانان خود را از دست داده است گاهی من به مدیران شبکه ها زنگ می زنم و آنها حتی اسم مجریان کم سابقه تر را بلد نیستند پس چطور انتظار دارند که ستاره سازی شود و مردم نام این مجریان را بلد باشند.

وی در بخش دیگری از گفتگوی خود درباره برنامه «ماه عسل» و اجرای علیخانی یادآور شد: من خود احسان علیخانی و اجرایش را دوست دارم و معتقدم اگر علیخانی را از برنامه جدا کنید دیگر جذابیتی ندارد، اما من این شیوه از برنامه سازی را نمی پسندم. این رویکرد، هنر برنامه سازی نیست بلکه سوءاستفاده از احساسات رقیق شده مردم به خاطر ماه رمضان و روزه و نزدیکی با زمان افطار است.

اگر علیخانی مواظب نباشد ممکن است محبوبیت خود را از دست بدهد

شهریاری افزود: مردم را به حزن واداشتن کار جالبی نیست اخیرا دیدم تصویر علیخانی با مهران مدیری در کنار هم گذاشته شده و زیر ان این سوال مطرح شده که یکی ما را می خنداند و دیگری می گریاند کدام را باید انتخاب کرد. مساله این است که اگر علیخانی مواظب نباشد ممکن است محبوبیت خود را از دست بدهد.

وی عنوان کرد: علیخانی و برنامه «ماه عسل» طرفداران جدی دارند و تلویزیون باید این افراد را حفظ کند. زحمتی که تیم این برنامه برای اجرا و تولید متحمل می شود، مشهود است اما از آنجایی که سیاست صداوسیما درست نیست این تلاش آنچنان که باید دیده نمی شود. مثل این است که مواد اولیه برای طبخ یک غذا خوب باشد اما از این مواد به درستی استفاده نکنید و نتیجه خوبی نگیرید.

این مجری تلویزیون با اشاره به تاثیر علیخانی در برنامه تصریح کرد: اگر «ماه عسل» هنوز تعداد زیادی بیننده دارد فقط به خاطر علیخانی است و اگر او را از برنامه بگیریم دیگر چیزی نمی ماند و کار به زمین می خورد کما اینکه در دوره هایی افرادی که اتفاقا چهره هم بودند اجرا را بر عهده گرفتند اما کسی آن را دنبال نکرد پس علیخانی باید این جایگاه را حفظ کند.

بیشترین تاثیرگذاری با خنده بوجود می آید

وی اضافه کرد: نباید رویکرد ما این باشد که فقط مردم را بگریانیم. ماه رمضان در کشورهای اسلامی به صورت یک جشن برگزار می شود و چرا باید موقع افطار یک برنامه حزن آلود پخش شود. به نظر من باید علیخانی به عنوان تهیه کننده و مجری کمی ساز و کارهایش را تغییر دهد و اگر برنامه دو روز غمگین است روز بعد شاد باشد.

شهریاری درباره اینکه چقدر این ساختار می تواند به تاثیرگذاری برای مخاطب کمک کند، یادآور شد: تاثیرگذاری از خنده هم ایجاد می شود. شما اگر جایی گریه کنید و یا بخندید زمانیکه خندیده اید بیشتر برایتان تاثیرگذار است. البته من نمی گویم رویکردش را کاملا تغییر دهد اما براساس شعری از سعدی «درشتی و نرمی به هم در به است» مخاطب به هر دو به صورت منطقی و درستش نیاز دارد.

لحظه افطار نمی توان ماهواره روشن کرد

وی با اشاره به سخن آیت الله مکارم شیرازی یادآور شد: در سخنانی که یکشنبه شب از زبان آیت الله مکارم شیرازی در تلویزیون پخش شد وی به این سخن پزشکان استناد کرد که ۷۰ درصد مردم از افسردگی برخوردار هستند پس شرایط جامعه به گونه ای است که ما به شادی بیشتر احتیاج داریم.

شهریاری در پایان در واکنش به اینکه برخی می گویند اگر کسی این برنامه را دوست ندارد آن را نبیند، اظهار کرد: این حرف درست نیست و ما را به یاد محمدرضا پهلوی می اندازد که گفته بود هر کس حزب رستاخیز را نمی خواهد از این کشور برود. نمی توان برای مردم به این ترتیب تعیین تکلیف کرد. مردم هنگام افطار نمی توانند ماهواره ببینند بلکه تلویزیون خودمان را روشن می کنند و از میان شبکه های تلویزیون هم که هیچ کدام جذابیتی ندارد آخر سر همین شبکه سه و «ماه عسل» را تماشا می کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به نظر من ماه عسل خیلیم خوبه چون از واقعیت های زندگی میگه ومارو آشنا میکنه با خیلیا که قشر مهمی از جامعه هستن ولی مانمی شناسیمشون ولی سریالاشون واقعا مزخرف سریال باید شاد باشه که متاسفانه نیست بازم به چند سال قبل

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منفی ها رو ببین

    • آریان

      شما میدونی که دیگه هیچ وقت شما رو راه نمیدن به تلویزیون که داری اینجوری صحبت میکنی. مجری که ادب نداشته باشه و مدام درحال بی احترامی به بیننده و لودگی و مسخرگی باشه جایی نداره. از شما همراه با همه ی خاطرات نوستالژیک، بی ادبی هم تو خاطرم مونده. موفق باشید.

    • ساره

      همه ادما حتما یه غم یاغصه ای تو زندگیشون دارن تو برنامه ماه عسل وقتی مهمان از زندگیش حرف میزنه واینکه چطور تونسته مقاومت کنه وبیننده حال الانشو میبینه باعث میشه یه دلگرمی وامید منتقل بشه که منم میتونم از پس مشکلاتم بر بیام بی رحمانه وبی انصاف نقد نکنیم

    • نیلوفر

      حرف نزنی بهتره..تو یک عمره که هرهر فقط بلدی.ودلقک بازی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نظرتون بسیار بی ادبانه ،سطح پایین و بی فکرانست. الان همه دنیا میدونن خندوندن مردم یه هنره ،اونوقت بعضیا هنوز تو 500 سال پیش موندن و فکر میکنن دلقک بازیه!

      • بدون نام

        چقدر بی ادبی ...چقدر راحت به خودت اجازه توهین می دی

    • بدون نام

      گریه و بدبختی که همه دارن ولی لب خنده تقریبا هیچکس نداره

    • بدون نام

      الان تابلوعه از حسادت داره .......

    • hana

      چند سالی می شود که برنامه ای با مخاطب نه چندان کم در تلویزیون رسمی مملکت روی آنتن می رود. مجری جوانی با جذابیت های بصری خاص و لحن و صدای مخملی و دکوراسیون و تنظیمات و میزانسنی که همگی به درستی کنار هم قرار گرفته اند تا کارکرد مشخصی داشته باشند.
      سمت و سوی کلی برنامه معلوم است. تریبون دادن به آدمهایی که گرفتاری های نادر پیدا کرده اند و در موقعیت های دشوار قرار گرفته اند.
      اما در عمل همان گونه که در افکار عمومی هم مطرح است،اتمسفر غالب برنامه ی ماه عسل اشک و آه و افسوس است!!
      .
      .


      شادی و تفریح صنعت و گردش مالی خودش را دارد. با کارکردی که غم و ماتم در این جامعه پیدا کرده، طبیعی است که سوگواری هم صنعت خودش را داشته باشد.
      برنامه ی ماه عسل تجارت و سودای اشک و آه می کند و با کمک تلویزیون کالای ماتم را می فروشد. رنگ و لعاب هنری و بصری هم در خدمت این ویترین است.
      غمگینی و غمگساری در حال خرید و فروش است.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این که یک خانواد در مورد سرگذشتشون حرف میزنن که البته پایان خوبی هم داره تجارت محسوب میشه؟
        در این صورت همه فیلم ساز ها هم تاجر هستند!

    • بدون نام

      شهریاری نظر خودشو بگه هر کس میاد ماه عسل با پای خودش میاد .زبون هم دارن .ما از ماه عسل عقط درس گرفتیم .وحسودان فقط ایراد......وافعا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همینکه مخالفان رو متهم به حسادت میکنید، مشخصه چه درسایی گرفتید عزیزم

      • سحر

        حسود؟؟؟من از ماه عسل متنفرم و هیچ علاقه ای بهش ندارم کارمم هیچ ربطی به تلویزیون و صداوسیما نداره آدم چه جوری می تونه به چیزی که رقابتی باهاش نداره حسادت کنه؟

    • علی

      دقیقا اخه این چه برنامه ایه بدبختی مردم و میارید رسانه ای میکنید روح 80 میلیون ادم جریح دار میکنید
      دیروز که داشت از طعم ترش خون تو دهن ورزشکاره میگفت
      واقعا یه مجری باید بفهمه چی میگه !!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برنامه دیروز استثنائا فوق العاده بود، چیزی که به مردم یاد
        میداد قدرت سخت کوشی و اراده و امید بود ،اینکه اگه آدما اراده کنن هیچ چیزی نمیتونه جلوی موفقیتشون رو بگیره ،حالا این مسیر پر از سختیه ،ولی همین که این آدما به بهترین نحو از پس این مسیر سخت بر اومدن اونا رو ارزشمند کرده . این کجاش جریحه دار کردن غرور 80 میلیونه ؟! از اکثر بیننده های این قسمت بپرسید میگن با دیدن این 3تا دختر درس سختکوشی و امیدواری گرفتن نه جریحه دار شدن روحشون.

      • بدون نام

        اگه از برنامه دیروز فقط طعم ترش خونش رو فهمیدی که هیچی دیگه من چیزی نمی گم

      • سحر

        درس ایستادگی رو از اون دخترا گرفتن همه.
        حرف مسخره علیخانی توجیه نمی شه اینجوری.

    • بدون نام

      جناب شهریاری شما برنامه رو نبین
      مطمئن باشید اگه این برنامه خوب نبود طرفدار داخلی و خارجی نداشت ،بهتره به خواست مردم احترام بذارید در ضمن تا اونجا که مشهوده درسته فضای داستان ها غمگینه اما معممولا پایان خوشی رقم میخوره مثل برنامه قبلی که این قهرمانان دوباره یه خانواده شدن یا برنامه ای که اون بچه ی طلاق مثل خیلی دیگه از بچه های طلاق سرنوشتت در حال فروپاشی بود که همین برنامه جلوی اون رو گرفت و واسه میلیون ها بیننده درس های زیادی داشت

    • بدون نام

      من خودم تا یکی دو سال پیش برنامه ماه عسل رو نگاه نمیکردم ولی الان میبینم و درس میگیرم برنامه دیشب و پریشبش واقعا عبرت اموز بود لااقل بچه های زبون دراز این دوره زمونه بفهمن که پدر مادراشون چقدر براشون زحمت میکشن چقدر دارن تو رفاه زندگی میکنن و خودشون خبر ندارن.

    • بدون نام

      واقعا درست گفته نود درصد طرفداران ماه عسل دختر بچه های زیر بیست سال هستن که به خاطر چهره علیخانی طرفدار برنامه هستن همونطور که جناب شهریاری فرمودند مجری ش که عوض شد مخاطبانش هم کم شد... واقعا یاد جشن رمضان و خنده های شهریاری و احمدزاده بخیر... البته اون ده درصد باقیمونده هم مازوخیسمی هستند دوست دارن بشینن الکی غم و غصه بخورن و زار بزنن

    • رؤیا ساز

      برنامه ماه عسل با مجری گری آقای علیخانی فوق العادست و خیلی خوبه دید آدم رو باز میکنه
      همیشه که نباید یکی دلقک بازی دربیاره تا بقیه بخندن خندیدنی که فهم پشتش نباشه به چه درد میخوره

    • بدون نام

      در آوردن گریه مردمی که دگیر مشکلات اقتصادی و هزاران مشکل دیگه هستند هنر نیست اگر لبخند بر لب این مردم اوری هنر کردی

    • بدون نام

      برو آقای شهریار ی به رقصیدنت با آهنگ
      دل ای دل
      دل ای دل
      ای دل تو خریداری نداری
      افسون شدیو ..ً....‌‌.‌..
      بررررررررررررررررررررسسسسس!!!!!

    • حسین

      از نصیحت ونظر اقای شهریاری باید استفاده کرد اگه دقت کنیم ایشان راهکار هم داده اند اما انصافا این برنامه تااینجاخیلی بیدار کننده است درود بر مجریانش

    • مانا

      جنگ میکنین چرا؟هرکی دوست داره ببینه هر کی ام دوست نداره نه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        رسانه ی ملی

    • بدون نام

      اين يه بار رو واقعا باهاش موافقم!
      درضمن اكه به جاي عليخاني ، يه مجري بدتيب تر ميذاشتن كسي اين برنامه رو نمي ديد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        علیخانی بنده خدا که این جند وقته چشمش از خستگی تا به تا شده
        یه نفر لباس مناسب بپوشه بهش گیر میدین
        یه نفر لباس نا مناسب بپوشه گیر میدین

    • بدون نام

      برنامه ماه عسل گاهی برخی از رفتارهای نادرست افراد را به نحوی نشون میده که انگار کار نادرستی نبوده، این که کسی به همسرش خیانت کرده و بعد به برنامه ماه عسل دعوت میشه تا به صورت تلویحی این دو زوج آشتی کنند اصلا درست نیست، این که همسر این فرد اون را میبخشه به خودش برمیگرده اما این که تلاش کنیم تا بخشندگی را به این شیوه اون هم در مقابل چنین کاری ترویج بدیم غلطه، این که پدری به دلیل فقر خانواده خودش را رها میکنه و بعد معلوم میشه توی شهر دیگه ای ازدواج کرده و بعد تلاش کنیم تا به نحوی کار پدر را برای بینندگان توجیه کنیم درست نیست حالا چه فرزندانش اون پدر را ببخشند و چه نبخشند.

      پاسخ ها

      • سحر

        خیلی موافقم باهات.

    • زهرا سادات

      ماه عسل خیلی برنامه خوبیه. قبل افطار میبینم با خانواده منو مامانم وقتی میبینیم کلی گریه میکنیم. حس خوبیه قبل نماز

    • دراكولا تا به تا

      واقعا با كامنت ١٦:٥٨ موافقم! اگر سيستم پسنديدم با موبايل كار ميكرد، من مجبور نبودم اينجور ارادتم رو به اين كامنت اظهار كنم :)

    • بدون نام

      من که طرفدار برنامه احسان جون هستم همیشه پا به پای مهمون ها گریه میکنم خیلی هم دوست دارم گریه سبکم میکنه با دیدن چهره جذاب احسان جون روحیه میگیرم

    • ahmad

      اقای شهریاری پاسخ شمارو خانم ازاده نامداری داد
      اگر برخی هاتون حداقل قسمت دیشب ماه عسل رو میدیدین هرگز همچین تصوری نداشتین که اه و افسوس رو تجارت میکنه
      دیدبازداشته باشین بعضی ها خنده روشون تاثیر میذاره وبعضی ها گریه...به سلیقه ها ی هم احترام بگذاریم....
      کسانی که این برنامه رو دوست ندارن نبینن مگه مجبورن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • رها

      من که از ماه عسل به شخصه خوشم نمیاد مگه تلویزیون ما غیر آه و ناله چیزی داره،این علیخانی هم هنر نمیکنه شبی ۳ میلیون می گیره تو کدوم َشغل این جوری درآمد داره اگه بتونه یه روز یه برنامه بدون دست مزد اجرا کنه هنره

    • بدون نام

      جناب شهریاری من به اظهار نظر شما در رابطه با ماه عسل کاری ندارم‌. اما خود شما مجری شاخصی نبودید. گستاخی شما تا حدی بود که توی برنامه ای به خانم سحر قریشی جسارت بدی کردید.

    • میلاد

      هر کس داستان زندگیشو میگه وبیشترشون هم اگه خوب توجه کنید میتونه درسی از زندگی بهمون بده .وقتی برنامه مخطبانش زیاده پس برنامه موفقیه هر چند گاهی مجری با بی رحمی سعی در به چالش کشیدن مهمان برنامه میشه ولی در کل و با توجه به سنگین بودن کفه ترازو به نفع خوبی های برنامه نسبت به کاستی ها و بدیها برنامه ای به شدت موفق بوده به همین دلیل هم مدت طولانی ادامه داشته و خواهد داشت

    • فاطمه

      حیف که قضاوت گناهه جناب شهریاری..
      من نه ساله ماه عسل رو می بینم محتواش همین بوده که الانم هست،تا الان کجا بودین؟؟

    • فاطمه

      واسه این میگم نه سال چون دوسال قبل اون که پخش شده رو من یادم نمیاد..

    • شهرام

      عالی گفتی جناب شهریاری. تلویزیون شده مثل جعبه ای شهرفرنگ با این فرق که در شهرفرنگ جذاب و رنگارنگه اما تلویزیون شده موادمخدر، دزدی، اعتیاد، اختلاس،بدبختی،فلاکت،اخبار کذب،برنامه های محزون و طنزهای جفنگ.

    • یک ایرانی

      جناب شهریاری اگه مثال هم میخوای بگی نیازی نیست نبش قبر کنی و حرف پنجاه سال پیش محمدرضاشاه پهلوی رو بگی, همین یکی دوسال پیش هم دوستانتان گفتند هر مشهدی که کنسرت میخواد از مشهد بره بیرون...

    • بدون نام

      ۷۰ درصد مردم از افسردگی رنج می برند نه از افسردگی برخوردار هستند، آپشن نیست که.

    • بدون نام

      لابد یکی از قهرمانان تلویزیون آقای شهریاری بوده . برنامه ماه عسل واقعا آموزنده است . مثلا اون قسمتی که چندتا جوون رفته بودن کویر واسه من خیلی جالب و عبرت انگیز بود

    • بدون نام

      ماه عسل مضخرفترین برنامه ایه که تو جهان وجود داره .تومملکتی که حداقل هفتادمیلیون نفراز جمعیتش مشکل دارن خودشون .دیدن مشکلات دیگران فقط غصه ای بزرگتر رودلشونه و دردی از دردهاسون کم نمیکنه و باعث میشه دم افطاری کلی غمگین بشن و گریه کنن..جمش کنن این برنامه رو خیلی بهتره

    • بدون نام

      ماه عسل برا ماه مبارک رمضان مناسب هست.

    • بدون نام

      دوس ندارین نگاه نکنین چقدر فک میزنین.......

    • صبا

      تو زندگی هم شادی هست هم غم نباید انتظار داشت همه برنامه های صدا و سیما ب مورد شادی بپردازه اگر برنامه ماه عسل صدا کرده بخاطر عملکرد خوبشه چرا ب جای اینکه بقیه گروه ها هم خودشون رو ب سطح بالا برسونن همدیگرو سرکوب میکنن ...ماه عسل برنامه ای هستش ک مشکلات بزرگ رو عنوان میکنه و یادآور این میشه ک همیشه امید هست

    • بدون نام

      چرا عصبانی میشید؟ نقد شهریاری کاملا درسته..

    • شیما اسلامی

      افرادی که دوست ندارند این برنامه رو خوب نبینن انگار مجبورشون کردن افرادی هم مثل من دوست دارند میبینن والا

    • سولماز

      آقای شهریاری هر کی باشد به نظر من روحیه شاد زندگی کردن رو به مخاطب انتقال میداد و ایشان چندین سال استاد مجری صدا و سیماست و فکر کنم بچه اش از آقای علیخانی بزرگ باشند و رسم صدا و سیمای ماست هرکس به مردم خنده و شادی هدیه کنه آخر سر ممنوع التصویر میشوند چون این مملکت با شادی وخنده مردم از اول مخالف بوده و هست پس خواهشمندم حرمت این چنین استادی رو نگهداریم.ممنون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج