۵۴۳۱۹۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

حمله­‌های سایبری هوشمندتر می­‌شوند!

همچنان که رقابت بین کلاه‌سیاه­‌ها شدت ‌می‌­یابد. اگر آدم بدها به این موضوع پی ببرند که سیستم‌های صنعتی و غیر رومیزی همچون سیستم­های خودپرداز منبع خوبی برای درآمد از طریق چنین حملاتی هستند، حتماً این سیستم­ها را مورد هدف قرار می­‌دهند.

ایسنا: رشد نرم‌افزارهای اخاذی تبدیل همچنان ادامه دارد و هرچند طبق پیش‌بینی‌ها این رشد در سال ۲۰۱۷ به ۲۵ درصد کاهش خواهد یافت.

همچنان که رقابت بین کلاه‌سیاه­‌ها شدت ‌می‌­یابد. اگر آدم بدها به این موضوع پی ببرند که سیستم‌های صنعتی و غیر رومیزی همچون سیستم­های خودپرداز منبع خوبی برای درآمد از طریق چنین حملاتی هستند، حتماً این سیستم­ها را مورد هدف قرار می­‌دهند.
حمله­‌های سایبری هوشمندتر می­‌شوند!

‌ تیم‌های تحقیقاتی، تهدیدات Trend Micro را در طول سال انجام دادند تا آمادگی برای هر حرکتی از سوی کلاه‌سیاه‌ها به وجود آید و خبر خوب این است که هر فعالیت ممکن، چیزی نیست جز نسخه‌های متحول از روش­‌های شناخته‌شده فعلی و خبر بد این است که این موضوع چیزی از خطرات وارده از سوی هکرها کم نمی­کند.

نرم‌­افزارهای اخاذی برخط

به هر روشی که بخواهیم سال ۲۰۱۶ را مرور کنیم به چیزی جز اخاذی مالی برخط بر نخواهیم خورد. نرم‌افزارهای اخاذی تبدیل به روش موردعلاقه مجرمین سایبری جهت کسب درآمد شده ‌است. درست بعد از شیوع عمومی یک سری کدهای بدافزاری در سال جاری رقم این نوع نرم‌­افزارها به حد نجومی ۴۰۰ درصد افزایش‌یافته است.

این رشد در سال ۲۰۱۷ به ۲۵ درصد کاهش خواهد یافت، اما همچنان که رقابت بین کلاه‌سیاه­‌ها شدت ‌می‌­یابد، ‌ اگر آدم بدها به این موضوع پی ببرند که سیستم‌های صنعتی و غیر رومیزی همچون سیستم­های POS و ATM منبع خوبی برای درآمد از طریق چنین حملاتی هستند. حتماً این سیستم­ها را مورد هدف قرار می­دهند.

سیستم­‌های صنعتی تحت آتش دشمن

فقط نرم‌­افزارهای اخاذی نیستند که مسئول IT سازمان‌های صنعتی، در سال ۲۰۱۷ باید نگران آن‌ها باشند. در طول حملات در ماه ‌دسامبر گذشته مأمورین وابسته دولتی توانستند تا با موفقیت ایستگاه برق اکراین را از کار انداخته و برق بیش از ده هزار نفر را در فصل زمستان قطع کنند.

بر اساس اطلاعات سایت پلیس فتا؛ سیستم SCADA در سال۲۰۱۶ که نقطه عطف کسب‌وکار بود، توانست ۳۰ درصد از نقاط ضعف سیستم­‌ها را نمایان سازد. ازاین‌رو سازمان­ها موظف شدند تا در هر زمان که بروز رسانی سیستم­‌هایشان در دسترس قرار گرفت آن‌ها را به‌روزرسانی کرده‌ و سیستم­ها را به روش‌های گوناگون و برای جلوگیری از نفوذ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تقویت کنند.

Mirai تازه شروع به کارکرده است

در چند ماه اخیر موضوع آزاردهنده دیگری در افق تهدیدات به وجود آمده است. ربات­‌های شبکه مبتنی بر IoT یک مسئله جدیدی نیست، اما بدافزارهای Mirai که اینترنت را به‌طور خودکار به تهدیدی جدی تبدیل می‌کند مسئول اصلی بزرگ‌ترین حملات DDoS ثبت‌شده، در تاریخ به سرورهای هاستینگ فرانسوی OVH و سایت Krebs of Security است. تا زمانی که دستگاه­های هوشمند مصرف بیشتری داشته باشند این تهدید نیز رو به افزایش است.

از BEC گرفته تا BPC

BEC مشکل بزرگ دیگری در سال ۲۰۱۶ بوده است چنین ایمیل‌­های کلاه‌برداری معمولاً از سوی مدیرعامل طراحی می­شوند، تا یکی از کارکنان امور مالی شرکت جهت واریز پول به‌حساب کلاه‌بردار گمراه شود. ازآنجایی‌که چنین ایمیل‌هایی حاوی هیچ‌گونه بدافزاری نیست، تشخیص آن‌ها برای برخی فیلترهای امنیتی غیرممکن است. باوجود تفاوت بین میانگین مبلغ کلاه‌برداری ۱۴۰، ۰۰۰ دلار از طریق BEC و مبلغ ۷۲۲ دلار از طریق نرم‌افزارهای اخاذی، در سال ۲۰۱۷ باید منتظر حملات بیشتری از نوع BEC باشیم.

تنها نگرانی این نوع حملات نیست، بلکه برخی مجرمین سایبری که به دنبال کلاه‌برداری‌های بزرگ‌تری می‌باشند دارای قابلیت پیشرفته­‌تری هستند که به‌عنوان BPC شناخته می‌شوند. این حمله‌ها به‌طور اساسی واحد امور مالی را هدف قرار داده به‌طوری‌که به‌صورت مستقیم به یک درخواست خرید یا پرداخت نفوذ کرده است. با تغییر تراکنش­های مقصد، مبالغ ارسالی را تغییر می­دهند و هدف نهایی همانند حملات BEC می‌باشد، اما در BPC کلاه‌بردار نیاز دارد تا یک فهم کلی و درستی از روند کاری داخلی سازمان موردنظر را داشته باشد. معمولاً جهت مخفی نگاه‌داشتن عملیات حمله با تغییر و حذف داده­های خاص همراه می‌شود.

تبلیغات سیاسی-اجتماعی سایبری

جدا از تهدیدات‌ معمول درسال ۲۰۱۷، تهدیدی جدید را شاهد خواهیم بود. چیزی که بیشتر به ثبات سیاسی‌واجتماعی جهان آسیب می­رساند. و ما آن را به‌عنوان تبلیغات سیاسی، اجتماعی می­شناسیم. همان‌طور که در زمان خروج انگلستان از اتحادیه اروپا و انتخابات آمریکا دیدیم که اخبار تقلبی تبدیل به یک مقوله آزاردهنده شد، ما شاهد افرادی بودیم که حتی باافتخار اعلام می­کردند که توسط جرائم سایبری زیرزمینی تا ۲۰۰۰۰ دلار در ماه درآمد داشته­اند. به‌گونه‌ای که ترافیک اینترنتی را به سمت سایت­هایی با محتوای غیرواقعی هدایت می­کردند که برای سیاه نمودن چهره کاندیدهای سیاسی استفاده می‌شد.


بدون شک، دولت­ها چنین فعالیت­هایی را از طریق سایت­هایی چون فیس‌بوک و لینکداین برای تبلیغات عمومی پشتیبانی می­کنند. این مشکل از عدم گزینش و نظارت مناسب در شبکه­های اجتماعی بزرگ و ساده کاربران اینترنت نشأت می­گیرد.

حمله­‌ها هوشمندتر می­‌شوند

کمپین­های حملات هدفمند که حدود ۱۰ سال است شاهد آن­ هستیم‌ مقوله جدیدی نیست. اما به‌طور مستمر در حال تغییر و تحول بوده و سال ۲۰۱۷ هم از این قاعده مستثنی نیست. می­توانیم در انتظار استفاده بیشتر از سندباکس و فرار از سیستم­‌های مجازی، به‌عنوان عاملی جهت عبور از فیلترهای امنیتی پیشرفته باشیم. کلاه‌سیاه‌ها حتی ممکن است سندباکس‌­ها را هدف قرار داده و آن‌ها را غرق در حملات کنند تا بدین‌وسیله بر دیوارهای دفاعی غلبه کنند.

این مقوله برای حرفه‌­ای‌­های عرصه امنیت در انگلستان فشاری مضاعف به همراه داشت، ‌که آن‌ها را مجبور می‌کرد که طیف مناسبی از ابزارها را برای این امر پیدا کنند. و حتی زمانی که این تکنیک‌­ها برای جلوگیــری از یـــک تهاجــــم شکســــت می­خورنـــد یـــک سیستم یــادگیـــرنده High-Fidelity می­تواند پیچیده‌­ترین تهدید­ها را فیلتر کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج